Ik ben ook vn belgie Mijn dochter haar schema was 8u 210ml melk 11u30 warme maaltijd + dessert 12u30 dessert en nr bed 15u30 fruit 18u boterham en geen pauze direct melk 250ml Haar maag zei anders ook ik heb genoeg als ik een pauze liet maar ze werd dan om 1u wakker met grommende maag
De volgorde maakt niet zoveel uit, 's middags of 's avonds warm, maar als je kijkt naar wat hij daadwerkelijk eet, dan zit er denk ik alleen in die groentehap wat echt vullends qua koolhydraten. Die boterham gaat amper op, dus die telt dan niet echt. Ik zou die fles van de ochtend doormidden doen, of in ieder geval een stuk kleiner. Mijn zoontje houdt niet echt van brood, eet liever havermout, of yoghurt met brinta. Dat zou je 's ochtends ook kunnen proberen en dan een wat kleiner flesje melk. Als de gh de hoofdmaaltijd is, dan zou ik die wat later geven dan om 11 uur al, hij moet daar nog een hele tijd op teren! En fruit alleen lijkt me ook meer een tussendoortje, logisch dat hij nog honger heeft! Ik snap ook niet zo goed waarom hij 's avonds niet mee mag eten? Echt eten is toch gezonder voor hem dan maar opvullen met crackertjes en stukjes brood.
Ik zou 's morgens denk ik eerst de boterham geven en dan pas de melk. Dan eet hij misschien meer brood. Verder staan er in de reacties al veel schema's tussen en lees ik dan bij jouw reactie dat het in België de gewoonte is om eerder de groente te geven. Ten eerste zou ik zelf niet per sé iets doen omdat het gewoonte is in een land, maar eerder kijken naar wat voor mijn kind werkt. En als iets niet werkt, zou ik het aanpassen zodat het wel werkt. Ten tweede vind ik 11 uur echt heel vroeg voor groentehap. Als je het dan verwisselt met een broodmaaltijd is het toch veel logischer om het als lunch te geven en niet als laat ontbijt. Dus dan zou ik of brood gaan geven tussen 12 en 13 En een extra tussendoortje in de ochtend zodat hij het redt tot de lunch. Dus zoiets: 7.00 ontbijt (boterham en fles) 10.00 tussendoortje (fruit/rijstewafel oid met drinken) 12.00 lunch (groente of broodmaaltijd) 15.00 tussendoortje 17.30 avondeten 19.00 fles