Sinds een week of twee zijn we voorzichtig wat hapjes courgette en wortel aan het geven. Hij vindt het heerlijk, alleen heeft hij moeite met zijn ontlasting. Ik begrijp dat de samenstelling verandert nu hij niet alleen melk meer krijgt. Is er iets wat ik hem kan geven om het op gang te helpen soepel te houden? Ik ben al een paar dagen gestopt geweest en weer begonnen maar het blijft hetzelfde. Hij krijgt in zijn flessen overdag al een tijdje 10cc meer water, en ik gaf hem een poosje geleden toen hij ook wat moeite had 1 keer per dag een theelepeltje olijfolie. Mag dat nu ook weer? Verder vraag ik me af of je met 6 maanden meteen over moet op opvolgmelk. Naar ik begrijp mogen ze daar minder cc per 24 uur van, en dat wordt een tegenvaller voor mijn kleine zuigliefhebber.. Bedankt alvast!
Beste Alf, Wat vervelend dat je zoontje moeite heeft met zijn ontlasting. Darmpjes moeten vaak wennen aan vast voedsel. Zodra de darmpjes gewend zijn, zal het ook weer beter gaan met de ontlasting. Je kunt bijv. als fruithapje peer geven. Peer is vezelrijk en kan de stoelgang bevorderen. Ik adviseer je wel om met 6 maanden over te stappen op opvolgmelk. Opvolgmelk is volledig afgestemd op jouw kindjes leeftijd en zijn behoeftes. Zodra jouw zoontje goed zijn fruit en groente eet, komt er een flesje te vervallen. Het verschilt per kindje vanaf wanneer er een flesje af kan, maar vandaar dat kindjes minder opvolgmelk krijgen dan zuigelingenvoeding. Groet, Anne