Beste voedingsdeskundige, mijn zoontje is nu ruim 5 maanden, hij groeit erg goed en zit aan de boven het gemiddelde qua gewicht, een lekkere stevige man dus Hij krijgt nu 's morgens 8.00 210 en 7 scheppen en 2 kleine schepjes nutriton(vanwege het spugen) dan half 10 een paar hapjes fruit om 12.30 180 ml en 1 schepje nutriton om 16.00 180 ml en 1 schepje nutriton om 17.30 een paar hapjes groente en om 20.00 een 210 fles met 7 schepjes en 2 schepjes rijstebloem. Graag verneem ik of dit niet teveel is en wat eventueel anders een mooi schema zou zijn, hij is verder heel tevreden, slaapt prima en oogt heel blij. waarom dan deze vraag? Ik wil gewoon niet dat ik hem teveel geef, je blijft onzeker he als nieuwe mama
Hoi, Wat je aangeeft ziet er goed uit hoor. Hij krijgt niet te veel. Tot 6 maanden mag je zoontje 1 liter klaargemaakte melk hebben (30 schepjes). Dit kun je verdelen over 5 of 4 voedingen. Je komt nu op 870 ml, dat is ook prima. En zo te lezen geeft hij zelf ook aan dat hij tevreden is, helemaal goed! Groetjes Angelique