Help! Dreumes snachts wakker nu geen papfles meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poppy1987, 25 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Hallo en help!

Onze dochter van 16 maanden heeft altijd supergoed geslapen. Al snel snachts doorslapen en slapen van 19.00 tot een uur of 8 was het altijd.

Maar nu zijn we 4 weken gestopt met de laatste 120 ml melk met pap voor het slapen gaan en dat ging 3 weken best goed, maar opeens is ze afgelopen week steeds om 4 uur/half 5 wakker. Ze gaat dan liggen jammeren en pakt wel weer haar duimpje.
    Ik zet een muziekje aan op de babyfoon en ga niet naar haar toe. Ze valt na een half uurt/ 3 kwartier wel weer in slaap.

Na het avondeten krijgt ze altijd nog een toetje en wat water en daarna is het douchen, tandenpoetsen, verhaaltje en slapen.
    Ik denk dat ze honger heeft maar we weten niet zo goed wat we moeten doen. Iemand tips?
    De papfles weer terug?
    Een tuitbekertje warme melk geven bij het verhaaltje of als ze wakker wordt?
    Alvast bedankt!

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik wil vooral slapen s nachts dus hoe snellen hoe beter ik zou gaan oor de makkelijke weg en een half flesje warme melk geven als ze wakker wordt. Wellicht heeft ze even groeispurt en valt de fles snel weer weg

3. Frutsel04

Frutsel04 Actief lid

14 apr 2014
    220
    58
    28
    Komt er misschien een tand of kies door? Hier dreumes van 1,5 en overdag merk je niks ervan maar 's nachts wordt ze opeens wakker met pijn.

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik zou eerst kijken of het met een papfles voor het slapen over is. Zo erg is het niet om nu nog een fles voor het slapen te hebben.
    En snachts ook gewoon een flesje geven bij wakker worden. Stopt vanzelf weer. Honger is honger, je hebt er niks aan als jullie allemaal wakker liggen van haar honger.

Het kan ook een kiesje zijn. Hier momenteel ook zo’n fase, ze slaapt altijd door, maar nu met die rotkiesjes opeens wakker en nachtvoeding.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Hebben wij ook gehad, gewoonlijk was t een nacht of 4 en dan weer over. Hier zat t altijd in een periode van een groeispurt. Ze kreeg overigens al vrij vlot gewoon een rietjesbeker met water mee naar bed (vanaf t moment dat ze zelf t klepje goed kon bedienen, anders heb je dat weer). Fles is elke ochtend leeg of bijna leeg dus ze heeft ergens in de nacht toch dorst. Wij gebruiken de Philips avent rietjesbeker en die lekt nauwelijks en is terrorproof voor heel wat gooi en smijtwerk moet ik zeggen. Wel 1 tip, mocht er wat zijn dat je er naast gaat liggen (koorts, benauwd), haal die fles eerst weg. Ik kreeg m vanaf hoogte op mn wenkbrauw gemikt met volle lading water...dat doet enorm zeer en geeft bijzondere gesprekken op je werk.

6. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Bedankt voor de tips!

We doen nu juist geen fles meer in de avond voor het slapengaan en dat was best even doorzetten dus wil eigenlijk die discussie niet weer aangaan....

Een kies kan inderdaad heel goed, ze heeft er al 2 inmiddels.

Flesje drinken mee naar bed is ook wel een goed idee!

Kan je ook pap door de yoghurt doen als toetje? Dan zit ze misschien ook net wat voller?

Deel Deze Pagina