broccoli

Discussion in 'Voeding' started by marleen3, Oct 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marleen3

marleen3 Actief lid

May 27, 2006
    317
    0
    0
    Weten jullie een goed recept van broccoli?

Mijn zoon is nu 10.5 maanden.

Ik wacht op jullie recepten.

2. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Serveren met een kaassausje (gemaakt van mm of opvolgmelk)?

3. marleen3

marleen3 Actief lid

May 27, 2006
    317
    0
    0
    hoe maak je dat met de kaassausje?

4. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Dat weet ik ook niet, hahaha! Sorry, wie weet het wel? Misschien een beetje binden met pap en dan geraspte kaas er door heen?

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm.....gewoon alleen broccolie?
    Maarja daar zat je niet op te wachten zeker? ;)

Maar hier dus eigenlijk altijd gewoon alleen broccolie, met rijst of wat pasta.

Verder doe ik door de pastasaus altijd broccolie, maarja wij zijn echte broccolie monsters! Haha! Ik wil er niet eens iets overheen of bij, ik wil alleen broccolie, heerlijk!

Maar oke, wat ik weleens gemaakt heb is:
    - Rijst koken.
    - Wat 'gehakt' rul bakken met ui erdoor.
    - Broccolie koken.

Dan de rijst in een ovenschaal, een eitje erdoorheen/overheen, even in de oven zodat het ei wat stolt. Dan daar boven op het 'gehakt' en dan de broccolie in stukjes gesneden. Opscheppen en smullen maar! Maarja, gewoon alleen broccolie vind ik toch lekkerder :oops: Hahaha!

Succes in ieder geval!

6. marleen3

marleen3 Actief lid

May 27, 2006
    317
    0
    0
    Bedankt voor het recept,

De genoemde recept, kan mijn zoon dus opeten? Moet ik het ook finmaken met de mixer? Hij heeft maar 2 tanden. En hoe maak je de pastasaus?

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ Marleen,
    Hier eten ze gewoon stronkjes broccolie vanaf dat we begonnen zijn met de bijvoeding, dus neem aan dat jouw zoontje dat ook wel kan. Evt e broccolie fijnstampen met een vork. Maar meer zou ik er niet mee doen.

Pastasaus maak ik altijd verschillend haha! Soms uit een zakje wat kruidenmix erbij, soms uit een potje en soms niks van dat. Verder doe ik soms een kant en klaar groente pakket uit de winkel en soms snijd ik zelf de groente (meestal dan paprika, lenteuitjes, prei, chinese/witte kool, broccolie, een uitje) dan 'gehakt' (tussen de haakjes omdat ik meestal nepvlees gebruik) en dan of saus uit pakje/potje en anders wat gezeefde tomaten en tomatenpuree en wat italiaanse kruiden of mexicaanse kruiden of wrapkruiden of maar net wat ik grijp ;). Nouja kortom gewoon de pastasaus die ik al maakte voor dat de kleintjes mee aten en dat eten ze nu ook gewoon.

(de broccolie die ik erdoor heen doe, kook ik eerst. Dan snijd ik de roosjes in 3/4 stukjes en die schep ik dan door de saus heen ;))

8. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Broccoli koken tot het zacht is (en stinkt, getsie, ik lus zelf geen broccoli, yek :sick: ) en dan door een gare aardappel prakken. Beetje water er bij om het smeuig te maken en klaar. Supergezond en erg makkelijk. Zij eet het wel.

Je kunt er ook nog andere groenten doorheenprakken, zoals te gaar gekookte wortel of speciebonen.

9. marleen3

marleen3 Actief lid

May 27, 2006
    317
    0
    0
    met aardappel kan het dus ook.

Ik ga het met saus een keertje en met aardappel eens proberen

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm natuurlijk kan dat ook, maarja wij eten nooit aardappels, ik lust ze niet ;) vandaar dat wij bij de groente altijd pasta of rijst eten ;).
    En dan krijg je dus hetzelfde als met de aardappel, alleen dan rijst of pasta erdoor ;).

Nouja smakelijk alvast ;)!

11. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Van de week voor de allereerste keer wat verse broccolie gegeven. Ook de allereerste keer dat meneer weigerde zijn mond op te doen voor een lepel eten! :)

Maar ik doe het ook gaar koken en dan prakken met een aardappeltje en een beetje olie en wat water.

Share This Page