ik weet dat ze nu in principe mee moeten kunnen eten, maar dat doet ze nog niet echt... ze heeft 4 tandjes, dus echt vast eten kan nog niet... wat geven jullie? ik lees veel boterham? wat doe je erop dan? ik ben heel benieuwd, zit een beetje vast
Smeerworst, smeerkaas, kipfiletplakjes, appelstroop. Maar eet ze nu nog geen brood dan? Justin heeft nog geen 1 tandje maar die eet (sinds vanaaf) korstjes hoor.
Ja wat eet ze nu eigenlijk? Je hebt niet per se tanden nodig om grotere stukjes te kunnen eten, met hun kaakjes komen ze ook een heel eind...
ja ze eet wel alles, ze eet wel een stukje stokbrood bijvoorbeeld, maar geen boterham, dat gooit ze na 2 hapjes weg, maar dat is echt met alles wat ze zelf vasthoud, dat gaat richting grond als het niet meer interessant is. ze eet haar gewone maaltijden in gepureerde vorm. maar als ik een fles er af haal, moet ik wel goede vervanging hebben natuurlijk.. dus ik vroeg me af wat iedereen zo een beetje geeft op een dag.
Lastig zeg! Tja, de mijne is natuurlijk nog maar 8 maanden dus of je daar zoveel aan hebt... Maar hij krijgt nu: - 1 stuk fruit, geschild en in stukken. Dingen zoals appel kook ik even om het wat zachter temaken - 1/2 tot 1 boterham per dag - groenten en aardappel - ong. 4x200cc moedermelk Heb je groenten weleens heel aangeboden? Bijvoor reepjes gekookte paprika, of kwarten gekookte tomaat? Het is met hele stukken wel doorzetten in het begin, hier werd het vooral als speelgoed beschouwd... maar nu zijn we 2 maanden bezig en zie het bovenstaande menu! Is helemaal vanzelf gegaan...
ja ik geef wel stukken groenten ook, maar ze gaat toch echt naar de keuken om die fles aan te wijzen.. haar bordje laat ze altijd wat staan, vervolgens kruipt ze naar de keuken om naar de fles te wijzen.. en roept ze me gewoon.. heb met water en sapjes geprobeert, maar van niets zie ik dat verzadigde bekkie.. pfff...moeilijk hoor
Volgens ons CB heeft een 1 jarige voldoende aan: 1 papvoeding van melk of broodmaaltijd en beker melk 1 broodmaaltijd en een beker melk 1 warme maaltijd en toetje (mee-eten met het gezin) 1-2 porties fruit en tussendoortjes (water, diksap, biscuitje soepstengel enzo)
ik ga het proberen! aleen geef ik dan de laaste melk savonds.. daar slaapt ze echt op nog steeds.. vanmorgen aleen pap gegeven, met een bekertje water. en toen vanmiddag at ze ineens wel haar bordje leeg! YAY! ik kreeg een pbtje dat ik wel de fles uit het zicht moet houden, anders denkt ze dat ze toch wel de fles krijgt, en reserveert ze een plekje vanmorgen geprobeert, en het lijkt te werken!
Mooi dat het werkt! Ik geef trouwens ook nog een laatste fles 's avonds, lekkere afsluiter van de dag en hij gaat helemaal op. Alleen dat zeg ik niet tegen het CB
hehe nee want dan gaan ze zo zeuren... mijn moeder is 56 en slaapt nog steeds met een beker melk echt een trauma heeft ze er niet van, en ook kan ze goed slapen zonder, ze vind het aleen nog erg lekker.
Mijn dochter van 2 krijgt voor ze gaat slapen ook nog een bekertje melk.. gewoon halfvol hoor en andrs wat bv die over is. Ik drink ook wat voor ik ga slapen dus mn kids ook. Tegen het eerste jaar zat ik op sochtends een boterham met melk, tussendoor fruit, smiddags een boterham met water, tussendoor soepstengel, rozijntjes, stuk komkommer oid, savonds gewoon mee eten daarna een toetje en als de pyama aan is nog een glaasje melk. Mn zoon van 7 maand drinkt nu een keer of 6 bv en verder eet hij fruit, halve tot 3kwart boterham met boter of zonnatura abrikozenprut en savonds groente en aardappels/rijst. Langzaam aan werken we naar bovenstaande toe maar hij heeft nog ruim 4 maand daarvoor.
Eliza heeft ook nog maar 4 tandjes maar ze eet echt alwel met ons mee. Ik prak te groente goed maar er zitten toch wel stukjes in. Ze kunnen al heel goed kauwen hoor, ook zonder tandjes. Vanaf 8 maanden mogen ze al grove stukjes eten. Eliza krijgt sochtends een pap fles, en daarna fruit. Smiddags 2 stukjes brood met: appelstroop, jam, smeerkaas, leverpastei, pasta, vleeswaren etc. Het enige wat ik haar nog niet geef zijn of erg zoute dingen of harde dingen. Op de middag een liga koek met wat ranja of babythee of iets wat speciaal is voor kids. Savonds eet ze gewoon mee warm, halve aardappel met 2 schepjes groente, jus en soms een stukje vlees. Ook nog een toetje. Savonds voor het slapen gaan nog wat water o.i.d en dan slaapt ze heerlijk het klokje rond.