schema 6 maand (gecorrigeerd 4,5 maand)

Discussie in 'Voeding' gestart door Nannie, 25 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Hallo,

ik open een nieuw topic omdat ik in de andere onderwerpen niet volledig mijn antwoord kon vinden.
    Ons zoontje is nu 6 maand maar was 6 wk te vroeg geboren dus op sommige momenten loopt hij wat achter. Qua voeding heeft hij altijd redelijk meegedaan met "normaal" schema vandaar dat hij met 4 maand eerste hapjes fruithap ook heeft gehad.

Brenden krijgt nu 4 flessen (3 x 230 1x 200) en heel potje fruit voor 4 maand en half potje avondeten.
    Het CB adviseerde mij om de fles van 16 uur af te bouwen en daarvoor in de plaats straks thee met wat melk te geven en 's middags de fruithap ipv 's morgens.
    Hoe zou ik die fles dan af moeten bouwen? hij heeft vandaag nml 120 +4 gehad en was het daar in eerste instantie niet mee eens (later gelukkig wel) maar kan hem moeilijk nog minder geven... zou ik dan vd week over moeten gaan op thee?
    wie geeft er nog meer thee aan haar kindje? met of zonder melk want ik dacht dat dit niet mocht?!

En wat krijgt jullie kindje rond deze leeftijd?

alvast bedankt want ik weet het ff niet meer... de gastouder gaf ook al aan dat zij normaal altijd 's morgen fruit gaf aan de kindjes...

groetjes Nannie

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    wij gingen pas naar 3 flessen toen onze uk 200 gram groente at. de eerste tijd gaf ik de fruithap ook in de ochtend, maar vanwege slaaptijden heb ik het naar de middag gezet. ik zou dus even wachten tot je kindje meer groente eet, kan snel gaan hoor. ik weet niet of je al met opvolgmelk bent begonnen, maar daar is de max 800cc van. meestal gaan ze dan vanzelf met melk minderen, omdat dit meer verzadigd. ze hoeven met 6 maanden nog niet op 3 flessen te zitten hoor, dat verschilt per kindje. ik zou het rustig aan doen.

ik had toen dit schema;
    8.00 bord pap 180+6+bambix
    10.00 6+ fruit
    12.00 180+6 later boterham en 120+4
    15.00 sap en koekje
    17.00 6+ groente en 70cc yoghurt
    19.30 papfles 180+6 en bambix

kijk even wat je kleintje aangeeft. als hij meer groente gaat eten, kun je die fles wel weg gaan laten, je vervangt hem dan gewoon voor sap of thee met bv een halve liga.

groetjes, Miranda

3. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Helemaal eens met Miranda. Ook wij gingen van 4 naar 3 flessen toen Nick 200 gram groente had. We merkte ook dat hij zijn 4 flessen niet helemaal meer leeg dronk. We hebben toen de middag fles in 1x weggelaten.

Ook Nick krijgt 's ochtends zijn fruit en in de middag water met een klein beetje diksap met een liga. Lijkt mij heel normaal hoor om het 's ochtends te geven. Op het KDV geven ze ook in de ochtend fruit, heb dat schema toen ook over genomen.

Nick zijn schema is nu:
    7.00 uur fles
    rond 10.00 uur 200 gram fruit
    12.00 uur fles ( ga morgen beginnen met boterham en fles erna)
    rond 14.30 sap en liga
    17.00 uur warme maaltijd
    19.00 uur fles.

Succes

4. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie!
    ik heb ook zoiets van hij kan toch niet ineens zonder die fles. Hij zit qua groente nog lang niet op 200 gram. Hij krijgt nog maar half potje van 4+ op.
    maar hoe deden jullie het dan met 4 flessen?
    wanneer kregen jullie kindjes dan de groente en het fruit?

want vandaag heeft brenden om 16 uur zijn fles gehad van 180 +6
    maar om half zes wou hij zijn groente absoluut niet...

5. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    wat is je schema nu?

groetjes, Miranda

6. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    8:30 210 + 7 opvolgmelk (nu nog met 2 schepjes nr 1 5 nr 2omdat hij aan t overstappen is)
    9:30 fruithap 4 +
    12:30 180 +6
    16:00 180 +6
    17:30 groente 4 + (halfpotje)
    19:30 180 + 6 of 210 + 7 afhankelijk van hoeveel groente hij heeft gehad.

ik vind het echt moeilijk hoor... mensen zeggen steeds jeetje wat krijgt hij een boel tussen 16 en 19:30
    en cb vond dus dat ik de fles van 16:00 moet overslaan en dan wat thee moet geven. maar dat vult hem helemaal niet lijkt mij...?

7. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    kun je zijn 4 uur fles misschien wat later geven?half vijf bijvoorbeeld.of als dat niet lukt, gewoon om 4 uur. dan geef je hem eerst groenten en dan zijn fles erna. naarmate hij meer gaat eten wordt die fles vanzelf minder. als hij dan eenmaal 200 gram eet kun je hem weglaten en dan ga je vanzelf schuiven naar een ander schema.

je zou dit kunnen doen

8.30 fles
    10.00 fruit
    13.00 fles
    16.30 groenten en fles na
    19.30 fles

groetjes, Miranda

8. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    dat is ook wel een idee ja...
    wanneer hij dan tussendoortjes kan hebben schuift zijn avondeten vanzelf wel weer wat op.

Dankjewel ik ben nu helemaal blij haha hoop dat het lukt! :D

Deel Deze Pagina