Misschien weet iemand dit? Ik zou graag werken met een 2e beeldscherm. Ik heb een oudere laptop. Kun je daar evt een 2e scherm aan koppelen en zo ja hoe?
Je hebt een speciaal scherm van asus hiervoor https://www.asus.com/nl/Monitors/Portable-Products/ de mijne sluit je met een usb c aan op de laptop en gaat verder automatisch aan. Werkt super fijn en neemt weinig ruimte in.
Elk scherm kan aangesloten worden op een (nieuwere) laptop. Zelfs je tv. Je moet even goed kijken wat voor aansluitmogelijkheid je hebt op je (oudere) laptop. Je moet beschikken over een vga-, dvi, displayPort of hdmi-aansluiting. De meeste hebben een HDMI aansluiting. Belangrijk hierin is dus dat je de goede kabel hebt. Tip: neem je laptop mee naar de winkel als je nog geen 2de beeldscherm hebt. Of maak foto's van de poortjes van je laptop en je 2de beeldscherm en neem die mee naar de winkel. Ik werk al jaren met een 2de beeldscherm thuis.
Mocht je niet de juiste poort hebben kan je ook een hub aanschaffen met meerdere poorten. Let dan wel op dat je de juiste aansluiting op de hub hebt.
Wij hebben al 2x een goed beeldscherm voor 25 euro op marktplaats gekocht. Even goed naar de aansluitingen kijken en dan wordt er vast wel iets in de buurt aangeboden.
Ik ga eens rondneuzen. Kun je dan op elk beeld een afhankelijk beeld creëeren? Dus bijv op 1 beeld foto’s openen en op het 2e beeld bijv een internet pagina?
Jazeker. Dan moet je gewoon je beeldinstellingen aanpassen. Meestal staat die standaard op dupliceren en dan pas je hem aan naar uitbreiden.