hoi ik heb een vraagje. mijn meisje eet niet zoveel maar is wel gewoon happy en ziet er gezond uit. soms maak ik me alleen wel zorgen of ze zo wel alle voedingstoffen binnen krijgt die ze nodig heeft. ze eet 2 x 165 opvolgmelk met pap uit een bordje 1 fruithapje 1 boterham met boter en jam 3/4 of 1 groente hap 70 cc magere yoghurt ongeveer 100 cc diksap op de dag ik las al dat ze zoizo vitamine d extra moet krijgen ivm nieuwe advies. maar hoe zit het met alle andere vitamines en voedingstoffen, krijgt ze die zo wel voldoende binnen? en krijgt ze zo wel voldoende vocht binnen? alvast bedankt
Hoi, Je kindje heeft tot de leeftijd van 1 jaar eigenlijk nog wel 500 ml opvolgmelk nodig per dag( daarin zitten ook veel vitamines en mineralen). Misschien lukt het om van de pap 200 ml per keer te maken en bij het brood nog 100 ml melk aan te bieden? Dan krijgt je kindje ook direct wat meer vocht binnen en hoef je niet heel veel te veranderen in je schema. Groetjes Eveline
het lukt me niet om meer pap te geven dit is echt haar max. en een flesje drinken wil ze niet meer. per keer dat ik drinken aan bied drinkt ze 20a40 ml.
Hoi, Overleg anders nog even met je Cb. Het is wel belangrijk om je kindje 10 microgram vitamine D te geven naast de flesvoeding. Groetjes eveline