Mijn dochter is overgegaan naar 4 voedingen meer drinkt ze niet ze is driemaanden weegt 5800 gram. Per voeding krijgt ze 200 ml. En nog een vraag overag moet een baby max om de 4 uur voeding hebben. ik zit op de 5 uur. Wat een zeur ben ik he. Ik ben bang dat ik haar uitdroog of zo.
Eef weegt zo'n 6200 nu, is 4mnd en krijgt 5 flessen van 200.. daarvan drinkt ze er 3 bijna leeg en van 2 laat ze er zo'n 40 staan.. van het cb mochten we met 3mnd nog niet overgaan naar 4 voedingen.. maar ik geloof echt dat een kleine zelf goed kan aangeven wat hij/zij nodig heeft.. maar misschien is 4 voedingen nog te weinig.. x
Ik denk inderdaad dat ze dat ook best zelf aan kunnen geven, de ene keer geef ik Finn 4 flessen en de andere keer 5..geeft ie zelf erg goed aan
Je moet naar je gevoel luisteren. Maar zou toch wel aan die max van 4 uren aan houden.. Wil je kindje niet eerder drinken dan na 5 uren? Of doe je dat niet ivm slaap?
gister op t CB begon de verpleegkundige ook al over "volgende maand maar naar 4 flessen".. Ik zou niet weten hoe we dat gaan doen.. Gijs krijgt nu nog 5 keer 150+5 en daarvan blijft momenteel een bodempje staan ( 15-20 ml schat ik) Soms heeft ie na een 3- 3,5 uur wel weer trek.. Zolang hij nit op 180+6 zit, lijkt t mij bijn a geen doen om 4 flessen te geven ( tel daar even bij dat we nog geen bijvoeiding gaan geven ivm teste op KMA).. enfin.. zorg voor volgende cb bezoek!