Mijn peuter denkt dat hij zindelijk is

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by happyglow, Apr 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    En gooit te pas en te onpas zijn luier af...

Afijn, overdag laten we hem dan ook lekker zonder lopen en nemen de ongelukjes voor lief en wassen wat vaker...

Maar nu komt het probleem... Hij meld het ons niet als hij zijn luier af gooit... Ook als hij snachts wakker word om te plassen spookt hij dus door het huis heen en plast op de toilet of in zijn kamer of op de gang waardan ook. En als we niet wakker worden van zijn gespook dan gaat hij terug zijn bed in om zonder luier verder te slapen.

RAVAGE dus! Elke nacht weer en gebeurd het snachts niet dan is het in de ochtend heel vroeg...

Luierbroekjes heeft geen zin want die trekt hij gewoon uit ipv dat hij ze netjes uit en dan weer aan doet...

Ik zal jullie de verhalen van poepluiers besparen... want als hij al gepoept heeft in zijn luier en alsnog moet plassen gaat deze ook gewoon uit en hij gaat dus op zijn billen over de rand van de toilet heen en als hij de lol ervan inziet ook op zijn billen de trap af... naar de woonkamer om te spoken :p (dat heeft hij van ons geleerd omdat de leuning nog net te hoog is voor hem...)

Potje op zijn kamer werkt niet want hij is allergisch voor potjes... Wilt er niet op tot gillends aan toe. Krukje voor de toilet doen we nu maar dan alsnog smeert hij de hele toilet onder omdat hij niet zelf goed kan gaan zitten... (piemel zwiept alle kanten op).

Iemand ervaring met jongetjes die zindelijk worden? Ik heb verder 2 meiden dus heb echt geen idee. Daar komt bij dat ik zelf geen piemel heb :p

Hem in zijn bed laten blijven is geen optie wil zijn zindelijkheid niet belemmeren dus ben blij dat hij het voelt en er wakker van word.

2. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,834
    19,172
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Sorry, ik heb hier alleen maar om zitten lachen.

Ik was net zwanger toen onze oudste zindelijk werd. Ik heb een paar keer met een emmer bij de hand (al kotsend dus) zijn luier verschoond en een keer een potje leeg gemaakt. Gelukkig houdt hij heel veel van me ;) dus hij had al gauw in de gaten dat hij beter gewoon naar de wc kon gaan. Misschien is jullie zoon ook onder de indruk als je goed laat merken hoe vies je het vindt?

3. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    Nou hij vind het zelf heel vies overdag... begint te gillen als het mis gaat "IIIEEEHHHLLLLLL"

Maar snachts doet hij dat dus niet...

4. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    Hij doet het trouwens zo stilletjes dat de babyfoon met camera niet reageert op zijn geluid...

5. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou direct beginnen met zindelijkheidstraining, en dus heel goed gaan oefenen met netjes gaan zitten, piemeltje naar beneden, broek uit en weer aan (oefenbroekjes dus voor 's nachts!). Overdag regelmatig op de wc zitten en dan ook goed de volgorde oefenen (broek uit, gaan zitten, piemeltje naar beneden, plassen/poepen, vegen, broek aan, handen wassen). Bij hem is het waarschijnlijk meer een kwestie van op tijd gaan en hoe moet je dat dan doen op de wc, want hij voelt het dus heel goed aan!

En als je 's nachts nog ff wilt vermijden, dan kun je misschien een tape om zijn buikkie doen die hij zelf niet gemakkelijk er af krijgt? Klinkt rigoureus, maar dan komt hij in ieder geval naar jullie toe!

6. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    oefenen doen we al natuurlijk want hij wilt overdag ook geen luier dus dan oefenen we nonstop met hem. Samen naar de wc en we laten hem zelf zijn broek uit doen enzo. Hij komt alleen niet zelf op de toilet... Heb er een krukje voor maar ook dan lukt het hem niet,...

7. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Kun je zijn romper niet vastzetten met een veiligheidsspeld? Slapen jullie met jullie deur dicht? Doet hij geen lamp aan als ie gaat spoken? Ik zou em echt uitleggen dat ie naar jullie moet komen. Kan me er niks bij voorstellen dat je het niet hoort,ik hoor het al als mijn zoontje zich omdraait in bed bij wijze van.

8. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Aangeven dat hij een van jullie wakker moet maken wanneer hij moet poepen of plassen en niet alleen naar de wc mag (of doen jullie dat al?), jullie eigen slaapkamerdeur openzetten, belletjes oid aan zijn slaapkamerdeur maken (dan hoor je wanneer zijn deur opengaat).

9. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

Nov 13, 2011
    1,338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt misscnien zielig, maar ik zou de klink van de deur omhoog zetten zodat ie zelf de deur niet meer open kan doen en jullie wel moet roepen om naar het toilet te kunnen....

Wij hebben hier een potje in Een hoekje van zn slaapkamer staan met een klein toiletmatje eronder vanwege het spetteren over de rand heen. Zodat er niet gelijk een plas voor het potje ligt waar hij overheen zou kunnen glijden.

Of evt idd een romper aan met evt een piama aan 1 stuk, word dan toch lastig open maken denk ik zo...zodat ie zelf niet aan de gang gaat.

10. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Mijn moeder had vorige week een idee. Mijn nichtje komt wel eens bij mijn ouders slapen en heeft een zing vogel gekocht. Als ze wakker wordt gaat ze uit bed en dingen doen die ze niet mag (is bijna 4). Als ze voorbij loopt gaat dus die vogel af.. haha misschien een idee?

11. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,814
    4,194
    113
    Heel herkenbaar, hier een meisje die ook al voor haar tweede verjaardag een hekel had aan luiers en deze dus continue uitdeed.
    Op advies van cb en ha zijn we toen maar omgekeerd gaan trainen. Dus op vaste tijden drinken en op de wc zetten om te voorkomen dat er non-stop ongelukjes waren

Share This Page