Karnemelk

Discussie in 'Voeding' gestart door sjanniee, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Wij mogen van het CB vanaf 9 maanden beginnen met een beetje ''gewone'' melk.
    Maar nu vraag ik me af : de kleine meid krijgt al sinds 6 maanden yoghurt. Mag ze nu ook al wat karnemelk iedere dag, aangezien ze al met 9 maanden over mag naar gewone koemelk ??

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.957
    113
    Vrouw
    Door de bereiding schijnt karnemelk wat "zachter" voor het verteringsgestel te zijn dan "gewone" koemelk.
    Dus dat kan je voorzichtig proberen.Hier bliefte men geen gewone koemelk maar wel yoghurt en karnemelk! :)

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Dat mag. Alleen is karnemelk een mager product en hebben baby's/peuters vetten juist wel erg nodig.

4. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Dat klopt. Het is alleen raar dat het CB wel bij ons aangeeft dat de kleine meid met 9 maanden naar de gewone koemelk mag, en tot die tijd mag ze alleen yoghurt/kwark hebben.
    Ik begrijp dan even niet waarom ze geen karnemelk mag, want naar mijn weten is karnemelk inderdaad zachter dan gewone koemelk.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

CB's zeggen zoveel, soms zit er weinig kennis achter.

Met 9 maanden gewone koemelk geven mag inderdaad, maar karnemelk is behalve zachter, ook magerder. Ik neem aan dat je gewoon volle yoghurt en kwark geeft?Daar zitten die benodigde vetten ook in.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Karnemelk is net als yoghurt aangezuurd en makkelijker te verteren.
    Maar kv blijft ook belangrijk op deze leeftijd en met wat (volle) yoghurt erbij, krijgt je kleine waarschijnlijk genoeg zuivel.
    Ik zie dan de meerwaarde van karnemelk niet zo.
    Vanaf 9 maanden kun je ze dan langzaam aan een beetje koemelk gaan wennen zodat je rond 1 jaar daarop kunt overstappen.
    Maar mijn keus zou niet zo snel een mager product zijn voor een baby/kind.

7. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Kleine krijgt gewoon volle yoghurt hier, al vanaf 6 maanden.
    Ze zit nu op 2 flessen voeding per dag ( ze is 10 kilo )
    In totaal zit ze nu, met de yoghurt erbij, op 500cc zuivel.
    Die karnemelk wat ik wil gaan geven, is niet ter vervanging van een fles of zo, maar gewoon voor tussendoor er bij ( 60 cc of zo )

8. Akira1978

Akira1978 Actief lid

3 mrt 2013
    109
    15
    18
    Vrouw
    Er zit ook nog verschil in het "merk" karnemelk qua vetpercentage. Biologische karnemelk bevat vaak meer vet, denk aan Boerenland van Campina. Deze is een stuk vetter. Ik check altijd goed de verpakking; zo zit ook nogal een verschil tussen verschillende soorten "Griekse Yoghurt" qua vetpercentage, zag ik laatst.

Deel Deze Pagina