voeding en borstvoeding bij 7,5 maand

Discussion in 'Borstvoeding' started by Claartje79, Jul 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mijn consternatie bureau is af en toe wat dwars in het accepteren van onze ideen omtrent voeden en dus krijgen we niet altijd heldere antwoorden. ;)

daarom hier even een peiling.

hoe ziet bij jullie het gemiddelde dagschema van bv en fruit en groentehap er uit? hoevaak krijgen jullie ukkies nog bv en krijgen ze er bijv ook diksap bij?

2. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Sem krijgt meestal rond een uur of tien Bv, uur of elf fruithapje, uur of één BV, aan het einde van de middag een groentehapje met soms na een beetje BV. En voor het slapen gaan nog BV (en vaak ook 's nachts nog een keertje). Hij krijgt dus nog wel een keer of vier, vijf borstvoeding. Voor de rest geen water of sapjes, hij heeft nog genoeg aan de BV.

Ik denk dat je moet doen waar jij en je kindje zich het lekkerst bij voelen, daar gaat het om.
    Succes én veel plezier :D

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Sven krijgt momenteel om 8 uur BV, 11 uur fruit, 2 uur bv, half 5 groente en 7 uur bv. dus dat is drie keer bv op een dag. hij kreeg eerst 4 keer bv, maar ik had dan 's middags echt een gevecht om hem te laten drinken. meneer zet dan zijn hakken op mijn schoot en begint te gillen. het was teveel en te dicht op elkaar. vandaar dat we het meer zijn gaan spreiden, maar ik ben soms bang dat 3 keer te weinig is, alhoewel hij er echt niet minder om lijkt ;) hij krijgt dat wel af en toe water of friso sap uit een beker na een hapje, dat vind hij lekker en heel spannend.

4. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha Claartje! Volgens mij doe je het prima hoor!

OFFTOPIC: Hoe gaat het verder met je? Bij de decembermama's is al vaak naar je gevraagd ;) ... Gaat het goed met de zwangerschap? En met jou? En Sven? En de webwinkel?

5. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ons 'schema' lijkt aardig op die van jou Claartje.

Na het wakker worden BV, ergens in de ochtend fruit, begin van de middag halve boterham en bv, uur of 6 groente en dan om een uur of 8 ofzo bv. Dat zijn dus ook drie bv per dag, soms zijn het er vier, als ze erg vroeg wakker is of juist laat gaat slapen, dan komt ze een keer extra.

Diksap of water ofzo lukt hier niet, ze weigert uit fles te drinken, net zo min als uit tuitbeker of gewone beker. Ik bied het wel (bijna) elke dag aan, maar tot nu toe drinkt ze dus alleen bij mij.

6. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik heb al een iets ouder kindje, maar zijn schema is niet zo gek veel veranderd tov 1,5 maand geleden.

7.00 uur - bv
    10.30 uur - fruit
    12.00 uur - boterham met boter
    12.30 uur - bv
    14.30 uur - paar slokken bv na zijn slaapje
    16.00 uur - liga met paar slokjes water, sap of thee
    17.30 uur - avondeten met yoghurt na
    19.00 uur - bv
    ergens tussen 23.00 en 3.00 uur nog bv

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    zo'n gek schema hebben we hier dus nog niet.
    Sven krijgt af en toe een bambix koekje 's middag, meer geklieder dan echt eten haha, maar lekker dat hij het vind en oh zo spannend, eten dat je zelf kunt vast houden.

drinken uit een gewone beker vind meneertje fantastisch, er gaat dan veel in als het aan hem ligt. uit een antilek tuitbeker is nog moeilijk, ik denk dat hij wel heel hard moet zuigen. hij vind dat ook wel erg spannend. we gaan nog een gewone tuitbeker proberen, onder strikte bewaking! ;) hihi (dag dag wit behang, want niets zo mooi als de vloeistof zien schudden in je beker!)

Share This Page