onze kleine is praktisch 8 maanden (een maand te vroeg geboren). ik geef al die tijd BV en dat gaat prima! sinds 2 maanden geef ik ook een groentenhapje per dag en hij eet behoorlijk goed. ik zou graag tot een jaar BV wilolen geven maar is een groentenhap wel voldoende qua voedingsstoffen en alle nodige vitamines? ik heb gelezen dat bijvoeding tot een jaar ook echt bijvoeding is en kindjes uit de melk alles halen in principe...klopt dat??ons mannetje is heel energiek en nooit ziek...
Het klopt dat borstvoeding (of flesvoeding) tot het eerste jaar de hoofdvoeding is, maar bijvoeding gaat wel een steeds belangrijkere rol spelen, want na het eerste jaar is alleen melk niet meer voldoende. Je hebt het over groenten, geef je alleen maar groenten? Geen fruit? En je zou ondertussen ook met brood kunnen beginnen
Je gaat inderdaad steeds meer bijvoeding aanbieden. Het is niet de bedoeling dat je enkel groente blijft geven nu. Bied hem ook dagelijks fruit aan, dan idd een boterham (hier al vrij snel smiddags brood en later ook sochtends als ontbijt), aardappel/rijst/pasta bij de groenten en later ook vlees. Uiteraard niet allemaal tegelijk. Ik wilde zelf dat ze met 1 jaar alles mee kon eten dus ik heb zelf 6 maanden de tijd genomen om alles te introduceren. Nu is ze 11 maanden en eet ze eigenlijk zo goed als alles.
ok! lijkt me een goed moment om nog wat andere dingen te proberen! hij eet ook fruit ja: peer appel, banaan en abrikoos. wij willen zoveel mogelijk biologisch geven of seizoens fruit/groente dus kan je niet alles in een keer proberen. en omdat hij nogal een spugertje is hebben we het rustig aan gedaan. maar een klein stukje brood lust ie wel alleen veel gaat er ook nast ipv in het mondje haha!ook rijstebloem met moedermelk gaat er wel in!dank voor jullie reacties