Voeding en ontwikkeling allergieën

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door purringkitty, 4 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. purringkitty

purringkitty Actief lid

29 apr 2013
    170
    0
    0
    Gelderland
    Hallo dames!

Ik heb begrepen dat als je veelvuldig producten eet als pinda's, kiwi, aardbeien, melkproducten, tarwe, soja, je een allergie in de hand kunt werken voor je ongeboren kindje.
    Voor babies zou hetzelfde gelden; alles waarvan het in overvloed wordt gegeten kan later een allergie voor worden opgebouwd.

Het enige wat ik me nu afvraag; Wat is nu precies "veelvuldig"?
    Ik eet bijvoorbeeld de laatste weken elke ochtend een kiwi als start van mijn ontbijt omdat het me helpt de ergste misselijkheid tegen te gaan.
    Is dat eigenlijk al te veel en zou ik vaker moeten afwisselen met ander fruit of loopt het allemaal niet zo'n vaart?

2. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Huh? ik heb hier nog nooit van gehoord dus ik lees even mee.

3. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Daar heb ik zelf ook nog nooit van gehoord hoor. Heb alles gegeten wat ik wilde en mijn dochter heeft echt geen bananen allergie :p
    Ik weet wel als de kleine geboren is dat ie tot een jaar geen honing mag vanwege de natuurlijke bacterien, geen pinda's i.v.m allegieen, pitjes van de aardbeien kunnen ze allergische voor zijn etc...

4. purringkitty

purringkitty Actief lid

29 apr 2013
    170
    0
    0
    Gelderland
  5. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Hoi,
    van pinda's is wel bekend dat ze een prikkelende factor voor astmatische klachten kunnen zijn maar verder niet hoor.
    Van de meeste voedingsstoffen moet je wel zo achterlijk veel eten.
    Alleen de voedingsstoffen waarin veel vitamine a zit moet je echt voorzichtig mee zijn omdat die schadelijk kunnen zijn voor de hersenen van de baby.

Geniet van je zwangerschap en eet smakelijk!

6. purringkitty

purringkitty Actief lid

29 apr 2013
    170
    0
    0
    Gelderland
    Dat werkt wel geruststellend Mamadaisy, dankjewel.
    Dan blijf ik gewoon lekker elke ochtend een kiwi nemen. Dat lijkt me ook niet een bijzonder grote hoeveelheid :)

7. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Dan heeft Babymuis een probleem. Hier gaat er een pond aarbeien per dag doorheen :p Volgens mij valt het wel mee hoor, ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. Wel dat het kan door roken en alcohol, maar fruit is volgens mij veilig. Anders zou ik allergisch moeten zijn voor roomijs en bananen hahaha :D

8. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik heb niks gegeten en gedronken wat op het standaard lijstje staat.
    Ik was tijdens mijn zwangerschap verslaafd aan chocola en moest het echt elke dag hebben ;) verder heb ik gewoon lekker en veel gegeten, ook fruit.
    Ik vind dat er tegenwoordig een beetje overdreven word met wat je allemaal niet mag. Zolang je niet rookt en drinkt en geen rauwe producten eet ben je al heel goed bezig.

Mijn dochter is kerngezond.

9. purringkitty

purringkitty Actief lid

29 apr 2013
    170
    0
    0
    Gelderland
    Ja dat is ook zo. De lucht die je inhaleert zou bij wijze van al schadelijk zijn.
    Misschien is het wel zo dat je moet oppassen met voedsel als het kindje nog erg jong is, maar dan zijn ze überhaupt zo ontzettend gevoelig voor alles.
    Maar voor nu, ik drink niet, roken heb ik nooit gedaan en ik pas natuurlijk wel op met rauwe producten. Ik denk dat het vooralsnog allemaal wel mee zal vallen.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Vraag het gewoon even lekker na bij je verloskundige. Toen ik van de eerste zwanger was ging het er ook over dat te veel kaneel schadelijk kon zijn.
    Bij navraag bleek dat ik dan dagelijks 3 eetlepels kaneel moest nuttigen ;) .

11. purringkitty

purringkitty Actief lid

29 apr 2013
    170
    0
    0
    Gelderland
    De 18e heb ik het intakegesprek. Ik heb al een lijstje klaarliggen :)

12. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ik drink 1,5 tot 2 liter melk per dag (maagzuur)... Lactose intolerantie zit overigens van mijn mans kant wel in de familie, dus als onze dame t straks heeft, weet ik niet waar t aan gelegen heeft :D

13. maiden

maiden Lid

14 mrt 2013
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb er ook nog nooit van gehoord. mijn dochter heeft wel een allergie maar dat heb ik bij haar bijna niet gegeten.

Deel Deze Pagina