Voeding effect op gewicht baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door blessings, 14 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ben je bij je eerste getest op diabetes? Dat is nl bewezen dat dat invloed op t geboortegewicht kan hebben. En gezien de kilo’s van jullie beiden en t andere dieet wat je gebold hebt..

Buiten medische redenen denk ik niet dat voeding zoveel invloed op ‘t geboortegewicht heeft. Maar zwanger zijn is geen vrijbrief om maar te eten wat je wil want de smaak van je baby wordt wel bepaald in je zwangerschap.

blessings vindt dit leuk.
  2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    1ste - verslaaft aan mandarijnen en ijs , gecheckt op zwangerschapssuiker wat niet aanwezig was. Eigen gewicht - 10 Zoon geboren met 43 weken - 55cm - 5000 gram.

2de - verslaaft aan mandarijnen en hunnypufs ( terwijl ik normaal geen honing lust), meerdere keren gecheckt op zwangerschapssuiker toch echt niet aanwezig. Eigen gewicht +2 Dochter geboren met 39+3 - 51 cm - 3840 gram.

3. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.254
    12.629
    113
    Vrouw
    zoon geboren met 43 weken? Hoe zo dat pas met 43 weken

4. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ook al heeft jouw gewichtstoename niet veel met het geboortegewicht van de baby te maken (zo blijkt uit de reacties), toch zou ik gezond eten en een beetje oppassen.

De baby proeft de smaken in het vruchtwater van het voedsel dat jij eet, dus je creëert een goede eter al in je eigen buik. Bovendien begint een goede en gezonde leefstijl al in de baarmoeder. Schijnt dat kinderen, van moeders die gezond leefden tijdens de zwangerschap, zelf ook gezonder zijn. Ik heb gelezen (maar vergeef me dat ik de bron niet meer weet) dat ongezonde voeding nu in de buik, kan zorgen voor overgewicht later.

nizzie86 en blessings vinden dit leuk.
  5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    In ging ver over tijd, arts zei steeds dat er nog nooit 1 was blijven zitten tot 43 weken. Controles waren steeds goed. Uiteindelijk begonnen met 42+ 4 de weeën, die zetten niet echt door , 2 dagen later ( 42+6) eindelijk genoeg ontsluiting om te mogen blijven in het zh. De volgende morgen (43) rond half 5 begonnen met persen, om 7 uur na de OK gebracht en om 7:28 uur onze zoon geboren dmv een spoedkeizersnee.

Tja er was er nooit 1 blijven zitten totdat ik langs kwam.

6. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.254
    12.629
    113
    Vrouw
    Bijzonder hoor, gelukkig dat alles goed is gegaan!

Neuzeke vindt dit leuk.
  7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Gelukkig wel, besefte me ook pas weken later dat het ook allemaal gruwelijk mis had kunnen gaan.

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal. Zelf 10 kilo angekomen, beschaafd buikje. Dochter was 3380 gram. In onze famile worden allemaal 7 ponders geboren. Familie donor geen idee.

9. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.254
    12.629
    113
    Vrouw
    Ik was zo 12 kilo ofzo aangekomen. En craving was wel
    cheeseburger enzo haha
    R is met 40,1 geboren 51 cm en 2835 gram. Te kleine placenta 292 gram p3 en R was dysmatuur p2,3
    Volgende zwangerschap ook asprine vanaf 12 weken

10. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Tja ik kan die zwangerschap nu niet meer opnieuw doen natuurlijk :roflmao: Maar ik at uiteraard ook gewoon groente en fruit, maar daarnaast dus ook veel gesnaai :| Maar dat heb ik bij mn 2e zwangerschap dus niet gedaan. En dat beviel mij eigenlijk ook veel beter qua energie enzo. Dus zal t niet meer doen :p

Ja ben bij beide zwangerschappen getest. Maar waardes waren altijd goed.

--

Ik lees bij jullie toch veel dat de gewichten van jullie kindjes redelijk bij elkaar liggen (of groter verschil vanwege verschil in geboortetermijn of medische oorzaak). Dat is ook wat je normaal gesproken vaak ziet.

Maar een verschil van 1,2 kg bij hetzelfde termijn en hetzelfde geslacht is toch apart?
    Maar misschien had het ook wel een oorzaak en was inderdaad de placenta bij mn oudste veel groter dan bij mn jongste ofzo..
    Maar blijf t apart vinden :p
    En hoop dat het gewicht van mn oudste dan de uitzondering was en eventuele volgende kindjes meer richting het gewicht van mn jongste zitten :p

11. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Haha, goed zo! Nee grapje, was eigenlijk bedoeld voor reacties die zeggen dat je voeding niet veel invloed heeft. Zijn toch allemaal (nog niet) zwangeren die het lezen..

12. Lara123

Lara123 Actief lid

27 okt 2013
    161
    43
    28
    Noord-Holland
    De eerste was te zwaar voor haar termijn(38 weken). Mijn dieet bestond uit de snackbar
    Bij de tweede normaler gegeten en ondanks dat die ruim overtijd was, was ze ruim 400 gram lichter. Dus ja, ik denk dat het wel degelijk invloed kan hebben haha

13. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Ik heb het nagevraagd bij mijn vk maar zij zei dat dat niet echt mee speelt. Ligt ook veel aan de placenta en navelstreng zei ze.

Na de +20 kilo, 8weken geleden, heb ik ook niet meer gewogen,word er niet vrolijker van om het te weten.

Ben getest op zwangerschap diabetes, maar heb het niet. Moet alsnog om de week 1 dag,4x prikken,af en toe is de waarde na mn lunch wat verhoogd,maar nog steeds onder de 7.8

blessings en Spectre vinden dit leuk.
  14. Jennifer15

Jennifer15 Actief lid

2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Ik denk ook dat het invloed heeft. Ik starte de vorige zwangerschap met een BMI van 18,5, kwam 11 kilo aan en kreeg een meisje van 3 kilo. Gezond gegeten (geen vlees) en af en toe ongezond.
    Ze volgt nu haar eigen lijntje zoals ze dat noemen bij het consultatiebureau, dat is het belangrijkste had ik begrepen.
    Ze zeggen trouwens ook dat de hoofdomtrek invloed heeft op de zwaarte van de bevalling en niet zozeer het gewicht.
    Gaat het nu goed met jullie? :)

15. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Gaat heel goed hoor! Gelukkig heb ik niet veel klachten overgehouden aan de totaalruptuur. En bij mn laatste bevalling heb ik helemaal geen ruptuur opgelopen, dus toen helemaal vlot hersteld.

Mn oudste had inderdaad een heel groot rond hoofd. Hij zat bij de metingen in de zwangerschap met zijn hoofd boven alle lijntjes (en na de geboorte bij het cb ook nog steeds) :| Toch vonden ze dit toen geen reden tot zorg.
    Mijn jongste had een heel gemiddeld hoofdje, dus dat zorgde er waarschijnlijk ook wel voor dat deze bevalling heel soepeltjes ging (en dat het mn tweede was helpt natuurlijk ook mee)

Ik wil ooit wel graag een derde. Ben wel heel benieuwd wat het gewicht (en hoofdomtrek enzo) van dat kindje dan zal zijn. Maar eerst nog een paar jaartjes wachten :roflmao:

16. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    In andere landen willen ze ook graag dat je tijdens de zwangerschap een x- aantal kilo's aan komt. Is het meer, is het niet goed, is het minder, ook niet goed. Al meerdere keren op Amerikaanse pagina's gekregen dat ze volgens hun gyn teveel of te weinig kilo's erbij hadden.

17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik vond de schouders het meest bepalend voor de zwaarte van de bevalling.

OT. Bij mij was er wel een verband.

18. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik heb heel gezond gegeten, en was over de 20 kg aangekomen.
    Zoontje was meer dan 4200 gram.

Dus in mijn geval nee.

19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.753
    113
    Vrouw
    Ik ben bij geen van de 3 veel bijgekomen.
    1=3kg
    2=6kg
    3= 10kg

1= 40w 3kg300 g
    2= 39 w 3kg 400g
    3= 38w 3kg 400g

20. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Je gehele leefstijl heeft invloed op de zwangerschap.

Dus medicatie, alcohol, roken, veel stress en natuurlijk ook voeding. Met een gezonde voeding leg je de basis voor later.

Volgens mij is er nog lang niet voldoende over bekend (bepaalde zaken zijn natuurlijk ook genetisch in aanleg bekend).

Deel Deze Pagina