Ik weet er zitten hier genoeg dames die hier ervaring mee hebben. Ik ben sinds september vorig jaar begonnen met afvallen en ik ben ruim 14 kilo afgevallen. Sinds februari ben ik gescheiden en door alle stress/spanning etc is mijn complete eetpatroon een beetje raar geworden. Ik kan niet zeggen dat ik enorm snaai ofzo, maar ik kom gewoon niet meer in het ritme. Ik ben verder ook niet meer aangekomen gelukkig ,maar blijf gewoon hangen op dat gewicht. Ik wil er nog zeker 10 kilo vanaf hebben. Wie kan mij weer een steuntje in de rug geven van hoe ik het nu het beste kan aanpakken en dan bij voorkeur ook een mooi schema. Dat helpt mij namelijk enorm. Alvast bedankt!
Ik weet niet wat je de vorige hebt gedaan toen je 14 kilo bent afgevallen? Ik ben op dit moment ook bezig en heb voor mezelf ook een schema/ menu opgesteld. Even een voorbeeld: Ontbijt: 2 spelt boterhammen met mager beleg (kipfilet, slankie o.i.d.) 1 kop koffie Tussendoor: 2 rijstwafels 1 met appelstroop 1 smeerkaas flesje water Lunch: salade met gerookte kip komkommer paprika e.d. water en kop thee Tussendoor: 1 perzik schijf ananas en partje meloen Avond: volkoren pasta met rundergehakt en tomatensaus (zelfgemaakt) en veel water drinken! Ik bedenk voor eental dagen een menu en zoek dan de calorieën op en schrijf dit ook allemaal op. En savonds nog een kop koffie en een volkoren koekje succes! En ik lees nog even mee voor tips
Zelf let ik nu ook op mijn eten, maar ik heb het gevoel dat je erg moet variëren. Ik zorg ook dat ik elke dag yoghurt of kwark (mager ) binnen krijg voor de eiwitten. Maar ik zie hierboven dat iemand vaste voeding heeft voor een paar dagen, die variatie is minder belangrijk dan ik denk? Volgens mij stel ik mezelf wat te hoge eisen, en kun je best qua brood en tussendoor vaak hetzelfde eten? Hoe kijken jullie daar tegenaan? Misschien helpt het mij van dat rare idee af.
Kan mijn schema hier wel posten. Alleen heb jij daar helemaal niets aan. Denk eerder dat je zult aankomen ipv afvalllen. Dit komt doordat ik compleet andere behoefte heb als dat jij hebt. Reken je behoefte uit ga daar 500/max700 onderzitten, zorg dat je EKV verhoudingen in orde zijn en je zult zeker afvallen.
ik varieer vooral met avondeten, ontbijt en lunch is doorgaans redelijk hetzelfde. wil nog wel eens wisselen want elke dag ontbijten met kwark en dezelfde vulling komt me na een tijdje ook wel mn strot uit. dus zorg dat ik dat een beetje afwissel met af en toe tussendoor ontbijten met brood of cornflakes ofzo.
Zelf ben ik er achter dat ik van alleen gezond eten niet echt veel kwijt raak. Maar sport ik 3x per week intensief dan gaat er ongeveer een halve kilo per week af. Dua dat werkt voor mij beter. Verder goed op de verborgen suikers letten en portie controle. Succes met afvallen!
@Imensa, haha nee aankomen is ook niet de bedoeling. Ik zou er eens even een berekening op los laten. @harrinda, Hier met mijn vorige schema varieerde ik overdag idd niet veel, maar ik merk nu dat dat mijn probleem is. @mamavanrosalie, bedankt voor je schema. Vorige keer had ik echt een koolhydraatbeperkt dieet. Veel groentes en eiwitten eten.
@missmara, sporten deed ik hier ook 3x in de week idd destijds. Momenteel lukt mij dat als alleenstaande moeder. Als beide kids over 2 wkn weer naar school gaan ,kan ik dat gelukkig weer oppakken.
Dit was een voorbeeld van 1 dag ik bedoel met' ik maak voor een paar dagen een menu' dat ik voor bijvv. 3 dagen een ( verschillend) menu samenstel en daar de calorieën bij uitreken. Niet dat ik 3 dagen hetzelfde eet zuivelproducten lust ik helaas niet maar probeer wel te variëren per dag. Maar eet ook heus weleens wat vaker hetzelfde op brood.