Hoi Ilja, Onze kleine jongen is nu 4 weken oud en weegt ongeveer 4100 gram. Na de bevalling heb ik borstvoeding gegeven, maar ik had te weinig melkproductie en na een week zijn we overgestapt op volledige kunstvoeding. Vanwege exceem en allergie bij ons, hebben we gelijk Nutrilon hypo-allergeen gehaald. De eerste periode (ook toen ik borstvoeding gaf) moest Pete wel eens een mondje spugen, maar de laatste tijd is dit wat meer geworden. Tijdens het voeden nemen we vaak 2 of 3 pauzes om hem tussendoor te laten boeren en soms komt er dan wat met het boertje mee naar boven. Als het flesje op is, dan heeft hij wel eens moeite om nog een laatste boertje te laten, maar als we hem dan in bed neerleggen hebben we grote kans dat hij na een tijdje wat moet spugen. Nu blijven we dus even 10 a 15 minuten na de voeding met hem rechtop zitten om dit zoveel mogelijk te voorkomen. Ook drinkt hij heel gulzig, een flesje is meestal binnen 10 minuten op als we die pauzes niet tussendoor nemen. Hij krijgt zijn voeding met een Difrax S-fles met een S-speen. Overdag is hij veel wakker en slaapt vaak korte stukjes, 's avonds en 's nachts slaapt hij meestal goed door tussen de voedingen. Mijn vragen: - Hij krijgt nu 6 voedingen van 135 ml. Moeten we hem misschien meer geven, omdat hij zo gulzig is en overdag veel wakker is? Misschien een teken dat hij veel honger heeft? - Hoe kunnen we hem beter laten boeren? We proberen nu eerst zittend op schoot met zijn rug/borst goed recht. Daarna leggen we hem over onze schouders en letten we erop dat hij geen ingetrokken houding heeft. - Heb je nog andere tips om het spugen te kunnen minderen? Groetjes Saskia
Meestal heeft de hoeveelheid niets met gulzigheid te maken. Ga je hem meer geven dan drinkt hij dat ook snel op. Door de gulzigheid slikt hij teveel aan lucht in waardoor hij meer moet boeren. En zoals je zelf al zegt met zo'n boer komt er vaak voeding mee terug. Misschien is een andere fles/speen het uit proberen waard. Dat jullie hem rechtop houden voor het boeren is prima. ook na de voeding. Je kan hem dan zachtjes op de rug kloppen. Ik zou de hoeveelheid nog even zo laten. Mocht het spugen echt meer worden kan je altijd nog voeding voor spugerige baby's nemen. maar zoals ik het lees komt het van de gulzigheid. Ilja