Dysmatuur en groot schedeltje?

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door 1986CHANTAL, 15 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.752
    756
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    mijn dochter is geboren met 39,5 en woog 2332 en 45 cm. Dit was niet verwacht. Ze is erg magertjes maar heeft een vrij groot schedeltje vooral aan de voorkant en bovenop. Ogen neus en mondje zitten wat dichter op elkaar of dit lijkt zo? Nu las ik dat bij een klein kindje alle voedingstoffen naar de hersenen gaan in de baarmoeder en niet naar het lijfje dat daarom hoofdje relatief groot is. Nu vraag ik mij af dat als ze wat meer groeit en vetjes krijgt deze verhouding normaal wordt? Of blijft ze een groot schedeltje houden?

    Hoor graag jullie ervaringen:)
     
  2. maliro

    maliro Niet meer actief

    Is dat grote schedeltje vast gesteld door een arts of is het je zelf opgevallen? Want het lijkt me dat als een arts dat ziet ze het in de gaten houden?
    Mijn beide kinderen zijn dysmatuur (oudste ook prematuur) geboren. Maar een groot schedeltje is me nooit opgevallen
     
  3. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.752
    756
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Nee niets over gehoord is mij zelf opgevallen. Wij hebben eigenlijk niks gehoord over de term dysmatuur en wat daar bij hoort. Ik heb hier zelf informatie over opgezocht en kwam er toen achter dat met haar gewicht en zwangerschapsduur ze dysmatuur is.

    Het is meer dat haar gezicht wat klein is en dan haar voorhoofdje en schedeltje bovenop wat groot zijn. Donderdag komt het cb zal dan eens vragen. Las ook dat ze een opa gezichtje kunnen hebben en soms lijkt ze wel op een oud mannetje met haar rimpeltjes op haar voorhoofd haha
     
  4. maliro

    maliro Niet meer actief

    Ja die rimpels zijn herkenbaar. Ik noemde ze weleens bejaarde babies destijds haha. En bij beide kinderen leek de neus echt enorm. Maar dat is goed gekomen
     
  5. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.752
    756
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Bij mijn slxht

    Gelukkig! Bij mijn dochtertje ook grote neus.
    Rimpels en neusje werd beter toen er wat vetjes op kwamen?
     
  6. maliro

    maliro Niet meer actief

    Ja absoluut. Ze leken de eerste weken ook wel erg gespierd onder de rimpelhuid maar het was het ontbreken van vet
     

Deel Deze Pagina