Mijn dochtertje krijgt een combinatie van fles en borstvoeding. Ze heeft nog 7 voedingen op een dag. Ze krijgt nu 5x een fles van 120+4. S nachts wordt ze dan altijd rond 4u wakker en krijgt dan de borst en de eerste voeding s ochtends rond een uur of 7/8 is ook uit de borst. Ze wordt zelf nooit wakker voor haar laatste fles van 23u. Ik maak haar dan wakker, maar ze drinkt haar flesje dan half slapend. Ze valt vaak in slaap en drinkt vaak maar rond de 100ml . Moet ik haar nou dit flesje blijven aanbieden of haar gewoon eens laten slapen en dan kijken wanneer ze weer om een voeding vraagt? Ik heb geprobeerd om haar minder voedingen te geven en dan het flesje op te hogen. Maar dat lukt ons niet... Ze heeft reflux en vind het fijner om kleine beetjes te drinken. Ze dronk een week of 3 terug 12x per dag (bv), dus ik ben eigenlijk al blij dat ze nu maar 7 voedingen krijgt.
Ik heb van de consultatiebureau gehoord dat wanneer je kindje ' avonds laat, 's nachts door slaapt je hem/haar niet wakker hoeft te maken. Ze wordt wakker wanneer ze weer drinken wil hebben.
Je kunt het gewoon een keer proberen, maar je meisje is nog wel erg jong. Kans is groot dat ze dan ergens in de nacht wakker wordt voor voeding. Onze jongste is 10 maanden, maar is een slechte drinker, dus geven wij nog steeds een droomfles rond 22:00/23:00. [edit] oh, ze krijgt ook een nachtvoeding. Dan zou het zomaar kunnen dat ze tot die voeding slaapt idd.
Dit dus gister gedaan en dat heb ik geweten.. Ze kwam om 00:30, en daarna om 3:30 om vervolgens om 4:30 niet meer te willen slapen.. Ik maak haar nu gewoon wakker. Normaal krijgt ze rond 23 fles en dan komt ze rond 4:00 weer om vervolgens tot 7 door te slapen.. Voor mij n veel leuker schema.. Moet ik er wel bij zeggen dat ze volledig kv krijgt.
Heb altijd op verzoek gegeven vanaf het begin en hield een beetje voor mezelf in de gaten hoeveel CC hij per 24 uur kreeg. Werd hij wakker dan gaf ik en anders lekker laten slapen... Want dan krijg je inderdaad half leeg gedronken flesjes en een kind dat zich verslikt omdat hij in slaapt valt tijdens een het drinken.