Voedingschema baby 5 weken oud

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door pn2012, 4 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pn2012

pn2012 Lid

9 okt 2012
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo.

M'n zoontje is vrijdag 5 weken oud en hij krijgt dan zo'n 1,5 week kunstvoeding en wel Friso HA (sorry, aangeraden door verloskundige). Hij weegt 3750 gr en krijgt 6x 90+3 en de laatste voeding 120+4 met in alle flesjes een schepje Nurtriton omdat hij nogal snel drinkt en door de zuigbehoefte die hij dan nog heeft twijfel ik of hij wel verzadigd is. (Avent Natural speen)
    Hij vraagt echt nog 7x per dag om een fles, volgens het schema op de verpakking zou hij met zijn gewicht met minder flessen met meer inhoud toekunnen, moet ik dit al afbouwen? Hoe weet ik of hij toe is aan minder flessen met meer inhoud? Kan zijn maagje op deze leeftijd meer inhoud wel aan?

Omdat hij na de laatste voeding klaarwakker was en uren niet wilde slapen ben ik begonnen met hem overdag elke 3-3,5 uur wakker te maken voor een fles, dit werkt goed want s nachts slaapt hij direct weer in (hij komt wel zelf stipt elke 3,5 uur). Alleen moet ik hem wel eens uit een diepe slaap halen en dit vind ik nogal zielig. Soms denk ik ook dat als ik hem zou laten liggen hij zo 4-5 uur kan slapen, maar dit wil ik natuurlijk 's nachts dus maak hem dan toch maar wakker. Doe ik hier goed aan?
    Ik bedenk me nu ook dat als ik hem zijn gang laat gaan, hij waarschijnlijk wel op minder flessen zou kunnen komen (misschien één minder) maarja we willen toch graag de nachtfles als eerste er af?

Nog een vraag over de Nutriton, op de verpakking staat dat je deze moet bereiden met water wat net van de kook is, laten afkoelen en dan dus geven. Dit duurt lang..
    Hoe doe ik dit als ik een huilend hongerig kind heb wat NU wil eten? Vooral 's nachts, ik geef hem half slapend het flesje en erna slaapt hij bijna direct weer in.. niet als hij huilend heeft gewacht op zijn flesje.

Groetjes PN2012

2. pn2012

pn2012 Lid

9 okt 2012
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Correctie hij is 4750 gram ;)

3. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste pn2012,

Als je zoontje 3,7 kg weegt kan je overgaan op wat grotere flesjes van 120 ml en 4 schepjes. Normaal gesproken komt er dan meer tijd tussen de flesjes te zitten waardoor je er uiteindelijk een 1 of 2 flesjes kan afbouwen. Het beste kan je niet meer dan 4 uur tussen de flessen laten zitten overdag en een laatste flesje geven om half 11/11 uur. Je mag je zoontje wakker maken voor deze laatste fles.
    Jonge kindjes hebben veel zuigbehoefte. Let erop dat je zoontje minimaal 15 minuten over een flesje doet of kies een kleinere speen. Ook kan je een pauze inlassen (voor o.a. een boertje) Na het flesje kan je nog een speentje aanbieden voor de zuigbehoefte.
    Nutriton voeg je normaal gesproken alleen toe tegen spugen in overleg met een arts.

Groet,
    Saskia

4. pn2012

pn2012 Lid

9 okt 2012
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Maar wat nou als hij toch echt dat extra flesje overdag wil, én snachts ook komt (dan geef ik hem het liefst een fles zodat hij weer doorslaapt..) Dan krijgt hij toch teveel, hoe erg is dat?

Nutriton geef ik omdat hij zijn fles veel te snel op had, en erna ook nog wel eens spuugde (op aanraden van het CB). Ik geef 1 schepje bij de flesje van 100ml.
    Ik ga morgen beginnen met het geven van grotere flesjes, omdat morgen vannacht begint geef ik dan nog 100ml en vanaf de ochtend dus de 135 en er dan 4 uur tussen houden.

5. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste pn2012,

Mocht je zoontje in de nacht komen dan kan je in eerste instantie proberen een speentje aan te bieden. Als dat niet lukt een verdunde fles. Dus 120 en 2 schepjes voeding.
    Als je meer wilt weten over de bereiding van Nutriton kan je het beste even bellen met de fabrikant (Nutricia)

Groet,
    Saskia

Deel Deze Pagina