Op de dagen dat ik werk krijgt Babet gekolfte melk uit een fles. Dit ging altijd prima, maar nu gaat het veel te snel. Ze drinkt nu 230 tot 250 cc in 5 minuten weg. Het komt via haar mondhoeken naar buiten en ze lijkt zich te verslikken in de hoeveelheid. Ik gebruik de flessen en flesspenen van avent. Ze heeft nu flesspeen nummer 2, die is geschikt voor kindjes vanaf 1 maand oud. Ik heb al bekeken of de speen misschien stuk is, maar dat is ook niet zo. Ik heb er 5 in deze maat, en bij allemaal gaat het te snel. Ik had zo'n 1/2/3 speen liggen, maar dat is, zoals verwacht, een nog groter drama. Ik zat te denken misschien toch rijstebloem/bambix oid te mengen om het wat dikker te maken, maar het liefst ga ik pas bijvoeden met 6 maanden. Aan de melk zelf lijkt ze genoeg te hebben. Ze speelt actief en slaapt goed. Het liefst vind ik dus een speen die er voor zorgt dat het wat minder snel gaat. Maar om nou terug te gaan naar nummer 1 . En mocht ik er toch een papje van maken, wat kies ik dan het beste? Nutriton of bambix of rijstebloem of biobim? Ik heb wcht geen idee. Dus speen of fles of papsuggesties zijn erg welkom.
als de 1 speen wel goed ging, zou ik die gewoon gebruiken. er zijn genoeg kindjes die met 1 jaar nog steeds die speen gebruiken. ik gebruikte de dr brown fles, die ging een stuk langzamer. je kunt rijstebloem gebruiken om het dikker te maken, maar als je nog niet wilt bijvoeden heb je misschien meer aan nutriton, dit maakt de voeding dikker. bambix zou ik nog mee wachten tot 6 maanden, ivm gluten. groetjes, Miranda
Dank je wel voor je reactie. Ben even wezen zoeken naar info over nutriton, en het lijkt mij een duidelijk verhaal.Alleen zeggen ze dat je het pas moet gebruiken na overleg met arts/cb. Wat vind jij? Zo is het ook duidelijk toch? Nog wel een vraagje. Er staat dat nutriton pas verdikt na het drinken, klopt dit?
hihi jee wat een hoeveelheid! Dean dronk met 4 maanden net 120 ofzo uit de fles hahaha Ik kan je de flessen van tommee tippie aanraden. Dean heeft eigenlijk pas sinds 4 weken de 2de speen. Hij drinkt rustig.
Da's ook een goeie. Volgens mij had ik ze nu wel zien staan. Voor ze geboren was heb ik me rot gezocht naar die flessen. Niet te vinden. Nu beter gelukkig. En 't is inderdaad veel. Als ze een dag alles uit de fles drinkt zit ze tegen de liter aan. Had haar vorige week een fles van 210 meegegeven naar mijn moeder. Die zei vervolgens dat Babet haar zo boos aankeek toen ie op was dat ze er bang van werd .
nutriton wordt gelijk dik in de fles. en je hoeft het niet te overleggen met je cb, hoor.je hebt kans dat je kindje dan zelf wat voeding laat staan. En misschien dat die tommee tippee fles wat voor je is. succes
Ik zou in ieder geval voorlopig even terug gaan naar een nummer 1 / maat s speen. Hierdoor gaat de melk wat langzamer, knoeit ze misschien wat minder en is haar zuigbehoefte misschien meer voldaan waardoor ze niet meer zulke hele grote flessen per keer drinkt maar meer verspreid over de dag.
Waarom zou je nutritron gebruiken als je ook nog een maatje 1 speen kunt gebruiken? Dat lijkt me toch een betere optie..
ik zou ook zeker terug gaan naar de S speen, hier was speen nr 2 ook geen optie hoor, ging veel te snel met als gevolg teveel voeding moeten maken en daarna kwam het er tijdens het verschonen voor bijna de helft weer uit, geen geklooi met nutriton, want die hoeveelheden die jij nu opgeeft vindt ik persoonlijk toch wel heel heel erg veel hoor voor zon kleintje. succes
Dit lijkt mij ook de meest logische oplossing. Mijn zoontje heeft ook echt heel lang uit die nr. 1 speen gedronken. Vooral in combinatie met borstvoeding, dan zijn kinderen gewend om meer moeite te moeten doen om melk binnen te krijgen, dus aan zo´n speen zuigen ze superhard.
Waarom niet? Als jouw kindje het daar goed op doet is het toch prima? Die leeftijd is maar een indicatie hoor. Louise heeft nog steeds de fopspeen van Avent voor 3+ maanden. Die grotere (voor oudere kindjes) wil ze pretinent niet. Nou prima hoor, dan krijgt ze lekker die kleinere
Ik zou ook zeker terug gaan naar nummer 1, waarom zou je iets toe gaan voegen aan de voeding om het langzamer te laten gaan als je het met een andere speen ook op kunt lossen. Je merkt op een gegeven moment dat die enorme zuigkracht langzaam af gaat nemen bij je kindje en dan zou ik over gaan op 2. Nutriton is ook best prijzig.
Ik zou ook teruggaan naar nummer 1... Redenen: Nutriton is duur van Nutriton kunnen ze geweldige 'spuitluiers' krijgen.Of net verstopt raken. Ze drinkt dan misschien iets kleinere hoeveelheden.(ik zeg niet dat ze te veel krijgt, maar 250 cc lijkt me gewoon veel voor zo'n klein maagje)
Avent nummer 1 is altijd nog 'makkelijker' drinken dan uit de borst. Daar moeten ze echt moeite voor doen.
Ik zou gewoon terug gaan naar nr 1. De leeftijd die staat vermeld is ter indicatie. F liep altijd wel een maand achter volgens die indicatie. Als je merkt dat ze moeite moet doen om melk uit de fles te krijgen kun je nr 2 proberen. Ik zou niet gelijk beginnen met nutriton.
Ik heb dinsdagavond geoefend met 100 cc en 2 schepjes nutriton. Ik moest toch weten of ze het eventueel nog zou drinken, en op dinsdag en woensdag (nu, hihi) ben ik aan het werk. Ze dronk het goed en lekker langzaam. Toen had ik alleen de eerste paar reacties gelezen. Ze is nu bij mijn moeder. Die geeft 1 fles met nutriton, en eentje met speen 1. Dan gaan we de tijd vergelijken. Ik hou wel de halve hoeveelheid aan die op het pak staat. En ja, ze drinkt veel in een keer. Maar uit zich zelf komt ze nu soms voor 3 voedingen per dag (maar dat mag niet van mij). Maar als ik haar er 4 geef en er zit minder in een fles is ze woest, hihi. en van cb mocht ze tot een liter per dag. Ik vind het wel een lastig onderwerp, omdat ik er zelf niet ben als ze een fles krijgt, dus moet ik de verhalen van haar oma's en mijn vriend maar een beetje volgen.
Succes met uitproberen ! Maar ze krijgt toch borstvoeding uit het flesje? Ze mag onbeperkt borstvoeding drinken. Het is alleen zo dat jij zo een mega-grote plons melk moet kolven als ze zulke grote flesjes drinkt. Ook geeft een flesje niet aan dat het einde eraan zit te komen als het ware, dit doet een borst wel die is eerst langzaam -> toeschietreflex -> snellerstromende melk -> tegen het eind van de voeding gaat het weer langzamer. Misschien dat ze wat meer drinkt met die flessen omdat ze dei signalen niet oppikt? Maarja aan de andere kant, als ze het zo wil en zo prima doet, waarom zou je dan proberen om meer voedingen versprijd te krijgen met wat minder erin ! Das even zelf naar je meisje kijken. Succes in ieder geval nog! Liefs, Hanneke.
nutriton is voor spugende baby's.. tenminste de kinderarts rade ons dit aan omdat esmee heel veel spuugde.. zou het niet zomaar door een flesje heendoen als ze zonder kan.. een kleinere speen kan je idd eens proberen.. nutriton kan geen kwaad hoor.. onze dochter heeft er geen spuit luiers door..