Mijn zoontje is 20 maanden en eet bijna geen groente Alleen wanneer ik pasta maak eet hij alles op inclusief de groente en ook bij potjes eet hij alles op. Maar als ik aardappelen en groente prak en een stukje vlees eet hij het vlees eruit en laat hij de rest staan. Doe ik het apart dan eet hij de aardappelen en vlees wel maar de groente laat hij staan. Ik heb ook al eens geprobeerd om het te pureren maar ook toen at hij het niet. Ik maak me zorgen dat hij te weinig groente krijgt en dus een vitamine tekort heeft. Heb je misschien tips voor mij over wat ik hiermee kan doen.
Beste Butterfly24984, Helaas hebben veel moeders hetzelfde probleem en helaas is hier weinig aan te doen. Het is vaak een fase. Veel dreumesjes weigeren groente te eten. Blijf de groente aanbieden, kindjes moeten vaak iets wel 10x proeven voor zij iets lusten. Wat ook belangrijk is om er geen strijd van te maken. Hou het gezellig aan tafel. Eet hij wel voldoende brood en fruit? En vindt hij komkommer, tomaatjes, rauwe paprika of wortel misschien lekker. Je kunt bijvoorbeeld ook een verse soep maken bijv. tomaten- of pompoensoep. Groet, Anne