Mijn dochtertje van 7 maanden heeft sinds een paar dagen last van allemaal rode vlekjes/bultjes. Ze is niet echt ziek, maar slaapt wel wat meer, eet en drinkt wat minder. Verders lijkt ze ook wat verkouden. Het begon maandag in haar gezicht. En inmiddels beslaat het haar hele lijfje. Ik zal twee foto's proberen te posten. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Geen idee, maar zou wel even naar de HA gaan. Dan weet je wat het is. Gelukkig dat ze er niet echt last van lijkt te hebben.
Nou ik zou met zoiets niet zo snel naar de HA rennen, zou het even aankijken want vaak is het gewoon iets onschuldigs.
Het lijkt idd op de vijfde ziekte als ik het zo lees. Nee, hiervoor ga ik niet naar de huisarts. Wel vraag ik me af of ze morgen zo naar het KDV mag?
Ja hoor ze kan gewoon is niks ernstigs met waterpokken mag je ook gewoon. Mits ze natuurlijk niet ziekjes is.
5e ziekte is volgens mij eerst vlekjes en dan koorts/verhoging, 6e ziekte is eerst 3 dagen (hoge) koorts en dan vlekjes. Dus ik gok op je verhaal en je foto's afgaande de 5e ziekte. Voor het kdv, ik zou ze even bellen. Sowieso als het de 5e ziekte is en er dus mogelijk een besmetting heeft plaats gevonden op het kdv is het goed dat ze dat weten, aangezien de ziekte gevaarlijk kan zijn voor ongeboren kindjes (zwangere vrouwen). En die zie je daar natuurlijk regelmatig
Dan ga ik daar ook vanuit, dat het de vijfde ziekte is. Ik breng haar morgen naar het kdv. Zal eens kijken hoe ze reageren.
En hoe reageerde ze? En hoe is het nu? Mijn dochter had dit vorige week ook en omdat ik ook dacht aan de 5e ziekte zijn we naar de ha geweest aangezien ik zwanger ben... De HA dacht daar niet aan, aangezien ze mijn dochter er wat jong voor vond (en zo te zien is jouw meiske een stuk jonger). Bij ons dacht ze meer aan een eczeem iets en even insmeren met wat vettigs, het was binnen 2 dagen weg.