borstvoeding en afvallen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Tara84, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik ben sinds de geboorte van mijn zoontje 12 kilo afgevallen. Veel mensen in mijn omgeving zeggen dat het wel van de bv zou komen. Maar ik heb gelezen dat dit eigenlijk een fabeltje is. Toch vind ik het borstvoeden veel energie kosten, dus ik kan me wel voorstellen dat ik daar wat van afval. Ik eet echt heel goed, dus daar kan het niet aan liggen. Sinds de kleine er is wandel ik wel veel meer.
    Zijn jullie afgevallen na je bevalling en denk je dat dit met de borstvoeding te maken had? Kwam je weer aan toen je stopte met voeden?

2. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik ben veel afgevallen en denk/weet wel zeker dat het door de bv kwam. Ik had overgewicht toen de zwangerschap begon, op de dag van de bevalling was ik +12 van mijn startgewicht. De zwangerschapskilo's was ik na een dag of tien al helemaal kwijt. Toen ging het afvallen gestaag door,. Ik at wel gezond en bewoog natuurlijk veel met zo'n kleintje erbij, maar deed geen extreme dingen. Inmiddels is mijn dochter bijna 9 maanden en zit ik zo'n 14 kilo onder mijn startgewicht van deze zwangerschap.

Het stagneert nu wel, misschien omdat ik minder voedingen geef (nog drie a vier), of omdat ik een een gezond gewicht bereikt heb. In elk geval ben ik er erg tevreden mee. :)

In mijn omgeving heb ik het idee dat het twee kanten op kan, vrouwen die echt worden opgegeten door de bv en vrouwen die juist blijven hangen en de kilo's pas kwijtraken na de bv-periode.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik had niet het idee dat het nou door de BV kwam.
    Ik was 18 kilo aangekomen in de zwangerschap, en ben die in 6 mnd kwijtgeraakt. Leek me wel netjes....
    Heb gewoon gegeten waar ik trek in had, en het ging er vanzelf af. Na het stoppen met BV (bij 1 jaar) ben ik niet meteen weer aangekomen. Hoewel: bij 14 mnd was ik weer zwanger, toen kwamen die 18 kilo's ook weer terug.... (en na 6 mnd ook weer kwijt).

Natuurlijk kost BV geven energie, dus ik vind het niet raar als het iets bijdraagt. Maar bij mij zat het verschil er vooral in dat ik na de bevalling weer echt kon bewegen. Had veel last gehad van mijn bekken en kortademigheid (geen wonder, met die 18 kilo er bij aan...) en na de bevalling voelde ik me na een paar weken weer oke. Dus veel gewandeld met de baby, dat hielp vast ook.

Maar in mijn omgeving heb ik ook alle variaties gezien. Vrouwen die er erg mee afvielen, vrouwen die helemaal niet afvielen, en vrouwen die 'gewoon' hun zwangerschapskilo's kwijtraakten.

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Had er misschien bij moeten zeggen dat het geen zwangerschapskilo's zijn. Ik ben dus 12 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap. Ben er verder wel blij mee hoor, zit nu op een perfect gewicht voor mijn lengte.

Maedra, wat fijn. Kan me voorstellen dat je er blij mee bent!

5. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik viel helaas geen grammetje af door het geven van borstvoeding... Was ruim 25 kilo aangekomen (gezond gewicht vóór de zwangerschap) maar er zaten er na de bevalling nog zo'n 15 aan. Na een half jaar borstvoeding nog steeds zo'n 15 kilo... Moest na het stoppen met de bv echt flink op m'n eten gaan letten en gaan sporten om het er af te krijgen. Wel gelukt gelukkig! Was na m'n eerste bevalling overigens hetzelfde verhaal. Ik behoor gewoon niet tot die gelukkigen ;)

6. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Hier 20 kg aangekomen tijdens de zwangerschap. Ik viel langzaamaan af, maar bleef al snel steken. Had het idee dat ik na de bv periode pas afviel... helaas ging het voor mij dus niet op.

7. Dimisto

Dimisto Actief lid

24 sep 2012
    247
    0
    0
    genieten van me meisje
    Groningen
    Hier ook ontzettend aan het afvallen!
    ik heb er vorige week voor gekozen om bijvoeding te nemen! *nutridrink
    je zag het er gewoon afgaan.
    mijn dochter ''eet'' mij gewoon helemaal op, ben nooit stevig geweest maar dit ging van kwaad tot erger.

8. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Jeetje, dat klinkt wel heftig. Zo erg is het bij mij nog niet. Zit nu op 66 kilo en ik zou er nog wel drie kilo vanaf willen.

9. Dimisto

Dimisto Actief lid

24 sep 2012
    247
    0
    0
    genieten van me meisje
    Groningen
    ik was voor mijn zwangerschap 56 ongeveer,
    met 37,1 was ik 70 kilo
    na me bevalling zat ik binnen 5 dagen weer in me eigen kleren, had alleen een behoorlijke buik en bovenbenen/billen! JEEEEEJ finally .. en vorige week maandag woog ik 50.2

ik voel me verder prima en ik eet ook echt voor een weeshuis.
    veel vetten, roomboter koolhydraten/eiwitten etc etc
    maar het mag niet baten, nu nutri en maar zien hoe het gaat
    want F. doet het supergoed op mijn voeding ; en zolang ik niet ziek ben gaat dat natuurlijk voor!

ik hoop dat het nadat ik met voeden gestopt ben wel weer wat bij gaat komen, en tot die tijd maar eventjes 3x daags bijvoeding!

10. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja, je moet ook goed op jezelf letten hoor. Het moet niet ten koste van je eigen gezondheid gaan natuurlijk!

11. Dimisto

Dimisto Actief lid

24 sep 2012
    247
    0
    0
    genieten van me meisje
    Groningen
    Ja hebben hier ook de afspraak, dat als ik er zelf aan onderdoor ga ik ga afbouwen! moet natuurlijk wel fit genoeg blijven om er voor me dochter te zijn.

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Hier 12 kg aangekomen tijdens laatste zwangerschap en die zijn er nu,na bijna 2 jaar,nog niet vanaf.
    Merkte bij mijn oudste dat ik pas echt ging afvallen toen ik met bv was gestopt.
    Dus het moet nog even wachten...
    @Dimisto,een vriendin van mij viel ook enorm af na de bevalling/tijdens bv geven.
    Zij heeft veel baat gehad bij het consulteren van een dieetist.
    Niet dat ze kilo's aankwam,maar ze bleef toen wel op gewicht! :)

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik was in 10 dagen 30 kilo kwijt.

Daarna nooit meer afgevallen. Bv kost energie ja, maar dat kan je ook bijeten. Ik had altijd erg honger na het voeden, zeker het eerste jaar.

Maar ben pas af gaan vallen toen ik ben gestopt en daar moet ik erg hard voor werken.

Deel Deze Pagina