Voeding Friso comfort / Diarree.

Discussie in 'Voeding' gestart door Bella, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    Hoi allemaal,

Misschien hebben jullie tips.. ik weet het niet zo goed meer. Toen Lucas geboren was hebben we meteen vanaf het begin fles voeding gegeven van Nutrilon standaart. Maar Lucas spuugde heel veel en toen zijn we overgegaan op Nutrilon Omneo, maar dit hielp niet. Nu was ik afgelopen week bij de wijk en daar vertelde ze me dat ik een product moest gaan gebruiken met Johannesbroodpitmeel. Ik vroeg aan haar of het uitmaakte of ik Nutrilon bleef gebruiken of dat ik ook Friso mocht proberen. Ze zei dat het niets uitmaakte dus hebben we nu Friso Comfort. Het spugen is zo goed als weg, maar nu heeft onze kleine vent flink diarree. Hij is nu 6 weken oud. Ik hoef toch niet weer over te stappen op een andere voeding?
    Grt Bella

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Hoi,

Ben je meteen overgestapt of heb je die voeding eerst een paar keer gemengt met de comfort?
    De darmpjes moeten er nl aan wennen en waarschijnlijk zijn ze gewoon wat van slag door de nieuwe voeding.
    De diarree zal vanzelf wel stoppen.

De comfort voeding is er nl ook voor om onlasting zachter te maken. Deze zijn wij nl gaan gebruiken toen Tim last van verstopping had. Wa binnen no-time van zijn verstopping af.

3. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    dankje voor je antwoord, nee we hebben niet gemengd, ik wist niet dat dit moest... Kan ik nu nog gaan mengen of kan ik nu net zo goed doorgaan met deze Friso comfort?

4. sim

sim Niet meer actief

ik weet niet of ze bedoelt dat je de voeding moet mengen, aangezien het twee verschillende merken zijn met verschillende maatschepjes, maar ik denk dat je de voeding beter net als bv kunt afbouwen... en dan zo volledig overgaan op de comfort.

die hebben wij ook en die zorgt er wel voor dat de ontlasting zacht blijft, of soepel :rolleyes: hier is de ontlasting cremig....

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja ik bedoelde de voeding mengen ,dus half friso en half nurtrilon.

Tussen de maatschepjes zal niet zoveel verschil zitten.. anders pak je 1 schepje voor allebei de merken...

Heeft Lucas nu nog diarree?
    Anders kan je idd het beste even opnieuw proberen om over te gaan ... je begint dan met bv de meeste schepjes nutriolon en 1 friso..
    de volgende fles .. 1 minder nutri en 1 meer friso.. en ga zo maar door... het hoeft niet op 1 dag.. kan er 2 of 3 dgn over doen..

Laat je weten of het lukt?

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen kreeg ook diarree van de comfort voeding en dit ging niet over. Wij zijn toen comfort gaan mengen met de normaal, zo half om half. Dit werkte goed, geen diarree, maar ook minder spugen en krampjes.

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik ben bij de meiden ivm spugen ook Friso Comfort gaan gebruiken, maar bij allebei half Friso Standaard en half Friso Comfort. Dit omdat ze anders ook allebei diaree kregen, omdat Comfort ook gegeven wordt bij verstopping..Dus misschien is mengen van standaard en comfort voor jou ook de oplossing? De verhouding van mengen is even uitproberen..

8. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    sorry voor de late reactie. Ik ben wel gaan mengen, friso normaal en friso comfort, en dat gaat heel goed. Zijn ontlasting is wel wat dun maar niet zo dun meer als eerst en het spugen is ook zo goed als over. Ik ben blij dat we over zijn gestapt van Nutrilon naar Friso, Lucas doet het heel erg goed.

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Gelukkig dat Lucas het zo goed doet. Jarissa krijgt sinds begin van afgelopen weekend Comfort. Haar poep begint nu weer iets dikker te worden. Was de eerste dagen ook heel erg dun. Darmen moeten gewoon even wennen.

10. sim

sim Niet meer actief

merk hier ook dat elijah moet wennen hoor, ben gestopt met bv en hij heeft de hele tijd scheetjes en krampjes. dan overstrekt hij zich ook naar één kant, hebben jullie dat ook?

Deel Deze Pagina