Mijn dochter is bijna 10 weken oud en vorige week ben ik overgestapt op de flesvoeding. Helaas gaat dit totaal niet zoals het moet, waardoor ik nog meer baal van het stoppen van de bv. Het probleem is dat ze nooit meer dan 50 ml in een keer binnenkrijgt, waardoor ze even later weer honger krijgt en dus weer maar een klein beetje drinkt. Ik maak dus wel 12 x op een dag een fles ipv 5 keer, wat op het pakje staat. Ten tweede, met bv werd ze maar 2 x per nacht wakker, maar nu ook om elk 2 uur. Snachts moet ik dus ook tig x mijn bed uit om een flesje te maken. Ik heb geprobeerd om de tijd wat te rekken, bijv. om de drie uur een flesje geven ipv om de 1,5 a 2 uur, maar als ze honger heeft dan moet ze gelijk wat binnenkrijgen anders is het maar krijsen en overstuur zijn. Mijn twee andere kinderen heb ik ook na twee maanden bv flesvoeding gegeven, maar biij hen ging het zo anders. Ze sliepen s nachts door en we hadden gewoon een normaal voedingsritme. Nu is het zo chaotisch qua hoeveelheid en tijden, dat ik even met mijn handen in het haar zit. Ook het slaapgebrek door het tig x opstaan breekt mij op pffff. Hebben jullie tips voor me hoe ik dit kan oplossen???
Ik heb geen tips helaas,maar je gaf in een eerdere post aan dat de borstvoeding goed liep,en je nog even door wou gaan. Is er een specifieke reden dat je toch eerder bent gestopt? Anders zou ik zeggen, terug naar de borst? Als je daar verder tevreden over was? Wat ik wel weet,is dat de overgang voor sommige kindjes wat lastig kan verlopen. Dat zal waarschijnlijk een kwestie van tijd zijn
Herkenbaar! Exact wat mijn zoontje deed na het stoppen met de borstvoeding met 10 weken! Ook bij mij ging BV goed maar ik werd er zelf helemaal tureluurs van en kon alleen nog maar huilen. Was ik overgestapt deed hij hetzelfde! Elke 2 uur drinken, maar 50 cc in totaal. bleek het een snacker of zo te zijn. Hij heeft echt tot 4 maanden op 8 flessen gezeten en pas sinds een maandje op 5 en soms zelfs 6! Ik kan je geen tips geven want mijn zoontje sliep door en nu weer meer niet dan wel. En ook hij dronk lang kleine flesjes. Hij ging wel steeds meer er tussen laten en grotere flessen drinken. Maar meer kon ik er niet aan doen. Ik kan het er niet in gieten helaas... Sterkte!
Welke fles heeft je kindje? Kan het zijn dat je een speenmaat groter moet hebben? Dat het teveel moeite kost om er 50 cc uit te drinken en er dus moe door wordt?
Nee, ik heb de kleinste maat, maar ze moet juist wennen aan het zonder moeite uitzuigen via de speen. Af en toe verslikt ze zich zelfs, omdat er teveel uitkomt. Vandaag merkte ik toch eindelijk een ritme in de voedingstijden en hoeveelheid. Ze komt nu om t drie uur en drinkt dan 100 cc. Vind het op zich best zo, alleen jammer dat ze s nachts niet doorslaapt. Ze kwam net dus om half 2 en heb mijn wekker gezet op 5 uur, maar het zou zo fijn zijn als ze zou doorslapen tot 7 uur Bv was op dit punt zo heerlijk. Even snel de borst geven en gelijk doorslapen. Zuchttttttt
Hier was het eerst ook onrustig na de overstap van bv naar fv. Dat kwam uiteindelijk wel goed. Kwestie van tijd. Was wel een paar weken. Waarom had je de wekker gezet? Ik geloof dat je jongste met 10 weken zo'n 6-7 flesjes dronk, van 80-130 cc. Erg wisselvallig. Maar het kwam allemaal mooi uit met de schooltijden van de oudste dus ik vond het wel prima, Doorslapen was vanaf 5 maand denk ik. Hij heeft nog een poos om 7 uur 's avonds gedronken, dan slapen tot 3 uur en dan weer 7 uur. In de avond een fles tussendoorgeven hielp ook niks. Hij kwam dan alsnog om 3 uur en kreeg teveel voeding. We hebben echt zijn ritme gevolgd..
dit is natuurlijk ook niet de bedoeling. Mijn dochter had dit ook met een (avent)fles met kleinste speen. Ging veel te snel. Hier was overstappen op ander merk fles de oplossing.
Het is op zich wel normaal drinkgedrag voor een baby van 10 weken maar dat je 's nachts zo vaak je bed uit moet is inderdaad slopend. Hier werkte de dr brown fles heel goed met fase 1 speen met borstvoeding in de fles gebruikte ik de prematuurspeen maar dat is dunner dan flesvoeding. Ze dronken met die fles rustig. Hier ook twee 'snackers' gehad. Alleen de middelste dronk in een ritme en moest ik na 4 uur echt wakker maken anders kreeg ze te weining. Als ze zich veel verslikken krijgen ze lucht binnen en dan zitten ze ook sneller vol maar vervolgens ook weer snel honger. Het is slopend maar het gaat wel weer een keer over. Hou dat vooral voor ogen.
Geeft ze dan niet net het drinken op omdat het te snel gaat? Zou toch eens op zoek gaan naar een kleinere speen, of een Calma-speen, en kijken hoe ze het daar op doet.