We hebben afgelopen week onze eerste kennismaking met het kdv gehad en werd er in het intakegesprek gevraagd naar de voeding van de kleine, nou jack krijgt hypo allergeen van nutrilon. Ze gebruiken op het kdv alleen friso, dat is geen probleem, desnoods stap ik over maar ze hebben dus geen hypo allergeen en nu moet ik dus zelf de voeding meenemen. dit is vreemd want ik betaal gewoon voor de voeding, ik betaal al meer omdat de kleine gevoelig is voor allergien (wat ik helemaal niet erg vind hoor want als ie het nodig heeft dan heb ik het er graag voor over) maar ik vind het wel een beetje vreemd. heeft jullie kdv wel andere voeding dan de standaard??
Ik moet de flesvoeding gewoon zelf meegeven. De rest zoals fruit/brood/drinken is daar aanwezig. Mijn zoon heeft kma en voor hem gaf ik altijd brood/boter/melk/koekjes etc zelf mee. Ik had er zelf niet zo'n probleem mee eigenlijk.
Als je er voor betaalt dan vind ik het ook niet goed. Misschien kun je een gespecificeerde rekening vragen en de voeding in mindering krijgen. Inderdaad wel iets om over na te denken. Anders betaal je dubbel voeding.
Wij geven ook ha voeding en die hebben ze niet op het kdv. We wisten van tevoren ook dat ze op ons kdv Nutrilon standaard hebben. Tjah, je kunt van het kdv moeilijk verwachten dat ze alle voeding in alle soorten en smaken hebben, lijkt me onmogelijk. En als ik de voeding zelf meegeef, weet ik ook dat onze froemel de goede voeding krijgt. Vind het ook niet zo'n probleem, maar je kunt kijken of je de kosten van de voeding kunt terug vorderen. Maar ja, dan zouden ze van het kdv iemand van wie het kindje meer dan gemiddeld eet extra geld kunnen vragen ofzo..??
Ik betaal straks gewoon een vast uur-tarief en of je nou zelf voeding mee neemt of niet, het blijft gewoon hetzelfde tarief. Ik heb nog niet gehoord dat je apart betaalt voor de voeding.... Ik kan prima leven met de regel dat alles wat afwijkt van 'standaard' voeding dat je dat zelf mee moet nemen.
De meeste kdv's die ik tot nu toe heb bezocht, geven alleen één soort standaard voeding. Als je iets anders wilt geven, moet je dat zelf meebrengen (BV, HA, dieetvoeding). Doorgaans krijg je daar geen korting voor. Maar ik heb ook nog nooit gehoord dat je extra zou moeten betalen voor een kindje dat gevoelig is voor allergieën... Waar betaal je die toeslag nu precies voor?
Hier ook hoor. Ze hebben daar kruidvat standaard en ik gaf friso comfort en nu friso standaard met nutriton. Ach voor die 1 a 2 flessen per dag, 3 keer per week, hoef ik echt geen geld terug hoor. Denk ook niet dat ze dat zouden doen.
Hier moet je so wie so je eigen flesvoeding mee geven, Tess krijgt pepti ivm kma en moet ook haar eigen brood etc. en uiteraard krijg ik geen korting, vind ik ook niet nodig.
ik werk op kdv en bij ons moet je als je kindje geen nutrilon of friso standaard drinkt het meegeven. Eigenlijk vind ik dat raar want je betaald voor volledige pakket, oke we hebben veel kinderen met eigen of bv ( en verschillende soorten ) voeding kunnen we onmogelijke allemaal aanschaffen, maar een vergoeding of minder betalen zou ik persoonlijk wel normaal vinden.....je maakt immers extra kosten voor die voeding.
Ik bedoel het dus zoals mamavanluca het zegt, ik betaal niet extra voor de voeding, maar het zit er bij in en de ha voeding is al bijna 5 euro duurder per pak(begrijp me niet verkeerd hoor ik heb alles over voor mijn ventje) maar op het ene kdv hebben ze het dus niet en een ander kdv in hetzelfde dorp heeft in ieder geval ha voeding in huis omdat er steeds meer kids dat toch krijgen. daarom vroeg ik mij af of er meer kdv zijn die dit ook hebben.
Hallo, een aantal jaren geleden had mijn neefje ook deze voeding en werd dit 100% vergoed door de verzekering. Er werden wel een aantal test gedaan om te kijken of de speciale voeding echt nodig was. Misschien iets om na te kijken.
hier zit de voeding ook ingebegrepen. de meeste merken hebben ze wel. Mijn zoontje kreeg nutrilon forte en helaas was hij de enige baby die dit dronk en hij ging maar 1 dag per week. Hij zou het pak dus nooit binnen de gestelde houdbaarheidslimiet op krijgen. Als hij bv 3 dagen ging, dan hadden ze het wel aangeschaft!
Op mijn kdv moet ik zelf de poeder meegeven. En ook fruit, groente en toetje. Vers fruit, koekjes, brood en straks gewone melk zit dan wel weer bij de prijs in
Op het kinderdagverblijf waar mijn zoontje naar toe gaat hebben ze ook alleen friso standaard. Ik heb tot 10 maanden borstvoeding gegeven en toen nam ik dat dus zelf mee daarna vond ik het niet zo'n probleem als hij daar friso kreeg en thuis iets anders. Nu krijgt hij geen koemelk meer omdat hij daar waarschijnlijk niet goed tegen kan en moet ik de yoghurt zelf meenemen. Melk begin ik niet aan dus hij krijgt bij zijn boterham gewoon sap ipv melk. Ik snap wel dat ze alleen de standaard dingen hebben en niet voor ieder kindje apart flesvoeding, yoghurt e.d. gaan kopen. Dat is bij ons trouwens ook zo met billendoekjes als je kindje niet tegen de doekjes kan die ze daar gebruiken moet je zelf doekjes meenemen.
Hoi Ik werk op een kdv. Bij ons zit er wel fruit, brood drinken en tussendoortje bij in maar groente en flesvoeding e.d. moet je gewoon meenemen. Luiers zitten dan wel weer bij ons inbegrepen. Als er allergien zijn dan moeten ouders dit bij ons ook zelf meegeven.. we bieden het standaard pakket doen jullie het anders of geef je thuis iets anders moet je het zelf meenemen.. Groetjess
Bij ons word nutrilon standaard en friso standaard gegeven. Als je iets anders wil betaal je het de ene maand zelf, andere maand het KV
Bij ons kdv moet ik zelf luiers en poeder meegeven. Fruit, brood, tussendoortje ed krijgt ze wel gewoon van daar!
hier idem, maak er ook geen probleem van eigelijk een kdv kan niet met ieder kind eenmaal rekening houden, want dan hebben ze wel tig pakken voeding staan.
Bij ons kreeg onze zoon ook ander voeding dan gangbaar. We kregen het geld terug. Per fles dat wij zelf meenamen, kregen we in het kwartaal terug. Liep opzich nog wel op. Nu zit het eten en drinken in de uurprijs. Kortom, hier goed geregeld.