prematuur en veel eten

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Anais, 3 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hoi
    onze Sem is nu 6 weken oud(gecorrigeerd 1 week)
    hij eet 8 keer 130 ml per dag. op drie weken tijd is hij van 60 ml naar 130 gegaan. doordat ik kolf(spruw in de borst) en hem niet meteen kan bijhouden,geef ik nutrilon omneo s'nachts. de gewone daar kreeg hij nog meer krampen van.

is dit niet teveel ml's? zelf kan ik niet goed volgen wat hij mag hebben door die gecorrigeerde leeftijd,is zo een gedoe. net hetzelfde met van 8 naar 7 voedingen gaan. moet ik dan kijken naar de leeftijd of gecorrigeerde leeftijd en hoe kan ik het best aanpakken.

hij weegt nu 3,800 kilo,dus die berekeningen die ze hierop maken kloppen dan ook niet zo...

hij heeft wel al een dag en nachtritme,s'nachts komt hij na 3,5/ 4 uur voor een fles en overdag moet ik hem elke drie uur wakker maken. Ik heb bang(omdat dit ervoor het geval was hier) dat als ik overdag 3,5 uur of 4 uur tussen laat dat hij dan bij de volgende voeding mega hongerig afkomt na een 1.5/2 uur.

hij heeft reflux en krijgt ook nutriton in de melk.
    ook heeft hij spruw,deze gaat niet weg omdat elke keer ik de dactarin smeer op het speentje hij een 10 min later met fonteinen overgeeft en huilt door de pijn door de neus en keel. hoe komt het dat hij hiervan overgeeft? hij krijgt oraal,ijzer/infacol,vit k maar dactarin daar kan hij dan niet tegen?

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Anais,

Omdat je zoontje nog heel jong is, is het goed dat je nog 8 voedingen geeft. Echter 130 ml per flesje lijkt me een beetje veel. Omdat je zoontje prematuur geboren is adviseer ik je eigenlijk de problemen die je hebt (ook met de Daktarin) te bespreken met een arts. Veel sterkte in elk geval.

Groet,
    Saskia

Deel Deze Pagina