Een paar maanden geleden vertelde het CB dat ik mijn zoon (nu 16 mnd) ook slimpie mocht geven. Aangezien hij water, thee en diksap niet zo lekker vindt. Dit vind hij wel erg lekker! Ik weet dat daar aspartaam in zit, maar volgens CB zou hij elke dag een fles leeg moeten drinken mocht het echt slecht voor hem zijn. Maar nu hoorde ik dat het toch echt heel slecht is voor kinderen onder de 4 jaar: NVWA | Wet- en regelgeving | Warenwetbesluit Zoetstoffen | Nieuwsoverzicht Slimpie slim?? - Vitansa Kan ik hem toch beter iets anders geven?
En gewone siroop? Verschillende proberen? Thee met smaakje? Die kauwgomballen smaak vinden ze vaak wel lekker.
Ik zou ook eerst gewone aanmaaklimonade proberen. Roosvicee of Karvan Cevitam. Iets met ouderwetse suiker erin. Ook niet goed, maar stukken beter dan die chemische rommel.
Als je graag suikervrij wil kan je coolbear kopen/ bestellen, is met stevia en dan de pure versie. Dit is wel geschikt voor jonge kids. Anders zou ik gewone siroop geven. Slimpie is echt het toppunt van kunstmatig zeg maar, CB en dietsiten zeggen wat het boekje zegt namenlijk dat aspartaam geen kwaad kan maar juist omdat kinderen nog zo ligt zijn zitten ze met een glas al over de normwaarden heen. Onder de 3 geen kunstmatige zoetstoffen en na 3 jaar max 1 glas per dag is volgens mij de richtlijn.
Er zijn trouwens talloze andere dranken die je hem kunt geven. Er zijn honderden verschillende soorten thee. Zal er vast wel 1 zijn die hij lekker vindt. Warm of koud. Meerdere verschillende smaken diksap. Of verse of ongezoete vruchtensap aangelengd met water.
Vandaag roosvicee gekocht. Dit vindt hij ook wel lekker volgens mij. Terwijl ik op de limonade flessen keek, zag ik dat in de meeste zoetstoffen zaten. Jemig zeg... Mijn zoon is niet aan de zware kant (maar ik wel), dus hij kan wel wat suiker hebben.
De fruitfris van de Aldi is ook een goed alternatief. Je moet ook letten op glucose-fructosestroop dat is een enorme dikmaker en zit in heeeeeeeeel veel dingen. Ook veel in sapjes.
Hier wordt gewone siroop van Karvam Cevitam gedronken. Ja, hier zit suiker in, maar je kunt het ook licht aanmaken. Op de fles staat dat je het kunt aanmaken in een verhouding van 1:7, dat vind ik veel te zoet! Wij mengen het eerder in een verhouding van 1:20. Dat scheelt ook voor de hoeveelheid suiker!
Wij begonnen met thee en diksap, in diksap zitten alleen de van nature aanwezige Fruitsuikers. Nu krijgt ze ook roosvice en natuurlijke appelsap. Spul met zoetstoffen zou ik niet kiezen. Lijkt me niet zo gezond
Hier nog steeds diksap, er zijn veel smaken hoor. Verder thee zonder suiker, duurde wel even voor ze het lusten. De oudste drinkt ook gewone melk (ik zie niet of dat bij jou ook is?) de jongste amandelmelk ivm KMA. Dat is wel heel zoet maar de ongezoete is echt vies. Ik hou niet van zoetstoffen. suiker mijd ik niet heel bewust maar de keus ranja/diksap is een makkelijke vind ik.
Hij dronk wel altijd gewone melk. 'S morgens in zijn Bambix papje en tussen de middag. Maar een maand geleden moest hij geopereerd en hij had last van hoesten met slijm. Dus toen ben ik voor die tijd overgestapt naar alpro soja voor kinderen vanaf 1 jaar. En het slijm is verdwenen. Ik heb zelf ook altijd snel last van slijm en dan benauwd. Als het straks weer beter weer wordt krijgt hij weer melk. Vandaag op kdv gaan ze diksap uitproberen.
Hier drinken ze meestal water of thee. Max 1x per dag aangelengd sap of sterk aangelengde diksap. slimpie komt er hier niet in. Kids krijgen geen zoetstoffen, suiker mijden we liever ook.
Heb je het zelf wel eens geprobeerd? Echt vies spul, heel raar smaakje, mijn kinderen vonden het zelfs vies. Mijn man had eens Slimpie in de supermarkt gekocht, ik haal het niet meer. Genoeg alternatieven die me gezonder lijken.
Slimpie sinaasappel is wel lekker hoor! Maar mijn zoon drinkt nu roosvicee, of sap met flink wat water verdunt. Geen slimpie meer hier!
Sommige winkels maar je kan het gewoon online bestellen, is meer een ranja. Moet je even op de site van coolbear zelf kijken. het is best zoet want stevia is echt superzoet maar heeft ook een eigen smaak. de kinderen weten hier niet beter. Coolbear is trouwens ook neutraal voor de tanden omdat stevia antibacterieel werkt. Stores