Vandaag is onze kleine meid 6 maanden. Ik ben benieuwd wat jullie je kleintjes te eten geven bij deze leeftijd? Ze krijgt nu nog 4 flessen + fruit + een beetje groente. Hoe kan ik dit uitbreiden en wanneer zou ze over moeten op 3 flessen. Alvast bedankt voor jullie reacties.
wij deden het zo: 8.00 uur fles (180 +6) 9.00 uur fruit met water of thee 11.30 brood ( eerst een korstje, maar dat werd al snel een hele boterham) en een fles (180+6) 15.00 uur een soepstengel of rijstewafel met water of thee (soms diksap) 18.00 uur groenten 20.00 uur fles (180+6) Soms gaf ik het fruit 's middags. In het begin wel, omdat toen die fles eraf was en dan zat ze net wat voller. Ik ging dus echt met 6 maanden naar 3 flessen.
8.30 fles 180+6 10.30 fruit 12.30 fles 180+6 15.00 broodkorstje met sap/thee 17.00/17.30 groente 19.30 fles 180+6 Zo doe ik het nu maar twijfel om de eerste fles te vervangen voor pap. Pyjama papje ofzo, die je maakt van opvolgmelk. Dat teld dan toch ook als een fles of niet? Of moet je dan ergens anders weer een fles inbouwen in het schema?
7:30 fles 180 11:00 boterham + fles 150 (probeer ik te minderen naarmate hij meer brood eet, voorheen was het alleen een fles van 180) 14:30 fles 180 17:00 half potje voor 6 maanden of zelfgemaakt iets(voorheen fruit of groente hapje) met 60 ml diksap 19:00 fles 210 vorige week waren het nog 2 flessen van 210 en 2 van 180.. diue bouw ik dus ietsje af omdat hij meer (bij)voeding krijgt.. maar ook hier zoek ik nog een beetje, hij heeft gewoon heel graag vast voedsel en het gaat ook goed... voor hetzelfde is het volgende week heel anders.. momenteel lijkt dit schema heel goed te werken smorgens zit er overigens tussen de 2 flessen lang niks, maar dan slaapt meneer ook meestal en ik maak hem niet wakker voor bijvoeding succes met het zoeken naar het juiste schema!
Advies van cb was hier wachten tot ze het zelf aangeven, inmidels eten volledig groente en fruit en van de week lieten ze de flessen deels staan dus nu hebben we de vierde fles eraf gehaald, ging idd vanzelf. Jewe: een papfles telkt als melkfles idd Hier 7.00 180/6 + 5 pap 9.30 fruit (125) 11.30 180/6 15.00 tussendoortje en evt wat drinken als ze willen 17.00 groente (200) 19.00 180/6 Voorheen zat er nog een fles om 15 uur die hebben we er nu dus afgehaald.
Ons meisje kreeg bij de 6 maanden: + - 7.30 Fles 180 met 6 scheppen friso 2 + - 10.00 Potje fruit 6 maanden of vers fruit + - 12.00 Boterham + - 13.00 Fles 150 + 5 + - 15.30 Rijstwafel / koekje met wat sap + - 18.00 Potje groente 6 maanden of verse groenten + - 19.30 Fles 180 + 6 Inmiddels is ze 7 maanden en zou het liefst al 2 boterhammen eten! Maar dat ga ik eerst maar eens overleggen met het CB! overigens zijn wij niet begonnen met een broodkorst maar meteen gewoon een boterham (zonder korst ) omdat ik eigenlijk al verwachtte dat ze het goed zou eten (het is namelijk een erg goede eter )
waarom de boterham zonder korst? ( de 'bovenste' korst kan ik begrijpen, maar waarom de rest niet?) Als Jelmar straks een half jaar is leek dit mij wel een goed schema: 8uur 180ccfles eventueel met pap als fles of lepelen 10.00 liga met beetje melk, koekjepapje zeg maar met wat thee 12.00 brood proberen en gewoon fles 180cc aanbieden 15.30 fruit 17.30 groente 19.30fles 180cc + 2 scheppen bambix net als nu. Dus om de fles van half vier dan te laten vervallen... hij krijgt nu: 8uur fles 180cc 10uur fruit 12uur fles 180cc 15.30 fles 180cc 17.30 groente 19.30 fles 180cc + 2 scheppen vanille rijstebloem ( hij krijgt 100/125gram puur fruit of groente, hij zou wel meer op kunnen want hij geeft nooit aan "klaar" te zijn met zijn fruit of groente, dus met 6 maand kan ik hem meer gaan aanbieden??)
Mijn schema met Kick was met 6 -7 maanden: 8:00 onbijt: papfles 180/6 met bambix fijne granen + fruit 10:15 naar bed 11:00 wassen en aankleden 11:45 boterham + fruit + thee 13:00 slapen 15:00 uit bed en klein flesje 120/4 18:00 warme maaltijd (groenten/aardappelen/vlees of vis) 19:30 fles 180/6 + rijstebloem vanille voor de smaak Met iets meer dan 7 maanden was de fles om 15:00 eraf en kwam daarvoor wat te drinken in de plaats met een rijstwafel, soepstengel of stukje fruit. En toen zaten we dus al op een 'normaal' eetschema. Dat is nauwelijks meer veranderd sindsdien (alleen de late fles is eraf gegaan op zijn verjaardag en de papfles is nu bijna altijd een boterham) Kick heeft gewoon korstjes gegeten op één keer na toen hij een nare kies kreeg!
Jee wat zijn jullie allemaal snel.. of verbeeld ik me dat maar. Hier ruim 6 mnd en Als ze wakker is fles 180 papfles... soms papbordje ongeveer 4 uur later weer fles 180 na ongeveer een uur a 1,5 potje groente ongeveer 5 uur na die fles weer een flesje en 4 uur later de laatste..
brood zonder korst was op advies van het cb... maar opzich zou ze dat nu wel kunnen denk ik..... gezien ze ook rijstwafels en koekjes eet..
Het hangt van je kind af denk ik, korst ging hier nog niet. Ja los wel, maar niet aan het stukje brood wat ze van de vork hapte. Nu doe ik soms wel maar ze kokt weleens. verder nooit hoor. En als ze 2 sneden op kan mag dat dan niet? (hier overigens nog steeds een halve...) Ik vraag nooit iets aan het CB waarom zou ik. Ja misschien bij problemen, ok maar verder niet. Voeding is mijn ding en niet de hunne, hoewel ik wel gewoon geef wat mag op een bepaalde leeftijd.
Sinds vandaag ook een nieuw schema, aangezien ze sinds gister 6 mnd is en dr 5 flessen beu is haha. Bijvoeding kreeg ze niet elke dag maar vanaf vandaag wel. 7.00 papfles 180cc 9.30 fruit met water/thee 11.30 bhm met fles 180cc 14.00 soepst/koekje etc 16.00 klein flesje 150cc of 120cc (nog even afwachten) 18.00 groente 19.30 papfles 180cc Gaan even kijken of dit werkt!
hmm hier wordt vandaag maar bar weinig gegeten; 8.30 borst 10.00 borst 11.00 half banaantje (waarvan maar de helft binnen is gekomen) 13.00 fles 120 + 4 en sindsdien wil ie dus niets eten. gisteren ook al niet. met tot gevolg dat ie zich om 1.00 uur meldde met berehonger. hij ligt nu net weer even in bed, uurtje denk ik daarna nog maar eens fles proberen of borst. hij gaat rond 19.00 uur naar bed en meestal krijgt hij dan al slapend savonds later nog een fles van 180 maar dat lukte gisteravond dus niet. hij werd wakker, wilde niks en ook niet meer slapen. weinig he!!
nu net voor bed nog een flesje van 120 gedronken. en straks rond half 11 nog maar een papflesje proberen in zijn slaap. hopelijk wordt hij er vandaag niet wakker van..fingers crossed!!
ik geef thee of diksap in de kleine difraxfles met handvaatjes eraan, kan hij zelf al pakken en uit drinken en ga volgende week zo'n antilektuitbeker van Difrax kopen als vervolgbeker Ik maak de diksap trouwens redelijk slap, hoeft niet te zoet van mij, had Smoeder vandaag diksap gemaakt OMG leek wel puur!! hahaha, gelukkig luistert ze wel altijd naar wat ik zeg en volgende keer weer lekker slap
Ik geef sap of thee in een tuitbeker of met een rietje (al drinkt ze uit het rietje vaak maar een paar slokjes en vind daarna het rietje veel interessanter )
zo'n 2 weken geleden, hij had het gelijk goed in de gaten hihi, gebruik het alleen voor thee/diksap, want vind de gewone fles veelsteleuk om te geven! (alhoewel hij deze ook gewoon goed beet heeft met z'n handjes............. ) soms wel handig als ik ff wil zappen