Hoe voelt het?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door allstar, 1 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    Hallo allemaal,

Ik ben erg benieuwd hoe het voelt als de eerste weeen beginnen,
    En dan bedoel ik met name ... Eerst wat kleine voortekenen misschien voorafgaand aan de eerste wee?

En hoe veel tijd zat er bij jullie tussen de 1e en de 2e wee ? Is dat een kwartier ? Een uur ?

En waar voelden jullie de eerste wee? Rug? Buik? Onderin?

Groetjes

2. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik had paar weekjes van te voren ongi krampjes en ongi gevoel.
    En toen de vliezen gebroken waren werd dat na 2 uur erger totdat ik vollop weeën had.
    En die voelde je goed hihi

3. Regenboogmam

Regenboogmam Actief lid

21 aug 2008
    389
    0
    16
    Bij mij braken eerst de vliezen, dus ik wist dat ik op krampjes moest gaan letten. Die waren een makkie tot de 1e keer voelen hoeveel ontsluiting ik had. Daarna werden ze erger maar wel goed op te vangen. Wist ik veel dat het nog erger kon.. De 2e keer dat de verloskundige was geweest kwam ik in een weeen storm.
    En hoe ik dat moet omschrijven.. Tja dat is niet te omschrijven

Ik heb wel nu af en toe pijnlijle voorweeen waarbij me buik niet geheel hard wordt. Dan denk ik oh ja, zo voelen weeen.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Bij mij braken eerst de vliezen dus wist dat het ging beginnen...
    Daarvoor nergens last van gehad

Een half uur erna de eerste wee en uur daarna om de 2 min ongeveer...
    Ik had beenweeen.... Verschrikkelijk!!! Kon er echt helemaal niks mee!:)

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dag ervoor kort wat voorweeën gehad. De dag erna weer hetzelfde gevoel beetje ongi krampen maar deze stopten niet. Eerst zat er lang tussen (niet geklokt) en tegen de ochtend om de 3 minuten. Vliezen zijn in het zh gebroken. Ben poliklinisch bevallen.

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik werd bij alledrie snachts wakker met buikkrampen. Daarna verlies slijmprop. Bij M lang getwijfeld maar toen de verlos er was had ik al 7 cm... Tussen eerste krampje en M op mn buik zat ruim 4u. Bij T en S ruim 2u...

7. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    Had 1,5 dag voor de bevalling een klein beetje oud, bruin bloedverlies, daarna een dag en nacht voorweeen die soms regelmatig kwamen een paar uur (om de 5 min) maar die weer stopten
    De avond erop begon het met weeën om de 5 min, binnen een uur kwamen ze om de 2 min en ging het goed los ;)

Eerste weeën voelde ik alleen in mijn buik, soort menstruatiekrampgevoel. Toen het echt begon kwamen ze in buik en rug.

8. Icnurse

Icnurse Actief lid

11 jun 2012
    282
    0
    0
    Ik had savonds beetje lichte kramp heel onregelmatig en niet pijnlijk! Toen braken om 0:30 mn vliezen en gelijk goede weeen die 1,5 min duurde om de 3 minuten. Na 2 uur verlos gebeld en toen had ik 4cm verlos zou rond 6uur terug komen maar had vlak na ze weg was weeenstorm en kreeg daarna erge persdrang naar t ziekenhuis en toen had ik al 8cm! Ons mannetje lag verkeerd waardoor uiteindelijk vacuuum pomp en pas om half 10 geboren.
    En hoe het voelt: moeilijk te omschrijven het klinkt cliche maar het is echt zo als je je eerste wee krijgt weet je het echt wel!! Je kan het niet echt vergelijken met een bepaalde pijn het is een soort kramp die je hele buik laat samenknijpen komt echt in een golf begint licht dan steeds heviger en dan zakt het weer af! Weeenstorm is inderdaad niet uit te leggen ;) en ik vond dit zelf echt geen pretje ;)
    Maar het is voor een heeeeel goed doel! En als je dat maar voor ogen houd en vertrouwd in je lichaam dan kan je het aan!!
    Liefs

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier begon het om de 20 minuten. Dat 3 keer, daarna een paar keer om de 10 minuten, en daarna al heel vlot naar 3-4 minuten..

Ik had bij de 1e wee echt zoiets van "oh, hmm".. Bij de tweede had ik zoiets van "oh, hmm, oke".. En bij de 3e "oh, oei, au" ;)
    En toen wist ik wel dat het bezig was.

Bij de tweede waren de vliezen al gebroken. Maar daarna kwam het net zo op gang als hij de oudste.

10. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    #10 Lara1985, 1 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2013
    Hoi Allstar,
    Spannend he op het eind.
    Ik heb zaterdags nog geshopt :) helemaal geen last van iets. 's nachts werd ik wakker om te plassen. Ik had een raar gevoel, geen krampen ofzo, misschien intuïtie ;) ik wilde ineens heel geaag douchen (03.30). direct braken mijn vliezen en begonnen mijn weeën. Deze hielden ruim een minuut aan en kwamen om de 40 seconden. Ik heb mij op de grond laten zakken onder de douche en alles over mij heen laten komen. Zo heb ik gelegen tot ik 4 uur later mocht persen. De weeën waren vanaf het begin echt geen pretje, zelfs wel heftig omdat ik niet kon bijkomen en geen opbouw had. Mijn weeen voelde ik voornamelijk onder in mijn rug. Onder de douche kon ik mij heel goed ontspannen.
    Mijn man heeft na 10 minuten de vk gebeld. Zij kwam direct en is niet meer weggegaan. Ze is bij ons thuis in het logeerbed gaan slapen en kwam om het uur kijken.
    Een paar dagen daarvoor werd ik soms wakker van krampjes.Ik ging dan hoopvol onder de douche staan. Oefen weeën verdwijnen dan en echte weeën nemen toe. (Zo is het mij verteld tijdens de zwangerschapsvursus).
    Hier dus geen film oid voor de bevalling en af en toe een wee. Iedere bevalling is anders.
    Heel veel succes met de laatste loodjes en succes met de bevalling!
    Liefs

Deel Deze Pagina