Voeding baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door kirsten1988, 3 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirsten1988

    kirsten1988 Bekend lid

    5 feb 2011
    824
    0
    16
    goedemiddag,
    Mogelijk kunt u mij helpen. M'n kleine man is inmiddels 3 weekjes oud. Ik heb het idee dat het een hongerige baby is (m'n andere zoon was dat ook). Overdag komt de kleine man om de 2/2,5 uur voor z'n voeding. Ik geef borstvoeding. Hij is dan echt aan het zoeken en op z'n handje aan t sabbelen. Z'n tut neemt hij niet genoegen meer mee dan. Hij drinkt dan ook ruim 20 min aan de borst. Heel af en toe geven we wel eens een flesje met kunstvoeding tussendoor zodat ik ook wat rust heb. We geven dan 90 maar dat heeft hij zo op en wilt dan nog meer hebben. Nu groeit hij goed, was in 1 week 250'gram gegroeid. S avonds en s nachts komt hij minder vaak dan zit er vaak tussen de 3 en 5 uur tussen. Heeft hij echt zo'n honger en hoe kan ik de tijd tussen de voeding en evt nog meer rekken?
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Ik wil even weten hoe zwaar hij is. De keer dat je kunstvoeding geeft, heeft hij dan al gedronken aan de borst? Of kolf je dan in plaats daarvan?

    Ik hoor het graag van je, dan kunnen we verder kijken ..
    Groetjes Adrienne
     
  3. kirsten1988

    kirsten1988 Bekend lid

    5 feb 2011
    824
    0
    16
    Haai, hij woog bij de geboorte 3423, is de eerste 2 dagen 300 gram afgevallen en weegt nu 3710. Als hij een flesvoeding krijgt kolf ik zelden dit omdat m'n borsten vaak slap zijn nog op dat moment.
    (Bij 2 uur er tussen is het in feite pas 1,5 uur na z'n laatste slok).
     
  4. kirsten1988

    kirsten1988 Bekend lid

    5 feb 2011
    824
    0
    16
    Oh en als hij fles krijgt heeft hij niet gedronken aan de borst
     
  5. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Ik denk dat ik wel weet wat er aan de hand is. Hij groeit goed hoor, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Maar ik denk dat doordat je niet kolft als je de fles geeft je borstvoeding terug aan het lopen is. Hij gaat dan regelen dat er meer voeding komt door vaker te komen. Dan is er iedere keer een toeschietreflex. Je borsten reageren dan door meer te gaan produceren. Ik denk dat het goed is dat je er over nadenkt welke kant je op zou willen. Wil je borstvoeding blijven geven zoveel mogelijk of wil je afbouwen of een combi geven. Bij iedere keuze hoort een ander advies.. bedenk dat iedere keuze goed is.

    Ik hoor het wel..

    Groetjes Adrienne
     
  6. kirsten1988

    kirsten1988 Bekend lid

    5 feb 2011
    824
    0
    16
    Haai,
    Dank je wel voor je antwoord. Momenteel bestaan m'n dagritmr alleen uit voeden voor m'n gevoel en houd ik weinig tijd over om m'n andere zoon voldoende aanndach te geven. Ben nu in totaal een uur bezig met voeden en een uur later meld meneer zich weer. Daardoor denk ik nu steeds vaker om maar te stoppen omdat het genieten er niet meer is. 1 fles kunstvoeding per dag geeft me al wat extra ruimte en wat meer vrijheid.
     
  7. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Oké, ik begrijp het..

    Maar ik denk dat je ook twijfelt.. en het nog lastig vindt om er helemaal mee te stoppen.

    Je kunt meerdere kanten op;

    Als je door wil met voeden moet je echt op verzoek voeden, en alle voedingen die je kunst geeft in de plaats ervan kolven. Dat zal de productie ten goede komen Maar dat zorgt er voor dat je niet meer geniet vertelde je al.

    Als je wil stoppen kun je langzaam af bouwen. Iedere keer een borstvoeding vervangen voor een fles.. ik denk dat het dan heel snel veel minder zal worden.

    In jouw geval kun je bij gaan geven met de fles na iedere borstvoeding. Zo komt de rust terug omdat hij dan een volle buik heeft, het is aan jou of je dan nakolft om de productie omhoog te krijgen of niets doet waardoor de voeding terug gaat lopen. Ik zou dan beginnen met 60 bij geven. Wat je ook kunt doen is pas aanleggen als je borsten vol aanvoelen zodat hij ook dan zijn buikje vol kan eten en de rest kunstvoeding geven. Dan zou ik 100 geven.. (90 water met drie schepjes).

    Groetjes Adrienne
     
  8. kirsten1988

    kirsten1988 Bekend lid

    5 feb 2011
    824
    0
    16
    Hoi,
    Klopt dat ik twijfel. Is het ook mogelijk om 1 of 2 flessen kV te geven en de rest bv? Zo ja hoe kan ik dit het beste aanpakken?
     
  9. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Hoi,

    Op de een of andere manier je bericht gemist.. sorry..

    Ja hoor dat kan, het maakt eigenlijk niet zoveel uit hoe je dat indeelt. Wat jou het beste uitkomt. Als je er maar voor zorgt dat je borsten wel een tot twee keer per dag goed geleegd worden. Het risico is wel dat het verder terug gaat lopen. Om dat te voorkomen kun je kolven als je de fles geeft.

    Groetjes Adrienne
     
  10. kirsten1988

    kirsten1988 Bekend lid

    5 feb 2011
    824
    0
    16
    Dank je wel voor je reactie!
     

Deel Deze Pagina