Hallo allemaal, Dochterlief is nu ruim 7 maanden oud en een hele goede eter, volgens mij. 's Ochtends fruit, gaat er goed in. Tussen de middag broodkorst, gaat nog erg onbeholpen maar ze vindt het heerlijk. Ook geef ik haar inmiddels het zachte brood in kleine stukjes. En het avondeten, hoeveel ik ook maak, het gaat op. Met twee handen brengt ze zelf de lepel naar haar mond, ik hoef alleen maar een beetje bij te sturen. En ze zit al met haar mond open voor ik een nieuwe hap op de lepel heb kunnen doen Ik weet alleen niet zo goed wat ik haar allemaal geven kan... Tuurlijk lees je wat niet mag, dat is duidelijk. En je leest ook wat juist goed is, ook duidelijk. Maar dan: hoe maak je het klaar?? Tot nu toe heb ik wortels, broccoli, bloemkool en sperziebonen gegeven, geprakt met een beetje aardappel erdoor. Oh ja en een potje bruine bonen, maar daar vond ze weinig aan haha! Ik wil graag het assortiment gaan uitbreiden, maar heb even tips en/of recepten nodig, dus graag hulp van jullie! Wat kan ik doen met vlees en/of vis over een paar weken? Welke groente kan nog meer nu? Ik lees bijvoorbeeld over courgette en komkommer, maar hoe geef ik dat? Ik wil ook wel eens pasta of rijst geven. Maar hoe en met wat voor sausje of groente erbij? Bedankt alvast!
Ik ben toevallig dit weekend gaan uitbreiden : -erwtjes/worteltjes/ aardappel en vis (pangiusfilet uit diepvries gestoomd) - courgette/erwtjes/ aardappel en kipfilet ( in de pan gebakken met beetje olie en toen door blender) - sperziebonen / aardappel / rundertartaar ( in de pan met beetje olie rul gebakken) De volgende keer wil ik ook een gekookt ei gaan geven en beginnen aan varkensvlees. Maak altijd in het weekend zijn eten voor twee weken vooruit.
Vanaf wanneer geven jullie jullie beebjes vlees? Hier qua groente: wortel, bloemkool, broccoli, snijbonen, sperziebonen, spinazie, doperwten. Het meeste met een aardappel. Ook wel rijst gegeven maar vind íe minder lekker. Ik zou ook wel graag willen uitbreiden, dus ik lees mee!!
@Zonnestraal: wat doe je dan met de rijst? Ook prakken ofzo? En wat deed je daar doorheen? Spinazie en doperwten kan ik dan nog aan mijn lijstje toevoegen. @Aurora: hoe stoom je pangasiusfilet?
Ik had de rijst met de doperwten gedaan, met een scheutje olijfolie. En wel wat kookvocht van de doperwten anders wordt het een droge boel door de rijst. Ik had het ff ge-staaf-mixerd...en m'n zoon vond het lekker. (aardappel vind íe nog lekkerder, dat wel....) Maar de rijst kun je ook zonder te mixen....dan wordt het minder droog. Dat ga ik de volgende x ook doen.