Voeding bij 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Jeal, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan

Hoe oud istie?? wat een gaaf haar!!!!
    Heb Jelmar al wat babygel int haar en dan kleine mowhawk boven op z'n hoofd... maarre... dat ziet niemand zo weinig haar heeftie!! hahaha

2. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    hij is hier net naar de kapper geweest, was vandaag. hij is 5,5 maand. zn haar zat eerst zo. dat was weken geleden en sindsdien lag het plat en zag het er niet meer uit. zijkanten kort en bovenop een lange pluk vlassig haar. dus nu alles op lengte en maar weer groeien:

3. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    toen ie 3 maanden was was het zo. tof he!

4. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    en dat haar zit dus vanzelf zo. we doen er niks in. al vanaf zn geboorte een flinke hanekam. waren serieus mensen die dachten dat ik de hele dag zijn haar aan het stylen was na iedere x dat ie uit bed kwam whaha

5. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Wooow wat ontzettend gaaf dat haar!
    Oow als ik ooit nog een zoontje mag krijgen wil ik ook dat ie zulk haar krijgt hahaha. Echt geweldig!

Het brood gaat hier steeds beter, af en toe wat kokhalzen maar eet bijna al 1 bhm op ;).
    Laat t dr zelf in dr mondje doen of duw in haar wang zeg maar. Gaat ook goed!

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    vind het echt supergaaf!!! stoere kerel!! haha, en ik maar haar omhoog vegen tussen met vingers met babygel om wat een hanekammetje te creeren whahahahahahahaha,

7. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    wat ook werkt; wij fohnen onze man sinds zijn geboorte altijd droog na zijn badje. was een tip van de kraamverzorgster. vind ie heerlijk en je kunt dan als je haren hebt gewassen of nat zijn geweest ze een beetje in model doen al fohnend.

8. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    thanks, thanks! zijn er ook super blij mee. als ik saterdags over de markt loop zijn we vaak een ware bezienswaardigheid door dat haar hahaha.

brood gaat hier ook ineens super snel. eerst nog een piepstukje en week later schrokt de halve boterham op, en met steeds minder kokken gelukkig. gaat echt snel leren eten

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    .... is niet genoeg haar om te fohnen.... hihi,

jij moet volgende maand meedoen met baby v/d maand verkiezing met dat haar! (ben blij dat je deze maand niet meedoet hihi)

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Wat een lekker ding! Het is echt een leuk ventje zeg en dat haar geweldig!

Hier heeft Tygo ook best veel haar en dan doe ik wel van die zwitsal gel erin en staat het ook leuk omhoog, maar na 10 min is die gel opgedroogt en zie je er niks meer van en valt het weer plat op zijn koppie.

11. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Hoe geef jij het brood? Korstje of gewone stukjes? En doe je er ook wat op?

12. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    eeuuuuhh haar? waar??? hier echt bijna niets te bekennen :D
    Maar dat van joun knul is wel heel gaaf kim :)

ons schema is nu zo:
    07.30 fles 180/6
    10.00 fruit
    11.30 fles 180/6
    15.30 fles 180/6
    rond 18.00 groente
    19.30 fles 210/7

hoe zijn jullie begonnen met iets anders? een soepstengel ;) om te sabbelen? of eerst een broodkorst?
    voor de fles van 11.30 dan?

13. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Ik lees even mee, want mn kleine manneke is volgende week woensdag ook 6 maanden, en wil dan graag ook iets ander schema, aangezien hij nu niet altijd groente krijgt. Niet elke dag.

14. roze wolk

roze wolk Lid

19 aug 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL

waar koop je die kinderthee?

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij oa De Tuinen

16. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik heb nu rooibosthee met vanillesmaak, dat valt hier heel goed :)

17. adi

adi Niet meer actief

Niet de hele topic gelezen, maar ik wil de mama's van kindjes met net 6 maanden alleen even een tip geven. Het is natuurlijk hartstikke leuk en spannend dat je kindjes nu ineens 'van alles' mag, maar ik zou het niet te snel introduceren.

Een baby van 6 maanden groeit nog alleen op melk! Alles wat je erbij geeft is BIJvoeding, en goed om te laten wennen aan nieuwe smaken, structuren enz., maar het mag geen melkvoeding vervangen! Het is iig met 6 mnd nog belangrijk dat de baby 800cc melk drinkt.
    Als zoveel bijvoeding, ander drinken, tussendoortjes enz die melk gaan vervangen is dat met 6mnd nog niet de bedoeling. Dat komt straks pas.

18. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Ik kreeg maandag op het CB wat heel anders te horen. Nu is onze meid inmiddels 7 maanden. Ze kreeg tot maandag nog 800 cc melk. Maar ik kreeg het advies om er zo snel mogelijk een fles af te halen en dat 500 cc melk echt voldoende was.

19. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Ik kreeg idd ook gisteren te horen dat 600 cc genoeg was. En Justin is nu 6,5 maand.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Onzin! Vanaf 6 maanden mag vaste voeding WEL melkvoedingen vervangen en is het advies 500 - 600 ml melk (hoeft niet gelijk maar wel daarnaar toe werken)

Het is de bedoeling dat je de komende 6 maanden gebruikt om tot een volwaardig menu te komen: ontbijt - lunch - avondeten. Daar kom je niet als je vertrouwd op je melkvoedingen (hoewel sommige kinderen dit heel goed zelf kunnen reguleren.. maar zeker niet allemaal!)

Deel Deze Pagina