even voorstellen

Discussion in 'Prematuur' started by Mick76, Nov 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mick76

Mick76 Actief lid

Mar 10, 2010
    172
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ben al even aktief hier op dit forum. Tijdens de zwangerschap bij de eind november 2010 mama's.

Maar ons mannetje werd niet eind november 2010 geboren maar al op 25 september 2010, dat was bij een zwangerschapsduur van 31 weken en 4 dagen.
    Behoorlijk schrikken uiteraard en het heeft een behoorlijk impact gehad.

Nadat bij ons in het ziekenhuis gebroken vliezen waren geconstateerd ben ik direkt aan de longrijping en antibiotica gezet en werd ik opgenomen met absolute bedrust.
    De volgende dag bleken de weeen steeds frequenter te worden ondanks de weeenremmers en werd ik naar het academisch ziekenhuis in Utrecht gebracht en daar werd ons mannetje geboren.

Met zijn termijn van 31 weken en 4 dagen had hij gelukkig een heel goed gewicht. 2015 gram en was 44 cm.
    De 48 uur voor de longrijping was gehaald en hij heeft niet aan het zuurstof gelegen.

Ons mannetje heet Rick en is inmiddels 2 maanden oud. En we mochten hem op de zwangerschapstermijn van 36,5 week mee naar huis nemen.

Na een week op het NICU in Utrecht heeft hij nog 4 weken in het ziekenhuis in onze stad gelegen. Daar zijn alle stapjes gemaakt van leren drinken, sonde er uit, monitor af etc

Vandaag is Rick overigens weer 24 uur in het ziekenhuis voor de eerste inentingen.

Ons ventje is na 5 wk bv overgestapt op de HA fv. Dit omdat mijn moedermelk zorgde dat zijn bilirubine hoog was en bleef stijgen en dan ook echt stijgen. Zolang Rick in het ziekenhuis lag konden ze dat goed opvangen met de blauwe lamp. Maar toen hij naar huis mocht is besloten te stoppen met de bv omdat de KA de binding ook belangrijk vind door naar huis te gaan.

Ik zal in dit forumgedeelte zeker de komende tijd vaker rondneuzen.

Fijne avond, groeten Mick

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Gefeliciteerd met jullie zoontje Rick.
    Wat vervelend dat de BV de bilirubine hoog hield en dat je er daardoor mee moest stoppen. Maar alles wat beter is voor de kids he?
    Gelukkig is verder alles goed gegaan.

3. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    Gefeliciteerd met jullie mannetje.
    Wat fijn dat hij nu thuis is.
    Lekker thuis verder genieten van jullie mannetje

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    welkom en nog gefeliciteerd! Hoop dat jullie nu kunnen genieten...!

5. mam1985

mam1985 Actief lid

Apr 6, 2010
    232
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als 1e Gefeliciteerd met je zoontje!
    Ik ben op 30 sept bevallen van een meisje met 31,5 weken zwangerschap.. dus ze lopen beetje gelijk op!
    Je schrijft dat je zoontje 24 uur in het ziekenhuis is voor de 1e entingen, waarom is dit zo? Fijn dat je zoontje het zo goed doet :) Gaat het met jezelf ook goed?

6. Theepot

Theepot Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,447
    0
    36
    Zuid Holland
    Welkom en gefeliciteerd!
    Vorig jaar was ik ook eind november uitgerekend en is de kleine meid al half september geboren. Hopen dat alles goed gaat met de entingen, was mijn dochter inderdaad ook de eerste keer een nacht voor opgenomen. Vond dit zelf wel een prettig idee eigenlijk.

Genietze vooral de komende tijd!!

7. Mick76

Mick76 Actief lid

Mar 10, 2010
    172
    0
    0
    Met de entingen is alles goed gegaan. We hebben Rick net weer opgehaald uit het zhuis.
    Wel wat verhoging maar geen heftige reacties op de prikken.

@ mam1985, die opname is voor dit ziekenhuis protocol. Kans op heftige reacties bestaan en daarom willen ze dat het babietje 24 uur aan de monitor is.
    Jouw dametje krijgt dan zeker a.s week haar eerste prikken? Waar wordt dat gedaan dan...bij het cb?

Met mijzelf gaat het ook goed. Het is wel een heftige tijd geweest na een heftige bevalling welke eindigde in een keizersnee en de periode daarna met op en neer naar het ziekenhuis.
    Maar met elk stapje die Rick maakte konden wij ook weer verder in onze verwerking.

Merk dat de rust echt pas is gekomen nu Rick thuis is....en merk dat ik nu ook alles een goed plaatsje kan geven.

8. mam1985

mam1985 Actief lid

Apr 6, 2010
    232
    1
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het goed gegaan is met de entingen! D.ana krijgt haar prikken idd a.s dinsdag op het cb. Moeten maandag ook naar kinderarts dus vraag het voor de zekerheid even na. ( vooral nu ik heb gelezen dat er kans bestaat op heftige reacties)

Fijn dat het met jezelf ook steeds beter gaat. De rust kan ik me voorstellen nu hij thuis is! Ik zelf heb maar een goede week op en neer gehoeven omdat ik zelf ook 3 weken in het ziekenhuis heb gelegen.

Jij hebt dus ook keizersnede gehad? Wat was bij jou de reden? of is dit uit spoed gedaan?

@ Theepot, heeft jou dochter ook in utrecht gelegen ( net zoals zoontje van mick? Omdat jou dochter ook bij de entingen in het ziekenhuis is opgenomen? Heb er hier niks over gehoord dus ben benieuwd of het in meerdere ziekenhuizen protocol is.

9. Paske

Paske Actief lid

Feb 3, 2009
    188
    0
    0
    Allereerst natuurlijk van harte met jullie zoon!!

even voor mam 1985: Mijn zoontje (geboren 29+1) is in Utrecht geboren, later naar het EZ in Tilburg. Hier heeft hij ook zijn 1e enting gekregen. Denk dus dat het bij meer ziekenhuizen protocol is.

Mijn zoontje moest voor de 2e ook naar het ziekenhuis, maar dat was omdat hij bij de 1e helaas wel een heftige reactie had.

Zou er wel even achteraan gaan.

10. adi

adi Niet meer actief

Hier is het niet eens ter sprake gekomen (om in zkh te verblijven voor de entingen). De eerste prik kregen ze net vóór hun uitgerekende datum, gewoon bij het CB.

11. mam1985

mam1985 Actief lid

Apr 6, 2010
    232
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoii Adi en Paske!
    Bedankt voor jullie reacties! Ik las het hier en omdat het hier dus ook niet ter sprake is geweest ga ik het toch even na vragen aan de kinderarts. Mijn uitgerekende datum is vandaag, dus ze krijgt ze net na de uitgerekende datum.

@ Paske: Mag ik vragen hoe jou zoontje erop reageerde? Ga D.ana iig in de gaten houden als ze de prikken gewoon via cb krijgt.

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Welkom Mick, gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje Rick!
    hier ook nog in het ziekenhuis met de eerste entingen, maar hij lag er toen nog dus vandaar;)

13. Paske

Paske Actief lid

Feb 3, 2009
    188
    0
    0

Uhhhh ja, dat mag. Mijn zoontje heeft 's Middags om 15:00 de prikjes gekregen. Vanaf ongeveer 20:00 had hij een erg hoge hartslag, en om 24:00 stopte hij met ademhalen. Ze zijn 1 minuut bezig geweest om hem weer op gang te krijgen, en daarna nog 2 minuten om hem te helpen, waarna hij het weer zelf goed overnam.
    Om 06:00 s'morgen stopte hij nog een keer, maar pikte het dit keer zelf op.
    Heftig...............Ja, maar het KAN dus zeker wel gebeuren!
    In het ziekenhuis vertelde ze dat ze 2 weken tevoren een vegadering hadden gehad over of ze dit nog wel moesten doen in het ziekenhuis. Het koste plaatsen, en bleek eigenlijk (in de 3 jaar dat ze het al deden) nog nooit niet nodig geweest te zijn.
    Quinn heeft ze even met de neus op de feiten gedrukt.

14. Paske

Paske Actief lid

Feb 3, 2009
    188
    0
    0
    Oh...nog even.............Quinn kreeg zijn prikken al op 9 december......15 dagen voor zijn uitgerekende datum. En hij was toen 2 maanden oud (ongecorrigeerd)

15. MamavanLili

Oct 27, 2010
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst, Mick76, gefeliciteerd en welkom!
    Zoals al eerder is gezegd probeer nu extra te genieten! :)

Wb de vaccinaties: mijn dochter heeft de eerste drie in het ziekenhuis gehad. Allemaal op haar kalenderleeftijd. Tijdens de eerste twee lag ze nog op de couveusekamer. En bij de derde was ze net thuis en hebben we met z'n tweetjes 24 uur een kamertje in het ziekenhuis gehad waarbij zij aan de monitor werd aangesloten.
    Zoals bij het zoontje van Paske is gebeurd :( , doen ze dit omdat er bij prematuren nog wel eens een heftige reactie kan optreden. Als je het googlet kom je de meest vreselijke horrorverhalen tegen met een slechte afloop. Daarom vond ik de eerste vaccinatie zo moeilijk en eng.
    Toen ze haar gingen prikken ben ik even naar buiten gelopen. Achteraf kon ik mezelf wel voor mijn hoofd slaan. Ik voelde me als moeder zo schuldig omdat ze op dat moment gewoon getroost moest worden en ik had het af laten weten :(. De vaccinaties erna ben ik erbij gebleven en heb ik haar goed in mijn armen gehouden en getroost.
    Uiteindelijk heeft ze gelukkig geen rare reactie gehad op de vaccinaties.

Share This Page