Liga

Discussie in 'Voeding' gestart door Tania, 11 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Van de week was ik bij babypark en daar in het restaurant verkochten ze liga vanaf 4 maanden. Dus ik heb een pakje gekocht en mijn zoontje een have liga in z'n handje gegeven.
    Hij vond het heerlijk en helemaal grappig dat hij iets in z'n mond had waar hij van kon eten (is weer is wat anders dan al dat plastic speelgoed ;)). Maar nou zat ik net even op de site van Liga te kijken en daar staat dat de liga's alleen geschikt zijn om te verkruimelen door groente- of fruithapjes. Waarom is dat? En kan ik het dan beter niet meer zo geven?

2. adi

adi Niet meer actief

Dat is sinds kort, omdat er schijnbaar een kindje in gestikt is.

Je kunt je zoontje gewoon een broodkorstje geven om op te sabbelen :)

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    -brood
    -soepstengel
    -lange vinger

allemaal minder in suikers dan een liga

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Lange vinger zit ook nog een hoop suiker in/op dus dat zou ik niet zo snel geven.
    Rijstewafeltjes van bambix krijgt ze hier, zijn zonder zout. Soepstengel heeft ze hier nog niet gehad, zit ook zout in he.

5. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Mogen rijstwafeltjes wel al dan? Want ik had gekeken in de winkel, maar er stond op vanaf 8 maanden.

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Rijstewafels mogen gewoon.
    100 x beter dan Liga in mijn ogen.

7. adi

adi Niet meer actief

Je kindje moet die rijstwafeltjes wel lusten overigens. Hier gingen ze bijna over hun nek. Toen heb ik ze zelf geproefd, het smaakt naar piepschuim ;)

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Vind je? Wij eten altijd samen een wafeltje, ik vind ze gewoon lekker!

9. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik ga hem vanmiddag een broodkorstje geven en dan haal ik van de week wel rijstewafeltjes om te proberen :)

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Lange vinger bevat meer suiker dan een Liga.
    Rijstwafeltje van ieder ander merk dan Bambix mag gewoon vanaf 6 maanden.

Waarom erop staat dat je die Liga moet verkruimelen is omdat er onlangs ene kind bijna of helemaal (?) in gestikt is omdat het door de structuur en het vele zetmeel kan verkleven aan het verhemelte.

11. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Waarom mag die van Bambix niet? En op die van kruitvat (biologisch) staat ook vanaf 9 maanden, maar mag die dan wel?

12. zogelukkig

Bambix is onderdeel van Nutricia dat weer onderdeel is van Danone en die willen gewoon zo'n leeftijdsaanduiding op de verpakking omdat ze bang zijn voor claims. Mijn zoontje eet ze zonder problemen vanaf 6,5 maand, het is miz een veilig voedingsmiddel; het verkleeft niet en het is bovendien gezond; bevat geen suiker en zout en vet en wel granen en vezels enzo.

13. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Oh zo bedoel je. Ik dacht dat je bedoelde dat ik die nog niet aan m'n zoontje mocht geven maar je bedoelde dat het daarbij op de verpakking staat. Bedankt voor de info!

14. zogelukkig

Je hebt ze ook van Zonnatura in de supermarkt, vaak in een apart dieet-schap.

15. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    maar een rijstwafel wordt toch niet zacht?? een broodkorst word zacht en daar eet hij stukjes vanaf. maar rijstwafel toch niet ? of zie ik dat verkeerd?

en zo nijntje starterskoekje, staat ook op vanaf 8 maanden, vanwaar is dat?

en soepstengels kunnen die nu ook al?

16. zogelukkig

Een soepstengel is harder dan een rijstwafeltje. Is wel erg zout hoor, zo'n soepstengel.

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Bambixrijstewafeltjes krijgt ze hier zonder problemen weg en is ze dol op. Zelf vind ik er ook weinig smaak aan zitten maar vindt het tenminste een verantwoord tussendoortje.
    Ik denk dat ze hier vanaf 6,5/7 maand krijgt. Broodkorst lust ze ook graag.
    Ze worden wel zacht hoor als ze er op sabbelen. Niet zo erg als een broodkorst maar je zit niet zo snel met harde, kleine stukjes.

Soepstengels krijgt ze hier nog niet ivm zout. Rond een jaar krijgt ze die misschien af en toe.

Deel Deze Pagina