Hallo, Zoals de titel zegt verwachten ze dat ons kindje aan de grote kant word. Met 40 weken word het gewicht op 8 a 9 pond geschat. Nu ben ik zelf niet klein en manlief ook niet dus had er al rekening mee gehouden. Ik was zelf 9 pond en ook manlief was 9 pond. Ook besef ik dat het allemaal een schatting is en het dus allemaal ook kan meevallen haha. Nu zou ik graag wat moeders of aanstaande moeders hun verhaal horen die ook een groot kindje verwachten of hebben gehad. Bijvoorbeeld wist je het van te voren? Maakte/maak je je zorgen erover? Hebben ze nog maatregelen genomen? ( eerder inleiden misschien) En hoe is je bevalling gegaan ? En hoe groot waren uiteindelijk jullie lieverdjes ? Ik moet morgen naar de GYN en wil eens vragen of ze nog maatregelen nemen als ze echt verwachten dat rond 40 weken het een 9 ponder is. Het wil namelijk zo zijn dat mijn broertje met 40 weken dus 9 pond was, mijn moeder heeft nog 2 weken doorgelopen en uiteindelijk was hij 10,5 pond. Poeh daar moet ik dus niet aan denken hihi.
Heb 2 verhalen voor je althans zal 2x je vragen beantwoorden 2 grote kids gehad... Oudste: Bijvoorbeeld wist je het van te voren? Nee groeiecho gehad deze wees uit een ''normaal'' gewicht. Verloskundige twijfelde weer terug gestuurd naar ziekenhuis gekeken met echo en toen bevestigigng is inderdaad wat groter dan normaal. Maakte/maak je je zorgen erover? Eingelijk niet, liet het maar over me heen komen en zag er verder allemaal goed uit. Hebben ze nog maatregelen genomen? ( eerder inleiden misschien) Nee, was wel de afspraak dat ze me 1 dage voor de uitreken datum wouden inleiden, maar de kleine kwam zelf gelukkig al eerder. En hoe is je bevalling gegaan ? De ontsluiting ging vlotjes. Binnen 3 uur volledige ontsluiting. Maar ze lag met haar hoofd scheef dus met haar oor voor de uitgang en is uiteindelijk na 5 kwartier persen ter wereld gekomen en ben ingeknipt. Ook de vacuumpomp hadden ze willen gebruiken maar door het knippen kwam ze zelf al en heeft die niet ''aangestaan'' oid was me verteld. En hoe groot waren uiteindelijk jullie lieverdjes ? 54 cm en 4410 gram Jongste: Bijvoorbeeld wist je het van te voren? Nee ook weer een groei echo gehda en werd gezegd het word een kleine baby kleiner dan normaal. De verloskundige voelde en zei wel dit is een 10 ponder en vond de echo uitslag dus ook raar. Maakte/maak je je zorgen erover? Nee eigenlijk weer niet, ben denk vrij nuchter Hebben ze nog maatregelen genomen? ( eerder inleiden misschien) Nee niet ter sprake gekomen. En hoe is je bevalling gegaan ? Snel in 3.5 uur is ze geboren. 3x persen en vloog eruit. Wel ingescheurd. En hoe groot waren uiteindelijk jullie lieverdjes ? 56 cm en 4650 gram
Ik ben 2 keer bevallen van een grote kinderen. Ik zal de vragen dus ook 2 keer voor je beantwoorden, net als mijn voorganger. Mijn oudste zoon, geboren 2006 Bijvoorbeeld wist je het van te voren? Ja, d.m.v. groeiecho's werd geschat dat onze zoon aan het eind van de zwangerschap 3 weken voor lag op groei. Maakte/maak je je zorgen erover? Een beetje, maar ik trooste mezelf met de gedachte dat er veel vrouwen gewoon normaal kunnen bevallen van een 8 ponder, dus waarom ik niet. Hebben ze nog maatregelen genomen? ( eerder inleiden misschien) Nee, volgens de gyn had ons kindje echt de zwnagerschapduur nodig en geeft het zelf aan wanneer het geboren wordt. Daarbij kunnen heel veel vrouwen dus normaal bevallen van een kindje van 8 pond. En hoe is je bevalling gegaan ? Normaal begonnen. Na 26 uur weeën, gebroken vliezen, kindje dat niet wilde indalen, weeënstimulatie etc nog maar op 8 cm. Toen een keizersnede gekregen. En hoe groot waren uiteindelijk jullie lieverdjes ? Hij was met iets meer dan 41 weken 4270 gr. en 53 cm. Mijn jongste geboren 2008: Bijvoorbeeld wist je het van te voren? Ja, gezien de vorige bevalling en doordat ik tegen de bevalling op zag is er rond 37 weken een groei echo gemaakt. Maakte/maak je je zorgen erover? Ja, ik was bang dat de bevalling weer hetzelfde zou verlopen. Ik heb er wel en dag en een nacht weeën voor over, maar niet als ik het uiteindelijk niet zelf kan afmaken en met een keizersnede moet bevallen. Hebben ze nog maatregelen genomen? ( eerder inleiden misschien) Ja, doordat deze jongen weer groot leek te worden en ook niet indaalde is er met 38.1 wk een keizersnede gepland. En hoe is je bevalling gegaan ? Met een geplande keizersnede. En hoe groot waren uiteindelijk jullie lieverdjes ? Deze jongen was 3850 gr en 51 cm lang. Als hij dezelfde termijn als zijn broer had gezeten (ruim 41 wk) was hij net zo zwaar geweest.
Hier een ander verhaal. Onze jongste werd rond de 8,5 pond geschat, maar.... Bijvoorbeeld wist je het van te voren? Ja, avond voor inleiden (ivm hoge bloeddruk en zwangerschapsuiker) een echo. Toen hebben ze me gewaarschuwd voor een grote baby. Maakte/maak je je zorgen erover? Nee, was alleen maar heel blij dat het eindelijk ingeleid werd. Heb daarvoor al een week in het zieknhuis moeten liggen en dat is echt niet leuk als je nog een kindje thuis heb. Hebben ze nog maatregelen genomen? ( eerder inleiden misschien) Nee, Niet om de grote van het kindje. Wel omdat de suikers niet meer onder controle gehouden konden worden en de bloeddruk blf stijgen. En hoe is je bevalling gegaan ? Om half negen hadden ze eindelijk het infuus voor de suikers kunnen zetten en zijn de weeenopwekkers aangezet. Om kwart voor 11 is ons mannetje na 1 perswee geboren. Vk had geen tijd om handschoenen aan te doen. En hoe groot waren uiteindelijk jullie lieverdjes ? Onze boy was net 6,5 pond en 48 cm. Kleiner als onze oudste zoon (7 pond en 54 cm) Dus het hoeft helemaal niets te zeggen. Ze kunnen er ook behoorlijk naast zitten zoals jullie kunnen lezen.
Bijvoorbeeld wist je het van te voren? Ik heb denk ik een stuk of 5 groeiecho's gehad (door verschillende mensen) en overal kwam er uit een erg zwaar kindje (buikje liep erg voor) Maakte/maak je je zorgen erover? Nee helemaal niet... Hebben ze nog maatregelen genomen? ( eerder inleiden misschien) Met 38weken moest ik naar de gyn die zou even kijken hoe en wat... Echo gemaakt (Nina bewoog de laatste 2 dagen maar weinig meer) zij zei ook erg zwaar kindje en je hebt 2 cm ontsluiting morgen ochtend 08.00 hier melden we gaan inleiden En hoe is je bevalling gegaan ? Bevalling was echt niet leuk... Inleiden ging opzich wel tot ik om 16.00 in een weeenstorm terecht ben gekomen die tot 22.00 geduurd heeft mocht ik eindelijk persen en een uur later was Nina er nog niet... Toen is ze met de vacuum gehaald. En hoe groot waren uiteindelijk jullie lieverdjes ? En toen was ze er... Wij hadden een heel dik propje verwacht komt er een heel lang smal meisje uit ze bleek 54cm te zijn en woog maar 3825. Groeiecho's zeggen dus ook niet alles...
Bijvoorbeeld wist je het van te voren? Ja, heb verschillende groeiecho's gehad waarop hij voorliep Maakte/maak je je zorgen erover? Ja, aangezien mijn dochter 3670 gram was en dit al erg moeizaam ging, ze bleef toen hangen met haar schouder na een vaccuumverlossing en heb veel bloed verloren, oudste zoontje ging goed maar hij was kleiner (3440 gram) Hebben ze nog maatregelen genomen? ( eerder inleiden misschien) Nee, uiteindelijk met 41 weken ingeleid maar dat is standaard hier in het zkh En hoe is je bevalling gegaan ? Werd ingeleid dmv tabletjes maar na een half uur werd dit al gestaakt aangezien het ctg niet goed was. Heb toen een spoedkeizersnede gehad En hoe groot waren uiteindelijk jullie lieverdjes ? 4670 gram maar liefst
Bij nummer twee werd een ruime negen ponder verwacht. Ja wij wisten het vantevoren, had veel echo's. Ik maakte me geen zorgen, omdat mijn eerste bevalling zo makkelijk was gegaan en dat was een zeven ponder. Ze hebben we gepraat over maatregelen maar dat wilde ik zelf niet. Vond inleiden onzin, wilde gewoon spontaan bevallen en dat vond de vk prima. Met 39+4 spontaan bevallen. De bevalling ging zo snel dat de vk te laat was en ik Sam zelf op de wereld heb gezet. Ik had geen scheurtje of wat dan ook. Persen duurde nog geen 3 seconden. Sam woog uiteindelijk 8 pond, dus ze hadden er nog flink naastgezeten ook
@pompeltje: Wat fijn om te lezen dat je bevallingen toch goed zijn gegaan. En nog gefeliciteerd met de komst van jullie 3e kindje ! Succes met de zwangerschap en hopelijk een voorspoedige bevalling @Miran336: Poeh dat kan ik me voorstellen ja, dat het voelt alsof al het werk voor niets is. Gelukkig toch nog alles goed gekomen met de mannen. Ik kan me inerdaad voorstellen dat nr 2 dan groter zou zijn geweest, daar ben ik dus ook wel een beetje bang voor dat ze met telang laten lopen. @mamvan2boy's: Sow dat lijkt me gek als je een grote jongen verwacht en er komt zn kleintje op je buik te liggen . Zo zie je inderdaad maar weer dat het schattingen zijn. Nog gefeliciteerd met de komst van een dochter, dat zal wel even wennen zijn een lekkere meid . Succes met de laatste loodjes @zustertje: Heftige bevalling lijkt me hoor. En kan me voorstellen als je een propje verwacht en dan een smal popptje op je buik kruigt dat je denkt is die wel van ons hihi @umm85: Toch fijn dat ze bij jullie vroeg inleiden, kan me voorstellen dat een week extra een groter zoontje had opgeleverd. Wel heftig dat je nog een spoedkeizersnee moest.
@marieke1983: Wou wat een verhaal zeg, lijkt me erg bijzonder zelf je kindje ter wereld brengen. Fijn dat het ook zo goed ging. En inderdaad het zegt dus niet altijd iets die schatting.
Oudste: Bijvoorbeeld wist je het van te voren? Ja heb meerdere echo's gehad door problematische zwangerschap(vroegtijdige weeen) Maakte/maak je je zorgen erover? Nee, ik nam het zoals het kwam Hebben ze nog maatregelen genomen? Wel strenge controle maar verder niet En hoe is je bevalling gegaan ? Snel! Mijn vliezen braken om half 3 en om 7 uur lag hij op mijn buik. En hoe groot waren uiteindelijk jullie lieverdjes ? 54 cm en 4095gr bij 36+3 weken Jongste: Bijvoorbeeld wist je het van te voren? Ja, meerdere groei echo's gehad waar ze op een gegeven moment niet meer op te meten was. Maakte/maak je je zorgen erover? Nee gelukkig heb ik me niet gerealiseerd hoe groot ze was Hebben ze nog maatregelen genomen? ( eerder inleiden misschien) Ik zou tussen de 38 en 39 weken worden ingeleid maar gelukkig kwam ze zelf al. En hoe is je bevalling gegaan ? Snel, zo snel dat ik het ziekenhuis niet gered heb en thuis ben bevallen. In totaal 2. 22 minuten. Ook weer een pittige snelle bevalling. wel iets ingescheurd maar niet heftig. En hoe groot waren uiteindelijk jullie lieverdjes ? 56 cm en 5120 grambij 38+3
kreeg bij vorige zwangerschap tehoren dat ook wij groot kindje zouden krijgen. kreeg al extra controlle en echo's om het in de agten te houden. maar bij geboorte was onze 'mega' knul maar 2805gr
Bijvoorbeeld wist je het van te voren? Oudste: nee. Ze werd geschat op 7 pond, alleen de vk tijdens de bevalling schatte haar op 8 pond. Jongste: bij 35 weken echo: alles gemiddels, uitkomen op 7pond. Vk was het er niet mee eens, die dacht aan 8 pond met 40 weken. Met 41 weken een echo bij de gyn: groot kind, zeker 8,5 pond Maakte/maak je je zorgen erover? Oudste: nee. Jongste: mijn buik was zo enorm en ik had al in het ziekenhuis gelegen voor mn aambeien, ik zag er enorm tegenop ja. Hebben ze nog maatregelen genomen? ( eerder inleiden misschien) Nee, maar een evt derde wordt bij 39 weken ingeleid En hoe is je bevalling gegaan ? Oudste: langgg. Maaf had niks met haar gewicht te maken. Jongste: heel heftig, maar dat had vooral met haar ligging te maken. En hoe groot waren uiteindelijk jullie lieverdjes ? Oudste : 4320gr Jongste: 4840gr
Eerste zwangerschap: Wist je het van te voren? Ja, vanaf week 31 wisten we dat Jesse behoorlijk voorliep op de groei. Maakte/maak je je zorgen erover? Best wel, zeker omdat hij tot die tijd netjes op de middellijn zat. En ik zag ook wel op tegen de bevalling. Hebben ze nog maatregelen genomen? ( eerder inleiden misschien) Ondanks dat ik geen zwangerschapssuiker had ben ik wel naar de diabetesdietiste geweest. Aan inleiden ivm het voorlopen op de groei doen ze hier in het zkh niet. En hoe is je bevalling gegaan ? Uiteindelijk ben ik wel ingeleid, maar vanwege mijn hoge bloeddruk, niet vanwege de groei. Na 16 uur kon ik gaan persen en drie kwartier later werd Jesse (met een flinke knip) geboren. En hoe groot waren uiteindelijk jullie lieverdjes ? Jesse werd tijdens de echo met 37 weken op 4000 gram geschat. Uiteindelijk is hij met 38w4d geboren en was hij 3930 gram en 53 cm. Nu wordt ons tweede wondertje ook weer groot geschat. Als hij op dezelfde lijn door groeit dan zal hij met 40 weken op 4300 gram geschat worden.
Was best een beetje gek ja, maar ook wel weer heel leuk. Dan heb je echt een baby. De komst van een dochter??? We weten niet wat we krijgen dus kan maar zo een heerlijke 3e zoon zijn Bedankt voor het succes zal best goed komen allemaal
Ow sorry de hormonen maken me scheel geloof ik hihi. Ik zag dus alleen het roze spannend he wij weten het ook niet , begin nu toch wel nieuwschierig te worden hihi.
Nou over onze dochter werd gezegd: Dat wordt een heel groot / zwaar kind! Met een groot hoofdje, lange benen en een normaal midden stuk! Dus wij hadden echt zoiets van: mmmm oke! (en een Alien voor ons! ) Wat werd het uiteindelijk? Een meisje van 53 cm, 3610 gram, wel lange benen en hoofdje iets groter dan normaal maar verder niks bijzonders.... Wel is ze gehaald met een KS omdat ze na meer dan een uur persen niet verder wilde indalen... Oh ja en ik ben met 39 weken ingeleid... Iv.m minder leven en te weinig vruchtwater!
Oudste: Bijvoorbeeld wist je het van te voren? Nee Maakte/maak je je zorgen erover? Nee, wat niet weer wat niet niet deert! En hoe is je bevalling gegaan ? Vlot! Ingeleid met 38+1, i.v.m. vermoedelijke cholestase. Mijn vliezen braken om half 8 en om half 12 is onze dochter geboren. En hoe groot waren uiteindelijk jullie lieverdjes ? 3790 gram Jongste: Bijvoorbeeld wist je het van te voren? Ja, vanwege gewicht dochter bij 38+1 ditmaal meerdere groei echo's gehad, vanaf week 20 liep hij 1 week voor in groei. Vanaf week 30 2 weken. Echo met 32,5 week gaf eenzelfde beeld. Maakte/maak je je zorgen erover? Nee, verwachting is rond 8 pond, vind ik niet extreem. Hebben ze nog maatregelen genomen? (eerder inleiden misschien) Over eerder inleiden heb ik nog niks gehoord. In ieder geval wel strippen met 40 weken. En hoe is je bevalling gegaan ? Tja.....wordt vervolgd.