2 flessen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by jessie84, May 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessie84

jessie84 Bekend lid

Jul 22, 2008
    609
    1
    0
    rotterdam
    Hoi Hoi,

Mijn zoon is nu 7,5 maand en dit is zijn schema:

07.00 uur fles 210+7
    10.00 2 stuks fruit in stukjes en bekertje sap
    12.00 2 boterhammen met beleg (smeerkaas/stroop/pindakaas/leverworst) en bekertje sap
    15.00 fles 150+5 (wil deze niet meer drinken drinkt maximaal 40cc) wat hij dan wel wil is sap en een koekje/liga/soepstengel
    17.30 groente + toetje
    19.00 fles 210+7 + 3 rijstebloem

Vind dat hij opzich best veel krijgt. Hebben bij zijn boterhammen ook opvolgmelk geprobeerd maar dat hoeft hij niet "kijkt je dan echt aan van wat geef je me nou dan voor een troep" hahaha....
    Die fles van 15.00 wil ik eigenlijk laten vervallen, maar dan komt hij uit op 450/500 ml opvolgmelk per dag...
    Voor de rest lust hij echt alles..... niets laat hij staan en als hij eten ziet wordt hij helemaal wild.
    Hij is 73cm en weegt 7600 gr. Niet echt een dikkerdje dus ofzo. Hij staat zelf en wil erg veel in de loopauto dus is druk zat overdag.

Vraag me eigenlijk af of dit goed is zo?

Groetjes Jessie

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Jessie,

Je zoontje eet al flink hoor, fijn dat het zo goed gaat! Hij mag nu op een dag 700-800ml melk drinken, maar ik denk dat hij doordat hij al zoveel eet minder trek heeft in de fles. Vanaf 8 maanden krijgen kindjes nog 600 ml voeding. Als je dat redt is het prima.

Wanneer hij in de middag echt geen melk wil, dan kan je het ook eens wat kouder aanbieden of vervangen door iets anders, bijvoorbeeld yoghurt als toetje.

Groetjes Linda

3. jessie84

jessie84 Bekend lid

Jul 22, 2008
    609
    1
    0
    rotterdam
    Hoi Linda,

Koud hebben we ookal geprobeerd maar dat wil meneer ook niet! Toetjes krijgt hij 's avonds ná de groentehap. Geef hem nu tussen de middag 1 boterham en de korstjes vmag hij zelf oppeuzelen en de fles van 15.00 drinkt hij promt weer helemaal leeg hahaha....
    Hoeveel groente mag hij eigenlijk hebben? HIj krijgt nu een half potje of zelfgemaakt ong. 150gram.

Sinds vorige week slaapt hij opeens 's nachts niet meer door, moet veel huilen (terwijl hij eigenlijk nooit huilt, nooit gedaan ook) kan dit aan tandjes liggen? Hij heeft er al 2, maar heeft ook ontzettend rode billen en kwijlt erg! Heeft u hiervoor nog tips?

Groetjes Jessie

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Jessie,

Je kindje eet een goede hoeveelheid hoor, dat zou ik zo aanhouden. Ik denk zeker dat het wakker worden te maken kan hebben met doorkomende tandjes. Je hebt wel middeltjes die je kunt gebruiken om de pijn iets te verlichten, deze vind je bij de drogist.

Groetjes Eveline

Share This Page