Wat voor pap geven jullie de kleine van 14 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door butterfly24, 22 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ik geef mijn dochter de nutrilon melkpap als ze pap krijgt.
    Maar ze krijgt vaak wel 2 of 3 flessen pap per dag dus die pakken vliegen erdoor. Nou geef ik haar ook wel eens een gewoon brinta en dat vind ze erg lekker.
    Ik ben benieuwd welke pap jullie de kleine geven.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij geven helemaal geen pap (nooit gedaan ook).

3. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Brinta, gemaakt met volle melk.

En gewoon nog lekker in een fles, 1x per dag alleen 's morgens.

4. adi

adi Niet meer actief

Maar waarom krijgt ze nog zoveel papflessen op een dag? Eet ze dan ook zoveel gewoon eten dan?

Hier krijgen ze 's ochtends een bordje pap (12 granen van Bambix, of Appelknisper van Bambix), en 's avonds een flesje melk voor het slapen gaan (12 maanden oud).

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik geef groeimelk en in de ochtend en avond doe ik er wat brinta doorheen.
    Hij eet tussen de middag, als hij niet naar KDV gaat, gewoon mee met brinta en halfvolle melk.
    Ik en mijn oudste eten ook brinta, de ander lust het niet haha

6. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik vind 2-3 papflessen best veel ;).
    Julie krijgt 's ochtends Bambix granenpap aangemaakt met Nutrilon peutergroeimelk. Tussen de middag drinkt ze melk bij de boterham (groeimelk of gewone volle melk), 's avonds voor het slapen gaan krijgt ze ook nog een flesje melk, zonder pap.

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik geef er ook 2, op het cb zeiden ze zelfs "Doorgaan!"
    Mijn zoon is heel dun, en heel licht, hij eet en drinkt verder prima.
    Hij zit voor zn 17 maanden in broek 74 en trui 86 (leuke combi haha)
    Zoiezo heeft mijn zoon een slecht drink verleden, is ook met uitdroging opgenomen geweest.
    Dusja, ik geef voorlopig nog 2 papflessen tussendoor :D
    Ieder zn ding :D

8. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    hier krijgt hij nog 1 of 2 maal per week een bordje pap ter afwisseling van de middagboterham of als hij heel erg moe is en snel moet gaan slapen. wij hebben de 12 maanden pap van bambix en de appelknisperpap van bambix in huis. ik maak ze met friso 3.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Papflessen hebben wij nooit gegeven. Heb het altijd een vreemde manier van pap eten gevonden eerlijk gezegd.
    In het begin aten ze hier nooit pap. Met een maand of 14 aten ze soms pap mee als ik voor mezelf havermout of brinta gemaakt had en begonnen ze het een beetje lekker te vinden (daarvoor lustten ze het niet eens).

Ik vind 3 flessen al erg veel op deze leeftijd, laat staan papflessen. Wat eet je kind dan verder? Dan zit je toch al snel over het maximum aan zuivel? 300cc is al genoeg op deze leeftijd.

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze meid krijgt al heel lang 's ochtends pap van een lepeltje. Ze vindt het heelijk. Wij geven ook de Bambix 12 maanden pap. Papflessen hebben we nooit gegeven.

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij hebben van die 8 granen pyamapapje. 2 flessen per dag. Maar ik doe wel een paar weken met een pak...

12. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ik geef meestal die gele van pyamapapje. (met alleen water toevoegen)
    En ook die van bambix.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij geven de oudste twee sinds ze 'pap' krijgen, 150cc water, 5 schepjes kunstvoeding nutrilon ha2 en 2/3 schepjes bambix fijne granen. Vinden ze heerlijk. De jongste had het een tijdje geleden ook gekregen maar die walgde ervan :p maar nu krijgt ze smorgens weer gewoon borstvoeding dus hoeft ze geen kvpap.

14. tulip

tulip Niet meer actief

de fijn volkoren pap van bambix

15. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Mijn dochter is ook 14 maanden en krijgt:
    7.00. een fles 180 cc groeimelk met 3 a 4 schepjes pyjama pap 8 granen die je met je eigen melk kan bereiden
    12.00 een broodje soms 2 net wat ze zelf wil en dan nog een fles van 180 cc groeimelk met bambix 3 a 4 schepjes daar drinkt ze meestal wel 160 van op
    19.00 na 200 cc groente en 100 cc yoghurt en het badje 150 cc groeimelk met pyjama pap.
    en dan heel af en toe in sprong of groei fases heeft ze in de nacht ook ineens honger en drinkt ze dan ook nog een fles pap leeg. Achja en dan ook nog de tussendoortjes van fruit en een liga. Ze heeft nou eenmaal een grote eetlust haha.

Gaat prima zo ik doe een week met een pak pyjama pap en 4 weken met bambix en dan is hij nog niet op maar je mag eht na het openen maar 4 weken gebruiken. Stuk goedkoper dan die melkpap!! En net zo lekker en gezond.
    Ik geef mijn dochter ook nog zoveel flessen net zo lang ze het niet meer wil. Ze geeft dat zelf erg goed aan. Altijd voeding naar behoefte gedaan en nu nog steeds alleen dan wel meer structuur van de momenten waarop er eten is. Ook bied ik altijd eerst wat anders aan en dan pas de fles. Ze gaat langzaam aan steeds meer eten en minder pap drinken.
    Groetjes

16. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier een smal jongentje die ook weinigt weegt. Toch mocht ik van het CB met een jaar stoppen met de fles. Pap heeft hij nooit gehad want dat vond hij niet lekker. Hij eet gewoon ontbijt, met bekertje water. Lunch een boterham, een bekertje yoki en een plakje kaas. En 's avonds eet hij nu helemaal met de pot mee, aardappels, groente, vlees en vla/yoghurt. Verder als tussendoortje aanmaaklimonade, kaakje, fruit en vaak nog een doosje rozijntjes.

17. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Als ze hier pap krijgt (soms nog, in de morgen) dan maak ik het met melk en brinta. Dat deed ik vanaf een jaar ofzo, met brinta. Stukken goedkoper dan al die pakken en ik ben ook niet zo van de smaakjes overal in en door... Maar ook ik vind 3 papflessen op een dag erg veel. Er kan natuurlijk een goede reden voor zijn?

18. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    De reden waarom mijn dochter nog 3 flessen krijgt is simpelweg omdat ze er gewoon nog behoefte aan heeft. Vast voedsel eet ze erg goed en veel maar ze heeft ook ngo behoefte naar die flessen. En de fles van de ochtend is omdat ze geen brood eet in de ochtend dat wil ze niet. Mijn dochter is wel prematuur geboren en gecorrigeerd nu 11 1/2 maand.
    Waarom krijgt jou dochter dat nog TS??
    Groetjes

19. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Mijn reden is dezelfde als fleur.
    Mijn dochter heeft er echt behoefte aan.
    Ze is om 06.00 al wakker, dan krijgt ze van mijn man een fles melkpap voor hij naar zijn werk gaat, en slaapt zij door tot 08.00 uur. Dan eten we samen een broodje of een beschuitje.
    Tussendoor fruit.
    Om 12.00 krijgt ze een boterham, en vervolgens gaat ze naar bed en krijgt dan een flesje pap mee, of gewoon een flesje warme melk. Net hoeveel brood ze eet. Ze vind het heerlijk, die pap, drinkt het ook in 1 keer leeg en slaapt dan 3 uurtjes. Uit bed thee en een ligakoekje, ontbijtkoekje of een rijstwafeltje en dan warm eten.
    Ze eet verder goed, eet alles wat wij ook eten.
    Na haar badje spelen we nog even lekker met haar, en krijgt ze nog een fles pap. Als ze dan naar bed gaat geven we nog een klein flesje melk mee en daarmee valt ze in slaap.

Ze groeit mooi met de lijnen mee en zit net iets onder het gemiddelde. Dus ze is niet te zwaar, is heeeeeel energiek, loopt en rent de hele dag. Heel ondernemend meisje en dat vraagt wel energie. Het CB geeft wel als advies om de middagpap te stoppen.
    Gewoon het broodje het broodje te laten.
    Probeer het wel, en dan gewoon melk. Maar ik ken mijn kind het beste, zo lang zij er behoefte aan heeft krijgt ze het. En ook gewoon lekker in een flesje.

Okeej, de pappen zijn verschillend zo te lezen.
    Ze doet het goed op brinta, dus ga die in de middag doen en dan alleen de ochtenden melkpap.

20. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    brinta voor 12 maanden met 150cc melk
    en voor het slapen gaan 180cc opvolgmelk 3 tot deze op is en dan peutermelk

Deel Deze Pagina