n.a.v. een discussie hierover met iemand, ben ik nieuwsgierig hoe andere mama's dit zien... waar mag de oppas met jouw kindje naar toe? en wat voor soort activiteiten waarbij de oppas met je kind de deur uit gaat, wil je van te voren van op de hoogte gesteld worden/toestemming gevraagd worden? wat wil je pertinent niet, en wat vind je hoe dan ook wel prima?
Bij ons is de oppas opa & oma en op zich mogen die overal wel naar toe mits ze zich schikken in zijn schema. Ik vind het niet zo nodig dat er hier allemaal mensen over de vloer komen. Als mensen ons zoontje willen zien dan komen ze maar wanneer wij ook thuis zijn. Opa & oma gaan niet met de auto weg (hebben geen kinderzitje) maar gaan van mijn part wel de stad in, naar Artis, op theevisite bij een oude tante. Als ze bij anderen (wel bekenden van ons) of visite gaan, vragen ze dit altijd van te voren. Wij vinden dit (mits we de mensen echt kennen prima).
Mijn zoontje gaat 2 dagen per week naar de gastouder en 1 dag per week naar mijn ouders. Zolang ze rekening houden met zijn slaapjes, vind ik alles prima. Zijn gastouder vroeg ik het begin of ze met hem naar de stad, tandarts, dierentuin etc mocht. Natuurlijk mag dat, dat hoeft ze van mij niet van te voren aan ons te vragen. Tegenwoordig horen wij achteraf wat ze allemaal gedaan hebben die dag. Hartstikke leuk. Ze hoeft het zeker niet van te voren te melden en ze houdt altijd rekening met zijn eet en slaaptijden.
Hier past oma 1,5 dag op en ik vind het belangrijk dat er in ieder geval rekening wordt gehouden met zijn slaaptijden en voedingstijden. Verder vind ik het ook niet nodig om hier mensen over de vloer te hebben (ze past hier in ons huis op). Met de auto gaat ze niet weg omdat ze dat zelf te veel gedoe vindt. Meestal nu hij nog zo klein is gaat ze even een rondje wandelen of een klein boodschapje doen. Straks als hij wat groter is weet ik zeker dat ze wel naar de kinderboerderij gaat en dat soort leuke dingen. Toch zou ik het niet leuk vinden als ze met hem zou gaan zwemmen bijvoorbeeld. Kan niet echt uitleggen waarom niet gewoon een gevoel.
mijn oppas mag met mijn meisje wandelen maar zolang ze nog echt een baby is heeft ze niks aan de kinderboerderij etc. dus wandelen mag en verder slaapt ze nog tussen de voedingen door. als ze wat ouder wordt en langer wakker is dan is het wel leuk als ze samen leuke dingen kunnen doen maar dan wil ik wel graag weten waar ze zijn en wanneer mammie is een control freak namelijk
Ik laat de maxicosi achter bij de gastouder. Ze kijkt maar wat ze gaat doen, mits Jasmijn in haar ritme blijft en het niet te gek/druk is.
Als ons zoontje bij de onthaalmoeder is gaan ze uiteraard nooit weg. Er worden genoeg activiteiten georganiseerd binneshuis. Als hij bij mijn ouders of schoonouders is, dan gaan ze es met hem naar de speeltuin, de winkel, gaan zwemmen, eigenlijk allemaal dingen die in de buurt zijn. En ze houden rekening met zijn slaapschema. gr
mijn dochter ging 4 ochtende naar de gastouder tot der 1,5 jaar ongeveer en deze alleen wat kleine activiteiten. overal konden ze dan tevoet naar toe zoals speeltuintje, kinderboederij, een of ander vrouwenontbijt waar ze dan zat tussen heel veel vrouwen haha ja van die dingen. heb der nooit een punt van gemaakt. grote activiteiten deed ze niet met de oppaskindjes maar als ze dit had gedaan had ik er zeker geen punt van gemaakt. in september gaat ze naar een andere oppas samen met der broertje en ik weet zeker dat zij veel meer activiteiten gaat ondernemen. dit hoeven ze niet van te voren te bespreken van mijn als ze maar rekening houden dat de kids ook moeten slapen en eten vind ik het best. wel moeten ze altijd in een kinderzitje want anders gaan ze niet mee in de auto of op de fiets