Eetschema 13 maanden, jullie advies?

Discussie in 'Voeding' gestart door Riverdale87, 13 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Zoontje zijn schema is als volgt en ik vraag me af of dit oké is.

    Ontbijt: 100ml halfvolle melk, twee sneetjes brood of havermout-pannekoek oid
    Tussendoor: fruit
    Lunch: 100 ml halfvolle melk en twee sneetjes brood
    Tussendoor: rijstwafel / soepstengel / Nijntje biscuit zoiets
    En dan savonds wat wij eten plus 100gram kwark

    Als ik werk (2 dagen) ontbijt hij met brood anders krijgt hij vaak pannenkoekjes van havermout. Hij heeft dus geen flessen meer maar krijgt ook geen pap. Hoe ver is dat nodig?
    Ik merk dat zijn buikje nog best aanwezig is ;) ondanks dat hij de kamer rondrent en nu vraag ik me af of pap misschien beter is dan brood of havermout? Op brood krijgt hij vaak de minder suiker jam, huttenkase dat soort dingen... bewust al geen smeerworst of chocopasta.

    Jullie advies? Of gewoon zo laten gaan?
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ziet er prima uit hoor. Dat buikje kan nog wel even blijven hoor, volgens mij tot een jaar of 2/2,5 en peutervetjes kunnen ze dan ook nog wel hebben.
    Hier hebben ze nooit pap gehad, gewoon melk en brood.
     
    Riverdale87 vindt dit leuk.
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ik zou me totaal niet druk maken om z'n babyvetjes als hij verder gewoon een gezond gewicht heeft. Hier inmiddels een peuter van 3,5 die ik nog elk jaar slanker zie worden, dat komt echt wel goed.
    Het klinkt allemaal prima wat je hem aanbied dus het zal wel loslopen.
    Heb hier nu ook een dochter van 5 maanden die al 8,5kg weegt, tja.. ik kan er niet zoveel aan doen, ze groeit alleen op melk en een paar hapjes groente en fruit, krijgt geen pap of niks dus ik ga er gewoon vanuit dat het ook bij haar met de tijd wel zal recht trekken (al is ze wel een stuk boller dan onze zoon op die leeftijd). ;)
     
    Riverdale87 vindt dit leuk.
  4. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Ik vind je schema netjes hoor

    En wbt het babybuikje. Hier gaf de huisarts destijds aan dat het tot 4 jaar “mocht” daarna moest dat buikje toch echt wel slanker worden ;)
    Ik zou me dus geen zorgen maken over dat buikje. C heeft ook nog steeds een buikje, ze loopt dan ook rond met der shirt omhoog en roep Kijk Mama! Dikke buik! :p
     
    Riverdale87 vindt dit leuk.
  5. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Fijn om te lezen. Ergens wist ik het ook wel maar een beetje bevestiging is altijd fijn. :)

    @Olifantje1991 Hier met 6 maanden 8 kg en nu bijna 12kg. Als ik dan lees tot 15kg/ongeveer 3 jaar voorop de fiets... :roflmao:

    Heerlijk @Chocochippie ! Ik vind het ook ontzettend schattig. Hij loopt ook echt met buik vooruit, om te smelten.
     
  6. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ziet er prima uit hoor je schema. Eet en drinkt prima en gezond zo te zien. Lekker ook de afwisseling in ontbijt.

    Hier een jongetje van 15 maanden met ook genoeg babyvet. Middelste was er al snel vanaf, oudste liep er ook nog lang mee rond.
     
    Riverdale87 vindt dit leuk.
  7. Madelein84

    Madelein84 Fanatiek lid

    5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier was oudste 10kg met 6mnd, 14kg met een jaar en nu met bijna 5 17kg :)
    (hij vond gewoon mijn melk heel lekker :))

    Met 13 maand had ik trouwens geen schema, gewoon eten wat en wanneer ik ook at, ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten.Was voor mij wel extra reden voor gezonde tussendoortjes ;)
     
    Riverdale87 vindt dit leuk.
  8. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Het is wel vergelijkbaar qua gewichten dus dat is leuk om te lezen.
    We eten zelf sowieso alleen gezond nu, goed voor de lijn wel ;)
     

Deel Deze Pagina