M'n zoveelste vraag Mijn zoontje krijgt sinds vorige week Friso standaard en s' nachts Friso extra. (hij kreeg eerst nutrilon maar we zijn overgestapt) Nu spuugt hij steeds meer naderhand terwijl hij niet extreem gulzig drinkt, dit had hij met de nutrilon niet. Is het de moeite waard om anders de Friso comfort te geven? Hij heeft ook heel veel last van krampjes nog steeds, dat had hij voor de friso ook al. Hij weegt nu naar schatting iets meer dan 2850 gram en krijgt 7x 72 á 75 ml... Hij heeft na zijn fles nog steeds erg honger, zodra de fles leeg is en ik de fles eruit trek gaat hij door met sabbelen op zijn handjes...als ik meer geef drinkt hij dat ook zonder moeite op. Hij doet tussen de 12 en 17 minuten over een fles. Als ik overstap op de comfort kan ik dan nog wel Friso extra geven of is dat niet verstandig dan? Hij is echt een hongerlapje aan het worden namelijk Of is de comfort verzadigend genoeg?
Hallo! Qua hoeveelheid zit je met de 7 keer 75ml prima. Spugen kan veroorzaakt worden doordat een kindje snel drinkt, de hoeveelheid wat veel is of omdat ze wat beweeglijker worden (maagklepje sluit nog niet goed af). Ik denk dat de Comfort wel een goede optie is. Deze kan ook nog gecombineerd worden met de Extra. De Extra is wel wat zwaar en kan ook zorgen voor meer spugen. Misschien zou een combinatie van Comfort en Extra voor de nacht ook fijner zijn voor hem? Succes! groetjes Femke
Net de comfort geprobeerd en hij heeft nog niet gespuugd maar hij was wel wel weer binnen 10 min klaar Hoe kan ik er nou voor zorgen dat hij langer bezig is met drinken We gebruiken nu stand 2 van de 1-2-3 speen omdat de comfort heel moeizaam door de S speen gaat. Wat kan ik nog meer proberen
Hoi, Fijn dat het spugen minder is geworden. Hoe gaat het met de kleinste stand van de 3 standen speen? anders misschien een M speentje. Groetjes Eveline
We hebben eindelijk de juiste speen gevonden, in elk geval daar lijkt het op We hebben nu de level 2 speen van Avent geprobeerd al 2 keer vandaag en hij doet nu netjes 20 min over zijn flesje