Lieve dames en heren Ik ben echt een beetje heel erg down. Moet even mijn verhaal kwijt en alle adviezen en tips zijn heel welkom. Mijn dochter stikte meerdere malen met 4 weken in haar voeding. Het bleef maar omhoog komen, ze verstijfde en met grote waterige ogen keek ze ons. Waarna ze suf in ons armen viel als het voorbij was. Begonnen met jhbm en dat werkte goed. Het eten kwam soms omhoog maar ze stikte er in iederval niet meer in. Alleen als ze hele erge prikkels kreeg werd het wel weer heel erg. Bedjes omhoog, omhoog houden na de voeding 30/45 min, minimaal prikkels en een premature speen omdat ze een gulzige drinker was. Dat ging een hele lange tijd goed. Tot ze 3 maanden was toch weer last, ze begon natuurlijk meer te bewegen en spelen. Via de huisarts mijn verhaal gedaan en die vond dat schrikwekkend dat ze stikte in haar voeding. Gelijk eerste hulp gebeld voor ons en we konden terecht. Kinderarts: "Ja, mevrouw dat hoord er nou bij". Terug naar huis. Overleg met huisarts vaste voeding beginnen met 3,5 maand. Oefenhapjes gaan goed en mevrouw wil meer en meer hapjes. Opeens hoor ik dat haar voeding tijdens haar hapjes naar boven komt en ze verliest interessen om nog verder te eten. Ze bleef ook maar huilen en haar eten kwam vaak naar boven. Via de huisarts omeprazol gekregen en ze had geen last meer van het zuur. Alleen nu komt haar eten nog steeds geregeld omhoog. Sinds afgelopen 2 dagen heeft ze als ze wakker is constant dat haar eten omhoog komt. Ik hoor het ook letterlijk omhoog komen. Ze gilt dan niet meer zo erg als zonder de omeprazol, maar ze huilt nu ook weer uren. Huisarts zegt ook dat dat er maar bij hoort en dat je er niks aan kan doen. Kinderarts gebeld, maar vanwege de coronavirus zijn alle afspraken van 3 weken verzet. Heel begrijpelijk. Maar een telefonisch afspraak is niet mogelijk het is te druk. Email? Ze zullen het intern naar haar doorsturen maar of ze zal reageren, weten ze niet. Dochter wilt niks meer, zelfs vasthouden en rondlopen zorgt er niet voor dat haar eten zakt. Slapen doet ze pas als ze haar ogen niet meer kan open houden en zichzelf in slaap huilt tijdens het rondlopen. Sochtends voor de eerste voeding begint alles alweer opnieuw. Ik ben dan nog blij dat er heel soms 5 min nog een vrolijke meid tevoorschijn komt, die graag brabbelt, handjes eet en wil spelen en knuffelen. Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik vindt het vreselijk die coronavirus en ik hoop echt dat ze er iets tegen kunnen vinden, maar het lijkt wel of alle andere problemen niet meer toe doen. Soms denk ik dan ook dat ik egoistisch ben als ik zo denk. Maar het is echt mijn moederhart die het zo erg vindt. Sorry voor de lange verhaal. Mochten jullie nog adviezen of tips hebben dan hoor ik dat heel graag. Wees veilig iedereen!
Ik heb het aangekaard maar ze willen er niks mee doen. Wij hebben namelijk ook gedacht dat het koemelkallergie kon zijn.
Zo slecht, zo vaak de oorzaak, maar zo vaak wordt er alleen maar aan symptoombestrijding gedaan. Heb je zelf de mogelijkheid het uit te sluiten? Kan je aan dieet voeding komen? Zal in deze tijd moeilijk(er) zijn, maar ik denk dat het de moeite waard is.
@Fristi2012 Ik heb er zelf nog niks aan gedaan om te kijken of het koemelkallergie is. Ik weet niet zo goed welke voeding dan goed zou zijn. Zie pepti of hypo allergeen. en weet ook niet of dat wel oke is om zo over te gaan en hoe het dan zit met de johannesbroodpitmeel. Of die er ook doorheen kan. Vergeten bij te zetten. Sinds 1.5 week heeft ze ook een uitslag op haar rompje. Volgens de huisarts is het eczeem.
Hypoallergeen gaat niet helpen. Pepti is inderdaad de eerste stap. Als dat niet genoeg werkt zul je sterkere dieet voeding moeten hebben. Daar heb ik (gelukkig) geen verstand van. Zeker in combinatie met uitslag. (Pffff waarom gaan bij een arts geen belletjes rinkelen bij uitslag, spugen en huilen, lijken mij meer dan genoeg redenen om koemelkallergie uit te sluiten).
Hmm pepti. Ik woon gelukkig in een dorp en hier hebben ze nog wel voedingen staan. Is het ok, om zonder overleg te starten daarmee, en moet ik dan de johannesbroodpitmeel achterwege laten en kan die er ook ik. Zonder johannesbroodpitmeel is het "game over" en krijgt ze weer de ergste vorm. Spugen doet ze eigenlijk nooit. Denk 1 keer per 3 dagen. Alleen sinds de omeprazol spuugt ze na inname ongeveer 3 uurtjes en dan is dat ook weer voorbij. Soms minder soms veel.
Door de johannesbroodpitmeel is het dikker, dan komt het nog wel omhoog, maar er niet uit. Waardoor het zuur nog een keer door de slokdarm moet en meer pijn kan doen. Ik weet niet of je ook pepti met johannesbroodpitmeel mag gebruiken.
Ja. We hebben geprobeerd te minderen met de johannesbroodpitmeel maar dan werd het alleen maar erger tot zelfs dat ze weer stikte en moesten we toch weer meer gaan zetten. Ik dacht namelijk als ik wat minder kan zetten kan het ook sneller haar maagje verlaten.
Neem me niet kwadelijk als ik tot morgen niet terug antwoord. Kleine wordt alweer onrustig, kijken of ik haar nog even wat langer kan laten slapen tot haar volgende voeding. En dan even rusten en hopen dat ze de nacht op zen minst 4 uur kan doorslapen.
Oneee wat ontzettend naar. Ook dat ze er zelf zoveel van huilt en zich dus beroerd voelt. En dan sta je als ouders zo machteloos! Misschien kan je met CB wel telefonisch overleggen wat de beste optie is? Als je het financieel kan redden zou ik ook pepti proberen. Of degene met t meest verknipte eiwit Neocate. Geen idee of je daar zelf aan kan komen. En dan met CB overleggen of daar nog jbpm bij mag. Misschien een weekje om af te bouwen bijv, zodat je daarna écht kan testen of t met deze voeding over gaat. Sterkte!!
consultatiebureau, die was ik even vergeten. Ik ga ze zeker maandag bellen. Dank je voor de tip. Wat ik me wel afvroeg is, als het koemelkallergie is zou vaste voeding dan niet juist een positief effect moeten hebben. Maar tijdens haar hapje, groenten, komt het halverwege het eten al omhoog? Neocate, volgens mij moet je die via de kinderarts krijgen, maar ik ga even googlen.
Oeh dat weet ik ook echt niet. Geen idee of je dat resultaat zo snel ziet. Misschien is maag en slokdarm daar nog te erg voor van slag? Kan me voorstellen dat het even duurt voordat je resultaat ziet, maar heb er dus geen verstand van.. Zeker niet toevallig een kinderarts of kinderdiëtiste hier op het forum? Anyone?
Want toen ze net begon te eten, ging alles goed. Ik lette heel goed op. Want ik had eerst potjes van olvarit gebruikt en die hebben veel water erin. Ben toen maar zelf gaan maken. Was veel vaster. Vond het maar eng dat er zoveel water in zat. Vandaag heeft ze sinds 2 dagen weer 9 uur doorgeslapen en ik moest haar wakker maken. Jeetje wat een verademing. Denk dat ze heel erg moe was en haar slaap heeft ingehaald. Tot nu lijkt het weer beter te gaan. Nu vraag ik me af of ze niet gewoon ziekjes was. Las hier en daar wel eens dat als kindjes zich ziek voelen dat alles ineens verslechterd. Ik merk het van de dag nog wel. Gelukkig ligt ze nu alweer haar standaard dutje te doen. Moederhart is zo vermoeiend, altijd zorgen maken. Maar dan nog ga ik hier wel achteraan. Vindt dit wel erg zorgwekkend als dit vaker gaat gebeuren.
Oeh dat klinkt wel logisch ja. Hier verslechterde de (verborgen) reflux dan ook weer. En idd die zorgen hè.. je wil je kindje gewoon geen pijn zien lijden, maar vrolijk zien je bent iig goed bezig en doet alles wat je kan! Hopelijk gaat ze nu de goede kant op!
Oh, had je kindje ook verborgen reflux. Hoe is het nu met je kindje. Ja, het was eenmalig. Helaas heeft ze gewoon weer last, last en nog eens last.
Hier hielp ranitidine al voldoende,gebruikt tot hij maanden was en toen in 2 a 3 weken afgebouwd.. Echt heel erg balen dat je dochtertje weer zo'n last heeft. Hopelijk heeft CB tips en kan je bijv pepti proberen!
Denk dat het wel handig is als ik er ook even bij zet hoe het is afgelopen of dat er in iedergeval verbetering is. We hebben via de kinderarts pepti gekregen en de voeding komt voor zeker 50 tot 75% niet meer omhoog. Kinderarts had zelf ook een vermoedde van koemelkallergie. Na de eerste flesje hadden we al gelijk resultaat. Ze kan weer spelen en blij doen. Zie weer heel veel lachjes en hoor een heleboel gebrabbel. Wel spuugt ze nu meer met vlagen, maar dat ga ik over een weekje bespreken met de kinderarts. Nog bedankt voor alle tips, dames.
Oh wat fijn!! Wat goed dat het gelukt is om pepti te krijgen en dat het beter gaat. Nog niet helemaal perfect dus, maar wat een verschil al. Nou geniet ervan! En idd heel leuk om nog even te lezen hoe het gaat!!