Hoi, Ik heb gisteren een ctg gehad, voelde wat minder leven en kon komen voor controle. Alles was eigenlijk goed. Maar nu komt het ik ben 26 weken, erg vermoeid, kortademig en gewoon niet lekker. Ik zag op de ctg dat ik een hartslag had van gemiddeld 120 a 115. De gyn had hier geen antwoord op maar zelf vind ik dit erg hoor. Weet iemand hier iets van? Ik ben op het moment wel ziekjes, ook nog, door flinke verkoudheid maar ik vind dit wel een hele hoge hartslag en ik vraag me af of ik niet zo moe en kortademig ben hierdoor. Wat is jullie hartslag in rust en is dit normaal als je zwanger bent.
In rust bij mij schommelend tussen de 100 en 120 sinds ik zwanger ben. Geen zorgen over maken. Je lichaam moet meer bloed rond pompen en moet dus ook sneller kloppen. Ik zou het wel wat rustiger aan doen als ik jou was dan wordt je hartslag waarschijnlijk ook iets lager. Bij mij gaat ie bij stress of me gewoon druk maken aan de boven kant zitten evenals mijn bloeddruk.
Mijn hartslag is altijd rond de 110... En ik ben prima in orde hoor Hartkloppingen heb ik wel nu, maar dat kan ook gewoon hormonaal zijn zegt de VK.
Je hart klopt sowieso sneller in de zwangerschap, en als je niet lekker ben gaat die ook nog een tikje sneller. Dus niet druk om maken. Ik heb een onverklaarbare hoge hartslag, al ruim voor de zwangerschap.. Heb zelfs een keer de 180 aangetikt, toen werd het ook een ritje eerste harthulp.. Ik slik daar normaal medicijnen voor maar deze mogen niet in de zwangerschap. Bij elke controle geeft dat apparaat tussen de 130 en 150 aan en dan zie je hun gezichten al gaan.. Gelukkig kan het geen kwaad, het is alleen erg ongemakkelijk!
Kan, maar er kunnen nog zoveel andere redenen zijn! Wel lastig hoor, zijn namelijk klachten die bij veel dingen kunnen passen..
Ik heb ook een behoorlijk hoge hartslag in de zwangerschappen. Bij mijn tweede zwangerschap ben ik daarvoor naar de cardioloog geweest en die heeft me toen helemaal doorgelicht. Het is inderdaad hormonaal en het enige dat je kan doen is rustig aan doen. Medicijnen geven ze niet omdat daar de hartslag van je kindje ook onder te lijden heeft.
Hier ook alleen hoge hartslagen in zwangerschappen ... Op de ctg was mijn hartslag nog hoger dan die.van de meiden.... Ecg gehad en die zag er keurig.uit.... Kennelijk hoort het erbij