Hier rond 10.00 uur fruithapje, 13.00 uur broodkorstje/rijstewafel, 17.00 groente en de rest van de dag onbeperkt borstvoeding. Savonds om 20.30-21.00 papfles en dan naar bed.
hier was het schema gisteren dit: 1.00 fles 7.30 bv 8.30 bv 9.00 beetje fruit 11.00 bv 14.00 fles 120 + 4 18.30 fles 120 + 4 22.00 fles 80 + 2,5 + 1 eetlepel pap en vandaag 1.00 bv 5.00 bv 8.30 fles 120 + 4 10.00 broodkorst 11.00 fles 120 +4 14.00 fles 120 + 4 helaas komr mijn mannetje de laatste dagen dus ineens weer met honger. en dat terwijl hij net een beetje aan het doorslapen was valt samen met ineens bijna niet meer aan de borst te willen en savonds en snachts vaak wakker worden, vermoedelijk door doorkomende tandjes. heeft iemand een tip mijn mqannetje toch voller te krijgen overdag zodat hij snachts niet komt?
Wat voor thee geven jullie meestal? Ik geef Rooibosthee, vind ze erg lekker. Maar ben wel benieuwd wat jullie geven, kan ik wat variatie geven. Hier ook diksap gegeven maar elke keer raakt ze aan de dunne zeg maar haha. En zolang ze water en thee lust geef ik dat gewoon!
Kimm, snachts willen eten kan ook door andere dingen dan honger he? Is niet altijd op te lossen door er maar meer voeding in te stoppen... Wbt drinken, ik geef niets bij. Geen water/thee/diksap of weet ik veel wat.
Je 'mag' elke soort thee geven (behalve bepaalde kruidenthee, even opzoeken ... zijn dezelfde die voor zwangeren gelden). De hoeveelheid thee is zo beperkt (en zo slap vaak) dat het niet schadelijk is. Als je zelfs graag theinevrije thee geeft is kabouterthee ook nog een optie. Mijn zoontje vind smaakjes zoals aardbeiden en sinaasappel heel lekker. Hij heeft trouwens eerst heel lang gewone ontbijtthee gekregen en rooibos.
mammahonger bedoel je? zou kunnen. meestal is even knuffelen voldoende maar als ik de kans krijg hem aan te leggen doe ik het aangezien hij nu ineens zo weinig aan de borst wil.
Las het inderdaad. Zou ik precies hetzelfde doen hoor. Het zal dan ook wel honger zijn, maar zou wel proberen het ritme van je kindje te volgen, al kan het wel zwaar zijn die nachten. (wij slapen sinds deze week pas weer zo goed als door, na 10 tot 20-25 x wakker worden snachts..)
Hier het schema ook weer een beetje omgegooit: 8.00-8.30 Pyjama papje 10.00-10.30 fruit 12.00-12.30 brood met een beetje boter (geen succes) +fles 180/6 16.00 fruit + klein flesje 150cc hij had volgens mij wel meer gelust dus vandaag denk ik maar gewoon een fles 180/6 18.00 groente 19.00-20.00 fles 180/6 (ligt eraan wanneer hij honger begint te krijgen) Brood vind ie nog maar niks, hij krijgt het niet echt goed weg. Hoe geven jullie brood?
Ik geef smiddags een broodkorst. Dus een stuk van het kapje van een brood. Ze vind het heerlijk en heel leuk om zelf te mogen eten! Maar wij zijn nog maar net begonnen met bijvoeding dus ik doe 't allemaal rustig aan, dus zonder boter o.i.d., gewoon spelenderwijs een stukje brood op eten... Beste wat ouder brood pakken (ivm plakken) en opletten, soms wil er wat in het gehemelte blijven zitten.
Ik geef kinderthee van Pyramide. Kabouterfeest op precies te zijn. VInd hem zelf ook erg lekker.. ha ha.. Ik ben ook aan het stoeiien met eetschema`s tot nu toe alleen groente gegeven halverwege de middag. Vandaag voor het eerst fruit. ( althans heeft ze al eerder gehad, maar toen kreeg ze ontzettende buikkramp ervan en zijn we weer gestopt ) Wil dit schema ( als het lukt hoor.. ) 07u heeft ze een pap- fles gehad ( 180+ 6 en 2,5 schepje rijstebloem) 10u fruithapje ( paar theelepels ) 11.30 als het lukt zo lang uit te stellen fles 180+6 15.30u fles 180+6 17.30u groente 20.00u fles 180 + 6 Tussendoor geef ik dan vaak nog wat thee, maar ze drinkt per keer niet zo veel ongeveer 30 a 40cc We zijn nogmaar sinds ongeveer een week van de laatste fles af, dus dat is iedere dag weer spannend. Anders krijgt ze als ze wakker wordt en echt perse wil eten nog een flesje van 90cc + 2,5 schepje en dan haal ik dat morgenochtend van de fles af.
poeh wat een genot he! hier begon hij dus net ene beetje door te slapen eindelijk. nu dus niet meer vannacht was het 2.00 uur en daarna 6.00 uur. eerste x de borst en de tweede keer liever een fles. naja, zal hopelijk snel beter gaan, mamma is moe!
Oh en ik heb gisteren zo'n tuitbeker/fles ding gekocht. GROOT succes!!!! hij werd helemaal wild van het feit dat hij nu zelf kon regelen wat er in en uit zijn mondje ging. is nog ene beetje smeren, loopt van alles naast zn mond naar beneden omdat hij heel wild de fles steeds in en uit zn mond doet. maar hij vind het geweldig en zo krijg ik naast de reguliere flessen wat meer naar binnen...
Jelmar zwiepert z'n fles met handvaatjes ook in & uit z'n mond en alle kanten op haha, maar ik heb er nog een S speen (is kleine difraxfles) op zitten, dus lekt gelukkig nihil
oja je kan er natuurlijk een gewone speen opzetten. had ik nog niet aan gedacht. er zit nu zo'n halve speen op. vind het wel heel grappig. en hij gaat toch elke dag in bad. ik laat hem er even mee stoeien.
toch maar wel die speen er op gezet. scheelt idd iets aan geklieder. kijk hem eens gaan met zn nieuwe fles
Ha ha.. hier ook een tuitbeker, maar geef er alleen nog thee in. Melk krijgt ze nog lekker op schoot van mij.. alhoewel ze die fles ook graag vast wil houden
Hier nog geen tuitbeker, maar staat wel al op het lijstje om te gaan halen. Hij houdt zijn fles wel al zelf vast, maar voor de sier hou ik hem nog lekker knus tegen me aan. Gaat al allemaal zo snel