Onregelmatig drinken, vooral 's nachts..

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Indlovu, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indlovu

Indlovu Lid

22 dec 2013
    82
    0
    0
    Hallo,

Mijn zoontje is nu 7 maanden en ik ben ong 5,5 week zwanger. Nu is het zo dat mijn zoontje nu al een paar weken heel slecht slaapt 's nachts en heel onregelmatig drinkt (zowel overdag als 's nachts). Vannacht kwam hij om het uur.. :$ Ik wil echt nog niet stoppen met de borstvoeding! We hebben er allebei nog zo'n plezier in!
    Maar ik begin er lichamelijk wel een beetje doorheen te zitten.. Door de nieuwe zwangerschap ben ik al moe en dit helpt natuurlijk niet echt, dus probeer ik elk moment welke ik kan slapen ook te gaan slapen/rusten.

Ik ben wel heel bang dat dit komt doordat ik te weinig melk zou hebben.. Zijn er nog dingen die ik zou kunnen proberen of juist niet zou moeten doen?
    Alvast heel erg bedankt!!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

er kunnen een paar dingen aan de hand zijn:
    - beetje dip door zwangerschap
    - ontwikkeling van je kindje
    - je kindje heeft iets onder de leden en clustert om weerstand op peil te brengen
    - het warmere weer
    - je kindje zit op een punt in zijn ontwikkeling waardoor het even weer meer terugvalt op mama
    - je bent meer van huis (ander dagritme?) waardoor je kindje in de nacht inhaalt
    - je kindje krijgt overdag minder voedingen door bijvoorbeeld ander dagritme of introductie vaste voeding en haalt calorische waarde in de nacht in

Je ziet: er kunnen meer dingen aan de hand zijn ;) Probeer inderdaad je rust te nemen, let op je voeding en vul vitaminen aan! Avocado, watermeloen, noten en zaden: allemaal goed! Ook kun je borstvoedingsthee proberen.

Succes!

Deel Deze Pagina