Dochtertje (2mnd) snapt de fles niet

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by evenstar, Apr 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dag,

Renske is nu bijna 2 maanden oud, en we zijn een week geleden begonnen met het introduceren van de fles. Normaalgesproken voed ik als volgt: ik laat haar drinken tot ze zelf afhaakt, laat haar boeren, geef haar een schone luier en bied dezelfde borst nog een keer aan. Ik heb erg veel melk, dus als ze nog trek heeft, zit er nog meer dan genoeg in. Dat 'toetje' neemt ze niet altijd, het ligt er aan hoelang ze heeft gedronken voor haar luier.

Om te zorgen dat ze niet te hongerig is op het moment dat we de fles aanbieden, bieden we die dus nu als toetje aan, ik kolf dan even snel een aantal cc af, smeer ook wat druppels op de speen zodat het minder naar rubber en meer naar mij ruikt, en mijn man gaat haar dan proberen te laten drinken in mijn afwezigheid.

Maar ze snapt echt NIKS van de fles! Ze zuigt uberhaupt niet, terwijl ze wel op haar knuistjes sabbelt en smakt (zoals ze ook mijn borst pakt soms). Is dit een kwestie van veel geduld? Of zijn er dingen die we nog kunnen doen?

Maakt het uit dat ze voor de melk vrij weinig hoeft te doen? Ik heb een heel sterke toeschietreflex, dus als het eenmaal stroomt, zeker als ik veel stuwing heb, dan loopt (of spuit, ik koppel in het begin af om haar niet te laten verslikken) het zo haar mond in. We hebben nu een gaatje bijgeprikt in de speen van de Nuby...

Ik moet over 4 weken wel aan het werk!! :(

2. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Update: ze heeft vandaag voor het eerst een slokje gedronken! We hebben Nuby speen nr. 3 genomen, omdat de melk daar lekker snel door heen gaat. Kan dat kwaad? Ze is een flinke ploftiet met sterke toeschietreflex gewend...

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Wanneer je kindje goed drinkt met deze speen, is dat prima hoor. Een richtlijn is dat je kindje het beste ongeveer 20 minuten in totaal over een voeding drinkt. Het ene kindje heeft een veel grotere zuigkracht als het andere kindje, je mag daar zeker de speen op aanpassen.
    Een Tommee Tippee fles doet het ook vaak goed voor kindjes die moeite hebben met het drinken uit een flesje.

Groeten Eveline

4. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Dank je wel :)

Ik zal morgen kijken of we ook zo'n flesje erbij kopen. Over een voeding uit mijn borst doet ze meestal tussen de 15 en 20 minuten, maar ze kan het ook in 10 minuten wegklokken, daar kan ik niet zoveel aan veranderen toch?

Share This Page