Verstopping!

Discussie in 'Voeding' gestart door missX, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Mijn dochtertje krijgt sinds afgelopen donderdag friso comfort omdat ze maar 1 keer in de 4 dagen poept...tot nu toe helaas nog niet echt een resultaat...alleen afgelopen vrijdag heeft ze gepoept en toen was het wel iets dunner dat dan wel...maar tot op heden dus niet nog eens gepoept.
    Zijn er hier meer moeder met dit probleem en hebben jullie misschien nog een andere oplossing voor mij? Indy lijkt er overigens zelf geen last van te hebben..maar goed zo weinig is natuurlijk niet goed
     
  2. Matrix

    Matrix Actief lid

    11 sep 2006
    161
    0
    0
    Hou het wel even goed in de gaten voor dat ze er echt last van gaat krijgen. Ik had de druppeltjes van VSM in huis gehaald, werkte perfect, dit is om de ontlasting zachter te maken.
     
  3. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    en had je dit dan ook in combinatie met comfort voeding?
     
  4. Matrix

    Matrix Actief lid

    11 sep 2006
    161
    0
    0
    Heb zelf tot 7 maanden borstvoeding gegeven, nu zit ik op Hypo Allergeen (no. 2)van Nutrilon, maar wist ook niet of het aan deze voeding of aan de BIJvoeding lag, dus gewoon 2 dagen druppels gegeven en toen ging het weer prima, met zeggen dat mijn meisje er echt last van had.
     
  5. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Het heeft bij ons ook ongeveer twee weken geduurd voordat de comfort aansloeg, dus ik zou nog even geduld proberen te hebben, zeker als ze er zelf geen last van heeft.

    Succes!
     
  6. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Zit er in friso comfort johannerbroodpitmeel?
    Als dat zo is wil ik je waarschuwen je kindje goed in de gaten te houden. Want johannesbroodpitmeel kan een laxerende werking hebben maar het kan de darmen juist ook verstoppen.
    Dat laatste is dus ook gebeurd bij onze dochter die johannesbroodpitmeel kreeg ivm reflux. En dat heeft bijna geleid tot ziekenhuis opname. Dus trek echt op tijd aan de bel bij een arts of zo en ga vooral niet zelf lopen dokteren met thermometers in de anus en zo.
     
  7. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ja klopt dit zit erin...en jeetje wat erg dat dat gebeurde. Bij het cb zeiden ze dat het ongv. een week duurt voordat het werkt en bij de frisolijn ook...ik kijk het deze week dus nog wel even aan en dan bel ik anders het cb nog wel eens...zij hadden het over lactulose wat je er anders bij moet gaan gebruiken.
     
  8. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    heb trouwens de twee keer voor vrijdag (toen had ze wel dunnere poep en was het niet nodig) wel met een thermometer moeten werken want het eerste stukje was zo hard dat ze het er zelf niet uitgepoept kreeg...
     
  9. sonya one love

    sonya one love Niet meer actief

    ik gebruik bij mijn dochtertje een lepeltje zonnebloem olie in haar flesje en dat helpt bij haar goed...succes
     
  10. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    maar dat is toch ook niet goed om altijd te gebruiken?
     
  11. sonya one love

    sonya one love Niet meer actief

    nee ik doe dat een dag in de week en dan om en om in een flesje..dus een flesje wel en andere weer niet...
     
  12. Jessica 1985

    Jessica 1985 Actief lid

    15 jun 2007
    205
    0
    0
    oude-pekela
    Hallo,

    Ik ben van Friso normaal naar friso comfort gegaan al drie week gelden eerst was het resultaat goed maar nu al drie dagen een huilende ,kreunende baby.
    Ben naar het cb geweest die zei tegen mij van je kunt beter nutrilon omneo gaan proberen zodat hij beter kan poepen,( meer vezels in)dus dat proberen wij nu.

    Suc6 ermee maar gebruim niet te veel laxeer middel hoor is niet goed.

    Gr Jessica
     
  13. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    nutrilon omneo is dat beter? ik kijk het nog heel eventjes aan maar heb niet echt het idee dat de comfort dus al werkt...gisteren heeft ze helaas ook nog niet gepoept. Ik heb gisterenavond toch maar even een klein beetje olijfolie in de fles gedaan en haar buikje een tijd gemasseerd, maar ook dat zelfs zonder succes. Het gekke is dus dat ze gewoon vrolijk is en er geen last van lijkt te hebben...maar goed als ze vandaag niet poept dan bel ik morgen het CB nog wel eens even.
     
  14. Jessica 1985

    Jessica 1985 Actief lid

    15 jun 2007
    205
    0
    0
    oude-pekela
    Hallo,

    Je kunt altijd de cb nog even bellen kijken wat zei er van zeggen.
    Maar of nutrilon omneo beter is durf ik je niet te zeggen,maar bij de cb zeiden ze tegen mij dat er meer vezels inzitten en ze er beter van kunnen poepen,daarom zijn wij er nu mee bezig om langzaam de comfort af te bouwen en over te gaan op nutrilon omneo dus hopen dat het beter wordt.

    Suc6 ermee

    Gr Jessica
     
  15. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    heb net eens gekeken op de site van nutricia en zie daar dus het volgende staan wat me erg verbaasd:

    Waarom is Nutrilon AR 2 alleen geschikt bij spugen en niet geschikt bij obstipatie?
    Nutrilon AR 2 bevat johannesbroodpitmeel. Dit is een natuurlijk verdikkingsmiddel dat goed helpt bij baby's die hevig spugen. Johannesbroodpitmeel heeft echter geen prebiotisch effect en heeft daarom geen bewezen invloed op de darmflora. Johannesbroodpitmeel biedt daarom geen oplossing voor zuigelingen met een moeizame ontlasting. Het aantal kinderen dat na gebruik van johannesbroodpitmeel een dunnere ontlasting krijgt, is even groot als het aantal kinderen dat er juist moeizame ontlasting van krijgt. Bij de meeste kinderen heeft johannesbroodpitmeel echter helemaal geen invloed op de ontlasting. Nutrilon AR 2 is dus geen geschikte voeding bij moeizame ontlasting, maar is geschikt voor de spugende baby.

    In de comfort zit dus dat johannesbroodpitmeel...vind het dan echt raar als dit bovenstaande klopt.
    Kun je trouwens niet in een keer overgaan op omneo...je hebt het over langszaam overstappen?
     
  16. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    heb net even het cb gebeld en die adviseerde toch nog even door te gaan met de friso..dit adviseren zij namelijk altijd. En daarnaast ongv. 2 x per dag wat verse sinaasappelsap te geven en roosvice laxo te gebruiken.

    Las dit trouwens weer ergens anders, dus erl zal toch wel een verschil zijn in het johannesbroodpitmeel in Nutrilon en Friso:

    Wanneer kinderen verstopping hebben kan dit met een aantal simpele maatregelen verholpen worden. Er kan aan elke flesvoeding 10-20 ml water toegevoegd worden. Ook kan tussen de flesvoedingen door water gegeven worden.

    Verder is het belangrijk om een voeding te geven met een normaal lactose gehalte, omdat lactose een aantal positieve effecten heeft op de darmwerking/flora. Ook kunt u een voeding met een vezel (Johannesbroodpitmeel), zoals bijvoorbeeld Frisovom geven. Deze voeding heeft o.a. een meer stimulerende werking op de darmen waardoor de ontlasting soepeler wordt en daardoor makkelijker kan gaan.
    In het Nutrilon AR zit ook Johannesbroodpitmeel, maar dit is instant Johannesbroodpitmeel en is alleen bedoeld voor kinderen die spugen.

    Mocht de ontlasting na al deze maatregelen nog steeds hard zijn dan wordt in principe pas iets van een laxerende siroop gegeven.
     
  17. Jessica 1985

    Jessica 1985 Actief lid

    15 jun 2007
    205
    0
    0
    oude-pekela
    Hallo,

    Ik heb net de nutricia lijn gebeld en die om advies gevraagt en zij zeiden dat ik direckt over moet gaan dat het beter zou zijn.
    En ze raden het af om bij moeizame ontlasting comfort te gebruiken ivbm dat er johannesbroodpitmeel in zit omdat het vaak bij baby's leid tot moeizame ontlasting en dat is hier bij ons het geval.
    Dus nu ga ik wel in een keer over op omneo hopen dat het dan goed gaat.(op advies van de nutricia lijn )

    Suc6 nog

    Liefs Jessica
     
  18. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    nou ik ben benieuwd laat het me alsjeblieft nog even weten hoe het gaat...ik wordt overigens wel een beetje gek van al die tegenstrijdige adviezen. Bij mij zei het cb dus dat ze altijd in eerste instantie de comfort adviseren en dat dit wel moet werken bij verstopping...
    aangezien wij net over zijn wil ik het nog wel eventjes aankijken, maar niet al te lang.....
     
  19. Jessica 1985

    Jessica 1985 Actief lid

    15 jun 2007
    205
    0
    0
    oude-pekela
    Hallo,

    En ik zou het zo wie zo drie week aankijken en dan kijken hoe het gaat want met twee week zijn ze er net aangewent,wij hebben het ook drie week aangekeken.

    Jah je wordt zeker gek van al die tegenstrijdige adviezen.Je weet op het laatst niet meer wat je moet doen.
    Maar ik probeer nu dit en hopelijk werkt het beter en kan hij zijn ontlasting en scheten beter kwijt.
    Ik laat het je weten hoe het gaat over ongeveer twee week want dan zijn zijn darmpjes er pas aan gewent.

    Suc6 ermee.
     
  20. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ja dat is waar..maar het liefst zien we natuurlijk meteen resultaat...nou ik hoop dat het werkt voor jou mannetje...ik hoor het graag van je!
     

Deel Deze Pagina