Voeding dochter 6,5 weken

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by CharlotteT, Apr 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. CharlotteT

CharlotteT Nieuw lid

Apr 12, 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Eveline,

Mijn dochter is nu 6,5 week oud (25-02-2010), woog bij geboorte 3920 en weegt inmiddels ruim 5200. Ze is ook vrij lang nl laatste keer meten 56 cm. Ze komt 250 gr per week aan dus ook goed.

Nu zit ik op 6 voedingen per dag van 135 CC (water!) en de late voeding om 23.00 geef ik haar 145 cc (water).

Nu wil ik de nachtvoeding gaan afbouwen want is met dit gewicht echt niet meer nodig in mijn ogen maar hoe.
    Komt om de 4 uur en dus ook in de nacht.
    Na de fles van 20.00 leggen we haar altijd in bed zodat ze leert in te slapen en na 45 min lukt dat pas. Voor 23.00 moet ik haar altijd wakker maken. Dan komt ze tussen 3 en 4 maar dan is madam klaar wakker en zijn wij dus ook 2 uur met haar bezig.

Op de pakken staat allemaal boven de 5 kilo terug naar 5 voedingen en dan naar de 180, dus groot verschil.
    ALs ik de voeding niet in snel tempo kan ophogen zal ze voorlopig nog blijven komen in de nacht.
    Heb ook soms het idee dat ze niet voldoende krijgt maar probeer met niet meer dan 5cc per week op te hogen, maar wat als ze gewoon meer nodig heeft?

Ik geef haar Nutrilon Omneo, erge krampjes. Gaat goed met de voeding zo, laatst geprobeerd te mixen met standaard op advies CB maar kreeg weer meer last dus stopgezet.

Ze slaapt ook erg slecht, veel hazenslaapjes, nooit eens 2 ur achter een, zou dit kunnen komen omdat ze nooit heel verzadigd is?
    Heb jij tips hoe ik dit schema kan omzetten naar 5?
    Alvast bedankt.

groeten,
    Charlotte

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo Charlotte,

Je kunt proberen om per flesje 150 ml water met 5 schepjes voeding te geven. Dan mag je kindje nog 6 keer komen, maar zal het waarschijnlijk makkelijker worden om langere tijd tussen de voedingen te krijgen. Daarnaast is het belangrijk dat je kindje 20 minuten over een fles drinkt. Gaat deze stap goed, dan kun je naar 180 ml water met 6 schepjes voeding en mag je kindje nog maar 5 keer komen.

Groeten eveline

Share This Page